Spring naar bijdragen

Radio 0511 nu op 1332 khz


Gast

Aanbevolen berichten

Ontvangen met s6 overdag .Bij schemer wordt het gauw onaangenaam .

In donker onluisterbaar voor de gemiddelde mens .

Voor 100 watts pep moet er meer bereik mogelijk zijn dan 30 km hemelsbreed .

Heb wel tot 9 uur geluisterd, maar met twee uit fase antennes,  en Dsp.

Maar de grondgolf is  snel overstemd .Ben benieuwd naar de antenne .

Tevens staat de audio vreemd of te hard ?

Succes  .

bewerkt door Niko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het fenomeen LPAM wordt vooral op AM dx fora besproken. Er wordt eindeloos geklaagd over het feit dat hoorbaar frequenties worden gedeeld. Dat dankt je de koekoek zeggen we hier dan. LPAM is bedoeld voor kleinschalig omroep gebruik en is veelal prima te ontvangen ineen straal van zeg maar 15 kilometer overdag en 5 gedurende de avonduren. In de belevingswereld van AM DXers die veelal met giga antennes werken is veel kennis van zaken over AM techniek maar niet over omroep zaken. Er zijn er die klagen over unieke formats die worden weergegeven zoals het doorsturen van bijvoorbeeld Seagull, onbegrip over de muziekkeus en format van dit geweldige radiostation en afkeuring. Komt vaak uit de hoek van AMers die volhouden dat tradiotionele  " achterhoek hoompah" the only way to go is. Dat is een misverstand. Als je een LPAM station met een format in de lucht hebt welke bij publieken en commercielen niet wordt ingevuld dan voeg je iets toe ipv het wiel opnieuw uitvinden. Classic Country  -  Album format ala Caroline 70s  - 60s  Easy Listening< Frank Sinatra-Peggy Lee-Ray Connif> of Sweet Music met als referentie het 60s offshore station Radio390 zouden mooie aanvullingen zijn. Laat maar komen zou ik zeggen.

AM DX werk maar weer boven de 1611 kHz svp, daar kun je dan urenlang over antennes, grondgolven , skywaves  etc in discussie gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paul de Haan:

Classic Country  -  Album format ala Caroline 70s  - 60s  Easy Listening< Frank Sinatra-Peggy Lee-Ray Connif> of Sweet Music met als referentie het 60s offshore station Radio390 zouden mooie aanvullingen zijn.

 

Zeker.

Leuke (alternatieve) formats genoeg.

 

1 uur geleden zei Paul de Haan:

Laat maar komen zou ik zeggen.

 

En was het maar met een bereik van 150 kilometer overdag en 50 gedurende de avonduren.

Dan zou de middengolf (pas) echt interessant worden voor de 'normale'  luisteraar(s).

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het  wel met Dhr De Haan eens .

Maar je wilt toch zo groot mogelijke grondgolf 24/7 .

De dagen zijn kort en meeste luisteraars heb je avonds. 

Om dan maar 5 km te ontvangen te zijn is teleurstellend. Dan heb je alleen je oom een straat verder als luisteraar. 

Vandaar de zoektocht naar de beste antenne en ontkom je niet aan discussies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn behoorlijk wat niches te verzinnen om te brengen op AM. Gewoon origineel zijn want er komt nu een verscheidenheid van oldies stations op AM die allemaal hetzelfde brengen, alleen met andere vormgeving. Denk dat je dit niet moet willen. Maar ik zou daar wat gesegmenteerder mee om springen. Van mijn part alleen maar 60's of alleen maar 80's. Album rock inderdaad, goed voorbeeld is Kilrock 1224 uit 's Gravendeel wat die kant op wil gaan.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over smaak valt en moet je niet twisten, wat de een geweldig vind (seagull) vind de ander weer niets.

En daarom ook niet roepen dat de een meer recht heeft dan een een andere muziek soort.

Als jij wat leuk vind als vergunning houder, moet je dat vooral doen en je niet laten storen door wat een ander roept.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar geef wel mijn mening. Ik vind ook dat al die 100 watters met een serieus programma moeten komen en dat ook aantoonbaar moeten maken in de aanvraag, dus niet voor enkele uurtjes per dag/week en maar wat aan rommelen. Daar zou je dan de 1 watters meer voor kunnen gebruiken als echte hobby projecten. En de 100 watters voor hobby projecten die wat serieuzer zijn zoals van Seabreeze, 0511, Kilrock en Groeistad b.v. Dus er mogen aan de ingebruikname van LPAM zenders wel een aantal voorwaarden gesteld worden anders wordt het een Jan boel.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het AT werd er zelfs gepromoot om een aantal uren per week aan te vragen, om je hobby te doen.

En wat is een serieuze radio invulling? 24/7 presentatie, non stop of alleen piraten muziek?

Zeg het maar, en daarom ook, vrijheid aan de vergunning houder, als hij/zij iets leuk vind gewoon doen zou ik zeggen.

En met een Jan Boel valt het mee, praktijk is meer je hoort maar 1 station in jouw omgeving.

En soms heb je geluk dan kan je bijna wel 5 horen, als je wilt dan.

Seagull trek ik niet, maar heb je het weer das smaak, en daar wil ik juist niets over zeggen.

De makers hebben plezier in het maken, en daar heb ik dan weer respect voor.

Ze doen het toch maar.

En met hetzelfde enthousiasme kan een één persoon station zijn radio droom werkelijkheid laten worden.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.