Jump to content
Juul

Sony PCM7040

Recommended Posts

Vlak voordat ik met pensioen ging kwamen er in de studio's allemaal nieuwe DAT recorders. Daarvoor werden nog vaak consumenten exemplaren gebruikt.

Maar nu kwam de Sony PCM7040.

Een pracht ding. Ik denk dat ze er nu niet meer zijn.Omdat met het DAT systeem heel veel problemen optraden.

Zoals wij altijd zeiden als de tracking weer niet goed werkte;  "Oh er ligt weer een 0 of een 1 scheef".

Wat nog wel eens hielp voor ingebruikname van een DAT tape eerst zoals dat bij de TV video jongens heet : effe zwarten".

Dus eerst de tape alleen maar met tijdcode volschrijven. Maar ja, dat kost tijd……En of het op termijn dat tracking probleem oplost?

Ik weet wel dat ik nog DAT tapes heb uit 1988 die perfect werken.

foto: de SONY PCM 7040.

PCM7040.jpg

Edited by Juul

De consumenten DAT recorders van Sony waren een ramp.

Ik heb stapels DATjes kunnen weggooien die na een tijdje niet meer af te spelen waren.

De professionele recorders van Sony zijn top. Ik gebruik zelf voor het digitaliseren de Sony PCM R500.

59ff5c8cf0bfc_SonyDATRecorder-PCMR500.jpg.02a072147a23fac8644d56adee30606b.jpg

Grt,

Peter

• Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,286
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Eric Dos Santos
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.