Spring naar bijdragen

Radio Caroline - 16-02-1980 - Peter de Vries, Hugo de Groot


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

Eén van de redenen waarom ik ook graag naar radio-opnames van vervlogen tijden luister is dat ik in die programma's ook muziek hoor die ik nooit meer gehoord heb sinds ik als jonge snaak naar die zeezenders luisterde. Zelfs al luister ik nu in deze kerstperiode de TOP 4000 van Radio10,  de NPO2 TOP 2000 , of de 1000 Klassiekers van VRT Radio 2 volledig af, vele van die singletjes die toen gedraaid werden op de zeezenders, hoor ik daar niet. In die TOP's vind je  ook altijd dezelfde hits, op welk radiostation dan ook. In de originele opnames van een zeezenders hoor je nog muziekstukken die geen hit werden, bijgevolg volledig verdwenen zijn uit de muziekgeschiedenis, en nooit meer gedraaid worden op een radiostation. En zo werd ik in bovenstaande uitzendingen van Radio Caroline verrast met liedjes die ik al lang vergeten was maar die mij blijkbaar wel in mijn onbewuste bijgebleven zijn. Leuk :shy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei RadioFiel:

Eén van de redenen waarom ik ook graag naar radio-opnames van vervlogen tijden luister is dat ik in die programma's ook muziek hoor die ik nooit meer gehoord heb sinds ik als jonge snaak naar die zeezenders luisterde. Zelfs al luister ik nu in deze kerstperiode de TOP 4000 van Radio10,  de NPO2 TOP 2000 , of de 1000 Klassiekers van VRT Radio 2 volledig af, vele van die singletjes die toen gedraaid werden op de zeezenders, hoor ik daar niet. In die TOP's vind je  ook altijd dezelfde hits, op welk radiostation dan ook. In de originele opnames van een zeezenders hoor je nog muziekstukken die geen hit werden, bijgevolg volledig verdwenen zijn uit de muziekgeschiedenis, en nooit meer gedraaid worden op een radiostation. En zo werd ik in bovenstaande uitzendingen van Radio Caroline verrast met liedjes die ik al lang vergeten was maar die mij blijkbaar wel in mijn onbewuste bijgebleven zijn. Leuk :shy:

Dat is de reden waarom ik die eindejaarslijsten al jarenlang negeer.

Geef mij maar zeezenderopnames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei RadioFiel:

Eén van de redenen waarom ik ook graag naar radio-opnames van vervlogen tijden luister is dat ik in die programma's ook muziek hoor die ik nooit meer gehoord heb sinds ik als jonge snaak naar die zeezenders luisterde. Zelfs al luister ik nu in deze kerstperiode de TOP 4000 van Radio10,  de NPO2 TOP 2000 , of de 1000 Klassiekers van VRT Radio 2 volledig af, vele van die singletjes die toen gedraaid werden op de zeezenders, hoor ik daar niet. In die TOP's vind je  ook altijd dezelfde hits, op welk radiostation dan ook. In de originele opnames van een zeezenders hoor je nog muziekstukken die geen hit werden, bijgevolg volledig verdwenen zijn uit de muziekgeschiedenis, en nooit meer gedraaid worden op een radiostation. En zo werd ik in bovenstaande uitzendingen van Radio Caroline verrast met liedjes die ik al lang vergeten was maar die mij blijkbaar wel in mijn onbewuste bijgebleven zijn. Leuk :shy:

H E L E M A A L met je eens!

In de Kieslijst (R 2) stonden bijna geen platen die veel op zeezenders te horen waren.

En 'Instrumentale muziek' zeer weinig, jammer... jammer....

Trouwens de radio van vandaag de dag is niet veel soeps...

 

Groet,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.