Spring naar bijdragen

Nieuws op het hele uur?


wim1958

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Rob1955:

Dit bedrijf grossiert in irritante stemmen en overdreven intonaties. Hoogst irritant.

 

Zend gewoon lekker muziek uit, 192 Radio. Het nieuws is, in tegenstelling tot vroeger, nu overal en altijd beschikbaar.
Zit een 192 Radio luisteraar anno 2018 nog op nieuws te wachten?

 

 

Dat is een vraag , die ik me toevallig ook stelde. Ruim 90 % van de Nederlandse bevolking heeft inmiddels  een smartphone. Het nieuws is daar sneller bekend, dan via een radio uitzending. Waarom dan toch nog een radionieuwsdienst? Voor de slechtzienden misschien?

 

Ik vind ook dat  Radio 192 er beter aan doet om deze nieuwsdienst met irritante stemmen en slechte teksten te schrappen. Het voegt niets toe, behalve irritatie.

 

Salut

Leendert(van 1956)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

 

Ik lees dit allemaal, maar ter verduidelijking, "ik ga daar niet over" en heb ook geen zin het doorgeefluik te zijn naar Ad.

Ad leest hier trouwens ook niet mee, dus een mail naar hem doet misschien wonderen........

 

Wat ik nog wel wil "zeggen" ,ik vond het ook niet nodig toen Ad het voorstelde. Maar ik bemoei me daar niet mee. Heb genoeg te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Dat is een vraag , die ik me toevallig ook stelde. Ruim 90 % van de Nederlandse bevolking heeft inmiddels  een smartphone. Het nieuws is daar sneller bekend, dan via een radio uitzending. Waarom dan toch nog een radionieuwsdienst? Voor de slechtzienden misschien?

 

Ik vind ook dat  Radio 192 er beter aan doet om deze nieuwsdienst met irritante stemmen en slechte teksten te schrappen. Het voegt niets toe, behalve irritatie.

 

Salut

Leendert(van 1956)

 

 

 

 

 

 

 

En dat is dus precies te reden waarom ik op Extra AM 1224 géén nieuws programmeer.

Enkel op het hele uur de zes (Veronica) pips, uur opener en verder non-stop muziek gelardeerd met de vormgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Juul:

Heren,

 

Ik lees dit allemaal, maar ter verduidelijking, "ik ga daar niet over" en heb ook geen zin het doorgeefluik te zijn naar Ad.

Ad leest hier trouwens ook niet mee, dus een mail naar hem doet misschien wonderen........

 

Wat ik nog wel wil "zeggen" ,ik vond het ook niet nodig toen Ad het voorstelde. Maar ik bemoei me daar niet mee. Heb genoeg te doen.

 

Juul, 

 

Je hoeft het ook niet door te geven. Het is mijn opvatting en of iemand van Radio 192 er iets mee doet is 'vers twee'.  Ik weet dat je een 'vrij' man bent en geen zakelijke relatie met  Radio192 hebt. 

 

Alleen de kalmte kan ons redden. Maak af wat je nog wilt doen, want  je weet nooit wat de man met de zandloper en de zeis(vadertje tijd) nog in gedachten heeft.

 

Salut

Leendert

 

 

2 minuten geleden zei Harm ten Brink:

En dat is dus precies te reden waarom ik op Extra AM 1224 géén nieuws programmeer.

Enkel op het hele uur de zes (Veronica) pips, uur opener en verder non-stop muziek gelardeerd met de vormgeving.

 

Heel goed Harm. Je hebt het begrepen. Nu de anderen nog. 

 

Wist overigens  niet dat jij van de Hugenoten afstamde. Een van mijn voorouders ook. Is gevlucht  en via Duitsland in Nederland  terecht gekomen en daar boekbinder  in Den Haag geworden. Een beroep dat  nog wel was toegestaan voor Hugenoten.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mijn opa komt oorspronkelijk uit  Oost-Pruisen. ( geb 1886 ) Uit een kleine kustplaats in het Duits, Cranz. Nu is het Rusland en heet Zelenogradsk.

En het ligt iets boven Kaliningrad.  Ik ben dus pas de 2e generatie hier. Oh, jee.............

Dat Oost-Pruisisch  heb ik nog wel een beetje.........zei m'n moeder latijd. "Streng maar wel rechtvaardig"

 

 

 

 

kaliningrad kopie.jpg

 

 

 

Enfin, nu plaatje maar weer

 

Deze zochten Ad en ik uit in de nacht van 30 op 31 augustus 1974.

Ik krijg er nog steeds kippenvel bij.....................

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

Deze zochten Ad en ik uit in de nacht van 30 op 31 augustus 1974.

Ik krijg er nog steeds kippenvel bij.....................

 

Ik ook Juul. Net zoals met' Heather' van de Carpenters. 

 

 Rob Out schrijft in zijn boek 'Veronica een jaar later' op pagina 216:...Een half uur later was ik in de studio. Samen met Atze Veenstra zou ik het laatste uur opnemen. Eenmaal bezig met het opzoeken van de platen kwamen ook Adje Bouman en Juul Geleick nog even kijken. Ze hielpen met het opzoeken van de muziek. Verder was er niemand. De meesten waren al naar het schip en de rest was nog thuis.

 

Het was pas acht uur in de morgen op 31 augustus 1974. De datum bleef maar door me heen hameren, terwijl ik met Atze het programma doornam.....Heel zacht omsluierde de muziek van 'Heather' mijn woorden. Terwijl ik opkeek van het papier, zag ik Juul huilend weglopen. Atze bleef gebogen over het mengpaneel zitten, er druppelden tranen langs zijn wangen naar beneden...

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de rest is geschiedenis zeggen we dan.

 

En hetwas  tegelijkertijd de laatste keer dat ik met Rob erg goed kon opschieten. We hebben ook gelachen hoor. Maar waren wel kapot toen we naar Scheveningen gingen. Zooo moe en toen werd ik zeeziek.

 

En als ik er nu over terug denk dat we maar 1 tape met het laatste uur bij ons hadden. Ad had nog wel zo slim een 1 op 1 kopie  gemaakt maar die was nog in Hilversum.

 

Hier Atze met de master bij het overstappen. ( foto 2 )

De echte "master" is bij Jos Bergenhenegouwen en ondank het beroep dat Lex op hem deed 2 jaar terug om 'em uit te lenen voor het museum wilde hij dat niet. Wel de doos.

Dan denk ik, wat moet zo'n Jos nou met zo'n tape waar ie part noch deel aan heeft?.....

 

De echte originele doos ( foto 1 )waarin ik als je hem openklapt dit te zien is. ( effe doorbijten Douwe.....). Ik weet nog dat ik heb lopen zoeken naar viltstift en vond uiteindelijk op het buro van Oom Bull...(weer al die trappen af en op..........pffffff)

 

 

 

foto's ©Stichting Norderney.

 

GVD.jpg

luAtze..jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Hier Atze met de master bij het overstappen. ( foto 2 )

De echte "master" is bij Jos Bergenhenegouwen en ondank het beroep dat Lex op hem deed 2 jaar terug om 'em uit te lenen voor het museum wilde hij dat niet. Wel de doos.

Dan denk ik, wat moet zo'n Jos nou met zo'n tape waar ie part noch deel aan heeft?.....

 

 

Achteraf is het wel 'amateuristisch' gegaan, om op het laatste moment een afscheidsband te maken en die dan ook nog eens naar het schip te brengen. Ook de manier  waarop de band wordt meegenomen.

 

Wat nu als het flink zou hebben gewaaid, waardoor het uitvaren niet mogelijk was? Of de tape bij het overhandigen in het water zou zijn gevallen? Band zat niet in een waterdichte ton bijvoorbeeld.  Ook niet slim om voor zo'n belangrijk moment geen back-up band mee te nemen. Schijnbaar had iedereen op die dag zijn verstand verloren. Het allerlaatste uur, waar miljoenen mensen naar zouden luisteren had weleens letterlijk in het water kunnen vallen. Wat had dat een anti-climax geweest. 

 

Was er een calamiteiten plan? 

 

En  over Jos van BH's weigering om het 'laatste uur' af te staan. Dat vind ik niet eens zo gek. Waarschijnlijk is deze in veiliger handen bij hem thuis, dan in een museum. Hij heeft de doos wel afgestaan. Doe er dan een 'namaak' band in, zodat de bezoeker een idee heeft.

Jos is waarschijnlijk een verzamelaar en heeft daar  een speciaal gevoel bij. Dat dienen we te respecteren. 

 

Tot slot wie zijn de andere gezichten op de foto. Ik meen Tom Collins en Adje Bouman te herkennen, maar de overige twee ontgaan me.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet uitwijden wat de precieze reden van Jos is die Lex mij verteld heeft maar ik denk dat verzamelen daar niet aan ten grondslag ligt.

 

"Amateuristisch", da's natuurlijk achteraf redeneren Leendert. Ik weet dat het maken al ruim een week "op de rol stond".

Maar zoiets maken stel je zo lang mogelijk uit om daar toch de echte emotie in te leggen. Want in feite was het ook het laatste uur dat in de studio gemaakt werd. Alle andere programma's waren al "de deur uit".

 

Er was nog wel een klein bandje, als je goed kijkt naar de handen van Atze zie je op de uurband nog een klein bandje liggen. Dat was een kopie op 9,5 cm/sec.

 

Ik vind dat je onze te kort doet om het "Amateuristisch", te noemen want waren de andere "laatste uren" van de zeezenders dan "profesioneel?". Die deden ook hun best en maakten wat er van te maken was op dat moment.

Vandaag de dag gebeuren er bij de "grote omroep" nog steeds dingen die zoals jij schrijft "Amateuristisch" zijn.

Voor mijn gevoel, zoals ik dat nu nog kan terug halen, was dit wat Out bedoelde. Het was zijn idee. Hij had met niemand overlegt, ja ,een heel klien beetje met Lex over de laatste tekst. En Ad en ik zochten daar in de meeste gevallen de muziek bij. Collega Atze Veenstra de koele kikker en vakman nam het allemaal op. Ad en ik waren daar volkomen ongeschikt voor. En dan ook nog na een week vreselijk hard werken met dat vooruitzicht, diep in de nacht.

En over dat laatste uur is al veel gezegd en geschreven, maar ik geeft het je te doen als je alles hebt meegemaakt o.a. de politieke beloften etc. etc. En dan heel raar, de dag erna, was je werkloos,. We hadden, Ad en ik zeker, van onze hobby ons werk kunnen maken. En dat in zo'n unieke omgeving. En allemaal met redelijk jonge mensen die een geweldige vrijheid hadden. En nog een heel goed salaris hadden.

En in het resultaat van het laatste uur kan ik mij nog steeds vinden.

 

De andere twee mensen op de foto:

1. Berry Zandscholten - De Telegraaf

2. Flip Krant - aandeelhouder van het eerste uur. (Splendid in Bussum reclame)

 

Juul

 

Hier een unieke foto gemaakt door Berry Zandscholten van Meister-Bollier op de Trip Tender? die even langs kwamen nadat we uit de lucht waren op 31aug.1974.

 

foto: ©Stichting Norderney-Berry Zandscholten.

 

 

 

MEBO.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Juul:

Vandaag de dag gebeuren er bij de "grote omroep" nog steeds dingen die zoals jij schrijft "Amateuristisch" zijn.

Daar kan ik best inkomen Juul ... 

Sinds 1 September zijn de (zowat) laatsten opgestart in het nieuwe frequentieplan die ons aller minister Gatz opstelde. 

Meer netwerkradio's, waar zijn voorganger die net had afgebouwd. (politiek een rare zaak nietwaar). 

Met alle moderne software ten spijt zijn de 2 recentste nieuwelingen, NRJ Vlaanderen en Stadsradio Vlaanderen op zijn minst een ramp te noemen in de wijze waarop zij hun programma's doen / maken. 

Tegenwoordig in Vlaanderen zijn alle netwerkradio's "Happy stations" ... Ook dus Q, JOE fm en het andere zootje. 

Bij ons in Vlaanderen is het eenheidsworst geworden, allen hebben ze eenzelfde vlakke processing op hun stemmen, en ik denk dat ze zowaar elkaars computers gebruiken om platen te draaien ... want ze draaien allemaal vrijwel dezelfde muziek. 

VivaCitè en RTL in Wallonië zijn zowat de enige in het land die nog verfrissend klinken. 

 

Op zo'n momenten denkt een mens vaak terug aan hoe het vroeger was, niet enkel de zeezenders, maar ook wat er (althans in België) erop volgde via de wildgroei van lokale radio's. 

Er was toen nog "emotie" te horen bij medewerkers, wat in het heden niet meer kan gezegd worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nieuwe frequentieplan in Vlaanderen was een en al politiek gekonkelefoes. (What else is new?)

De paketten werden vooraf afgestemd op de kandidaten. Een vzw die contacten had met de (lokale) politiek was zo goed als zeker van een frequentie. Hetgeen ook is gebleken uit het resultaat.

Overigens is de Nederlandse radio tegenwoordig ook grotendeels eenheidsworst, alle zenders hebben zo ongeveer hetzelfde platenbestand.

Mooiste voorbeeld vind ik "You" van Ten Sharp. Dat past blijkbaar bij "Classic Rock", "Middle of the Road", "Foute Muziek", "Easy Listening" etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Juul:

Ik kan niet uitwijden wat de precieze reden van Jos is die Lex mij verteld heeft maar ik denk dat verzamelen daar niet aan ten grondslag ligt.

Een goede lezer begrijpt dan dat er een conflict aan ten grondslag ligt. Haantjesgedrag waarschijnlijk.

 

51 minuten geleden zei Juul:

"Amateuristisch", da's natuurlijk achteraf redeneren Leendert. Ik weet dat het maken al ruim een week "op de rol stond".

 Maar zoiets maken stel je zo lang mogelijk uit om daar toch de echte emotie in te leggen. Want in feite was het ook het laatste uur dat in de studio gemaakt werd. Alle andere programma's waren al "de deur uit".

 

Ik bekijk het van de bevoorradingskant. Ik heb dat jaren lang gedaan voor Delmare, Caroline/Monique en Laser. Ben dus door de wol geverfd en weet dat je een marge van minimaal vier dagen moet hebben ivm slecht weer.

 

Het was de 'goden verzoeken' om op de laatste dag een band te maken om daardoor zo dicht mogelijk bij de  'zogenoemde' echte emoties  te blijven. Landrotten gedachten. Maar,... wat nu als het door het weer onmogelijk was om die band aan boord te krijgen? Dan sta je toch in je hemd, terwijl miljoenen afstemmen en zelfs Capitol Radio in Engeland 'stiekem' de modulatie terug schroefde?

 

1 uur geleden zei Juul:

Hier een unieke foto gemaakt door Berry Zandscholten van Meister-Bollier op de Trip Tender? die even langs kwamen nadat we uit de lucht waren op 31aug.1974.

 

Zeker uniek. Vooral, omdat de Trip tender in mei is opgebracht door de Spaanse marine ivm drugssmokkel. Heeft Veronica nog een  afscheidsbezoek gebracht aan de Mebo?

 

Overigens dank voor het delen van je openhartige gedachten  aan een periode die zowel voor jou als voor ons veel heeft betekend en helaas ook littekens heeft achter gelaten. Ik waardeer het ten zeerste,  dat jij als enige nog iets 'intiems' wilt  en kan vertellen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Juul:

Dan denk ik, wat moet zo'n Jos nou met zo'n tape waar ie part noch deel aan heeft?.....

Er is een oud VOO-medewerker die heel veel VOO-opnames heeft. Die wil 'ie niet delen.

Dat snap ik niet, het is allemaal uitgezonden op het open net.

De waarde is nihil lijkt me. Er is een zeer beperkt aantal liefhebbers (hier) die er blij mee zouden zijn.

Waarom moet je op die opnames "blijven zitten" ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tino:

Er is een oud VOO-medewerker die heel veel VOO-opnames heeft. Die wil 'ie niet delen.

Dat snap ik niet, het is allemaal uitgezonden op het open net.

De waarde is nihil lijkt me. Er is een zeer beperkt aantal liefhebbers (hier) die er blij mee zouden zijn.

Waarom moet je op die opnames "blijven zitten" ?

Er zijn verscheidene oud medewerkers die het banden- en cassette-archief uit de container hebben getrokken.

Die programma's boeien mij overigens niet zo, ik heb van iemand begrepen dat de kwaliteit nogal wisselend is.

Maar als iemand daar liever tot aan zijn dood bovenop wil blijven zitten totdat het wéér in de container belandt dan moet 'ie dat vooral zelf weten.

 

Ad heeft overigens een omvangrijk privé archief en hij hield zakelijk en privé altijd gescheiden.

Hoewel, er zit in het VOO archief ook veel C.V. materiaal zit, maar dat zijn alleen kopieën.

Het zou me overigens niets verbazen als blijkt dat het halve forum alhier dit gewoon op de plank heeft liggen.

Het unieke aan een dergelijke verzameling gaat er zo langzamerhand wel vanaf...

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei thijs5326:

Bron: Volkskrant 

 

image.thumb.png.ff2a4b1b47c5dd9495d5eb92cbb991a6.png

We hebben over de originele band een uitvoerige discussie gehad in 2005.  De man uit Hazerswoude is Thijs Ammerlaan en Evert Stolman is daar geweest om Veronica attributen te kopen.  Dit schreef hij toen:

 

Het verhaal "Thijs" klopt inderdaad. Ergens eind jaren 80 las ik een kleine 
advertentie in de Telegraaf, waarin een complete Veronica studio te koop 
aangeboden werd. Destijds ben ik daar, samen met Martien Engel, op af 
gegaan. Er was niets te veel gezegd, inderdaad een complete 
studio-uitrusting, opgesteld in een schuur achter het huis.

 

En het beperkte zich niet tot een studio alleen, ook nog vele hebbedingetjes 
waren er aanwezig. Zoals een aantal tonnen waar de programmabanden in 
verpakt werden, een aantal plakboeken uit met name de beginperiode van het 
station, een groot aantal dia's, cassettebandjes (o.a. de complete Top 
1000), de complete laatste week in studiokwaliteit, en last but not least, 
inderdaad de tape van het laatste uur.

 

Thijs wilde het liefst de hele boel in één verkoop overdoen, maar dat werd 
nogal begrotelijk. Omdat alle eerdere gegadigden dezelfde mening waren 
toegedaan, mocht ik dan datgene uit de collectie halen wat ik graag wilde 
hebben. Dan zou daar een mooie prijs voor gemaakt worden.

 

Op dat moment ging de telefoon in huis, zodat Thijs een tijdje weg was. Bij 
terugkomst bleek het telefoontje afkomstig te zijn geweest van de VOO. Jos 
Bergenhenegouwen  had budget gekregen van Rob Out om de hele handel op te 
kopen. Mijn deal met Thijs was daarmee van de baan, helaas.

 

Nog jarenlang heb ik zijn telefoonnummer overgenomen in de nieuwe agenda, 
met de bedoeling ooit nog eens te bellen of de verkoop ook doorgegaan was. 
Dat telefoontje is er echter nooit van gekomen... Ik was er van uitgegaan 
dat de hele boel in het Veronica archief terecht was gekomen. Echter, Jan 
Zwart heeft het er nooit gezien!

 

Ook schijnt het niet achter huize Bouman te liggen. Mij is het een raadsel 
waar deze prachtige collectie zich nu bevindt.

 

Uiteindelijk blijkt volgens Juul dat de band van Jos  BH een duplicaat moet zijn, omdat er in de originele band een knip zat:

 

Ad en Karel hebben tbv een tournee van de VOO in 1975 door 
het land de band van het laatste uur nagemaakt om ten toon te stellen. 
Dus het is een replica die hij wel eens zou kunnen hebben. Want het ligt 
voor de hand dat die bij Karel vandaan komt, naar Thijs is gegaan en zie 
eerder verhaal van Evert Stolman. Zo kan die bij Jos terecht gekomen 
zijn. 

 

Over de band van Jos  BH zegt Juul  verder nog dit:

 

Jos Bergenhenegouwen, daar hebben Ad en ik wel eens kontakt mee gehad. 
Hij zegt dat hij het laatste uur heeft. Maar Ad en ik weten op welk punt 
er een "knip" in de band zit. een soort vingerafdruk eigenlijk) en die 
zit er niet bij hem.

 

Please login or register to see this link.

 

Conclusie: Ook al zou Jos BH de band wel aan Lex Harding hebben gegeven voor het museum, dan nog was het niet de originele.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei thijs5326:

Maar is de doos in Nijkerk wel origineel en welke band zat daar in toen Jos BH die kocht?

Als aan de binnenkant van de doos G.V.D staat, dan is dat de originele doos. Juul heeft die afkorting er toen opgeschreven( zie foto hierboven van Juul). Dus zal iemand in het museum dat moeten checken.

 

Karel van de Woerd heeft de originele doos met originele band in bezit gehad . Van de originele band is een duplicaat gemaakt. Die is bij Thijs Ammerlaan gekomen en daarna bij Jos BH. Volgens Juul zat er geen knip in de band van Jos BH. Dat is het bewijs dat Jos BH niet de originele band heeft. Jos  denkt het origineel te hebben, maar dat is het dus niet.

 

Wellicht dat Juul dat nog kan bevestigen.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei thijs5326:

Dus Ammerlaan heeft onbewust een kopie van Karel gekocht en hem (onbewust) als origineel verkocht aan Jos BH, die dus onterecht in de veronderstelling is dat hij de originele tape in bezit heeft....

 

Logisch gedacht Thijs. Ik denk dat het inderdaad zo is. Onder voorbehoud dat Juul het kan bevestigen.

 

Thijs , die het spul van  Veronica technicus Karel van de Woerd kocht, heeft tegen mij gezegd dat hij heel veel studiobanden had, waaronder 'Het Laatste Uur'. Ook had hij de drive in show bus overgenomen. Thijs is in de tachtiger jaren(1985-1988) op een aantal bootreisjes naar de Ross Revenge meegegaan en vertelde dat toen.

 

Hij had alles opgeslagen in een schuur, maar van zijn vrouw moest  het weg, want ze wilde die schuur voor iets anders gebruiken.

 

Bijgaand een foto van Thijs(links) met Han Vastenburg van de Drive in show. Genomen in hotel Lapershoek op 18 april 2009 en afkomstig van de website van de Stichting Norderney.

 

Salut

Leendert

 

 

Thijs_Ammerlaan_en_Han_Vastenburg.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Een goede lezer begrijpt dan dat er een conflict aan ten grondslag ligt. Haantjesgedrag waarschijnlijk.

 

 

Ik bekijk het van de bevoorradingskant. Ik heb dat jaren lang gedaan voor Delmare, Caroline/Monique en Laser. Ben dus door de wol geverfd en weet dat je een marge van minimaal vier dagen moet hebben ivm slecht weer.

 

Het was de 'goden verzoeken' om op de laatste dag een band te maken om daardoor zo dicht mogelijk bij de  'zogenoemde' echte emoties  te blijven. Landrotten gedachten. Maar,... wat nu als het door het weer onmogelijk was om die band aan boord te krijgen? Dan sta je toch in je hemd, terwijl miljoenen afstemmen en zelfs Capitol Radio in Engeland 'stiekem' de modulatie terug schroefde?

 

 

Zeker uniek. Vooral, omdat de Trip tender in mei is opgebracht door de Spaanse marine ivm drugssmokkel. Heeft Veronica nog een  afscheidsbezoek gebracht aan de Mebo?

 

Overigens dank voor het delen van je openhartige gedachten  aan een periode die zowel voor jou als voor ons veel heeft betekend en helaas ook littekens heeft achter gelaten. Ik waardeer het ten zeerste,  dat jij als enige nog iets 'intiems' wilt  en kan vertellen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Dag Leendert,

 

Dat Jos de band niet wil afstaan is ligt volgens datgene dat Lex mij vertelde "op een ander vlak".

En het is niet aan mij omdat hier te openbaren. Niks "haantjes"

 

We hebben gewoon niet nagedacht over het weer. Maar op 31 augustus windkracht 8 a 9 ? De "Scheveningers" hebben wel voor hetere vuren gestaan en wij waren toch alleen maar "ballast", als die band maar aan boord was. Maar dat bedenk ik achteraf.Verder wil ik er niet te lang bij stilstaan. Het zijn van die "stel je voor dat....." zaken.

 

Dan de band van het laatste uur. Atze vertelde mij ooit dat er een knip in zit. Dat is wat ik weet. En zolang we de band die Jos heeft niet kunnen afluisteren zullen we het of het nu wel of niet de originele band is niet weten.

Het gekke is dat ik nu na al die jaren helemaal niet geinteresseerd ben in die band. We hebben het audio en daar gaat het toch eigenlijk om.

Wat ik nog wel weet is dat Ad en Karel ooit tbv een VOO tour door het land de doos van het laatste uur met mijn handschrift hebben na gemaakt. Maar je kunt duidelijk zien dat het niet mijn handschrift is. Althans ik.

En of de band die er toen in zat ook "fake" was daar heb ik geen zicht op gehad. Want ik werkte niet bij de VOO.

 

Wat ik wel 100 %  zeker weet is dat ik de doos voor het eerst sinds 31 augustus 1974 afgelopen 31 augustus 2018, dus zo'n 2 weken terug weer in m'n handen heb gehad en gefotografeerd heb. Die is ECHT. En het is allemaal mijn handschrift behalve het woord "vaarwel", dat is er door Ad op geschreven. En dat moet gebeurd zijn nog op de Norderney op 31 augustus. ( zie foto ) Die doos in Nijkerk is echt de originele !!!!

 

Verder maak ik mij er na zoveel jaar, 44 dus, niet druk meer om. Klinkt wellicht gek uit mijn "mond", maar het is echt zo.

 

foto's ©Stichting Norderney

 

 

 

 

Hier Is Ie Dan-handschrift Juul Laatste Uur  31Aug74.jpg

vaarwel.jpg

31Aug Vaarwel Rob Ad Lex  Band.jpg

Hier74.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Dan de band van het laatste uur. Atze vertelde mij ooit dat er een knip in zit. Dat is wat ik weet. En zolang we de band die Jos heeft niet kunnen afluisteren zullen we het of het nu wel of niet de originele band is niet weten.

Juul,

 

Toch fijn dat je ondanks je afnemende interesse hebt willen reageren. Kan het niet voldoende blijven schrijven, maar ik stel het enorm op prijs.

 

Het is  inderdaad al zo lang geleden voor je, maar vergeet niet dat er hedentendage ook nog boeken worden geschreven over de Oudheid. Ik heb geschiednis gestudeerd in Amsterdam en kreeg daar  les van Fik Meijer een bevlogen oudheidkenner. Die schrijft  boeken over de Romeinen en Grieken.

Please login or register to see this link.

 

Wat ik wil duidelijk maken is dat iets wat lang geleden is gebeurd interessant kan zijn. De ontmaskering wie heeft nu de originele band heeft, krijgt thrillerachtige  vormen( kaliber Ludlum,Hercule Poirot, Maigret).

 

In 2005 meld je in de nieuwgroep dat er geen knip in de band van Jos BH zit. Dat is het waarborgmerk van de originele band namelijk. ...Maar Ad en ik weten op welk punt er een "knip" in de band zit, een soort vingerafdruk eigenlijk) en die zit er niet bij hem.

 

Met jouw constatering dat je het niet weet, zijn we weer terug bij 'AF'.  Had Thijs Ammerlaan dan toch de originele band  van Karel van de Woerd en dus later Jos BH?

 

Kan Atze niet eens langs gaan bij Jos om de band af te luisteren. Dan is dit mysterie voor eens en voor altijd opgelost en kunnen we weer rustig gaan slapen...

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leendert,

 

Mooi hé geschiedenis. Ik had er op school een 9 voor. Vandaar dat ik later bij Veronica zoveel bewaard heb, althans papieren. Het audio dat was Ad z'n sores. En later bij de TROS was het Poster waar ik mij diepgravend mee mocht bezighouden.

Ook bleek dat de Veronica collega's ontzettend veel gefotografeerd hebben en van de meeste heb ik een kopie gescand.

Het zijn er zo'n 5000 !!!! En ik heb ze allemaal in in ons archief. Met de naam van de "eigenaar" en met wat je ziet op de foto.

Het is een heidens, sorry Douwe, karwei geweest. En met alle collega's heb ik de afspraak dat als we een foto gebruiken voor commerciele doeleinden dat we de opbrengsten besteden aan de vele activiteiten die we ontplooien.

Met video houd ik mij ook niet bezig, dat doet Ad, die heeft veel gefilmd. En we hebben ook de rechten van de vele films van Freek Simon gekregen van Freek †.  En ook Ruud Doets heeft films en die heeft Atze gedigitaliseerd. Voor zover ik weet zijn er geen films gemaakt door Rob Out bewaard gebleven. Van z'n dochter heb ik een paar jaar terug het archief gekregen, "een hele schoenendoos" vol.  Er is niks meer. Erg jammer!!!

 

Wat betreft het laatste uur, laten we er van uit gaan dat wat ik hier eerder schreef HET is. Anders blijven we maar ronddraaien.

"Ik ben er klaar mee", dat heb je goed gezien.

 

Een paar weken geleden kwam ik er achter dat er nog erg mooie dia's zijn die Lex heeft gemaakt toen hij op 31 aug74 een stukje in de antennemast klom na 18.00 uur van het langs komen van Meister en Bollier met de Trip. (je zag eerder een zw foto van Berry.) De tijd heelt alle wonden zeggen ze dan. Maar bij de dia's had ik een verkeerd onderschrift gezet in 2003 toen ik Lex z'n dia's scande ! Die ik kreeg uit z'n omvangrijke fysieke archief dat ook veel VOO spul bevat. ( valt buiten mijn belangstelling ).

 

Ik stop nu even met filosoferen, er ligt nog zoveel, en analoog aan Out, "ik heb er (bijna) de tijd niet meer voor."

Wel is het zo, dat het 192 museum op 28 september 2019 dicht gaat en wij, Veronicanen, op 31 augustus daarvoor, nog een reunie doen daar en dan ga ik hier thuis, d.v.- Deo Volente  zeggen ze hier in de Bible Belt, verder ga met archiveren.

 

Hier zo'n dia van Lex, het lijkt wel gemaakt met een drone........

 

©Stichting Norderney-Lex Harding.

 

 

MEBO31874.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.