Spring naar bijdragen

Radiosoap krijgt staartje: AVROTROS begint zaak om terugkeer Rob Stenders


Vincent

Aanbevolen berichten

Was het vroegere systeem van elke dag een andere omroep al ridicuul, feitelijk zijn we nog geen stap verder. Als het goed uitkomt is een omroepwissel geen enkel probleem, maar als...

Het is net zoals mijn woningbouwvereniging zich bij belachelijke (voor mij nadelige) besluiten verdedigt met "wij doen alles in het belang van de huurder", zo gebruiken omroepbaasjes het argument "in het belang van de luisteraar". Noem mij één organisatie (danwel persoon, for that matter) die niet in eigenbelang handelt....

Ik frons overigens helemaal mijn wenkbrauwen bij het argument van de AVROTROS-directeur dat presentatoren kennelijk belangrijker zijn dan omvangrijke redacties van programma's.

Redactie Platenbonanza: Rob Stenders & Caroline Brouwer. Presentatie Platenbonanza: Rob Stenders & Caroline Brouwer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tino:

Ik frons overigens helemaal mijn wenkbrauwen bij het argument van de AVROTROS-directeur dat presentatoren kennelijk belangrijker zijn dan omvangrijke redacties van programma's.

Redactie Platenbonanza: Rob Stenders & Caroline Brouwer. Presentatie Platenbonanza: Rob Stenders & Caroline Brouwer.


Gaat over Nieuwsshow.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar haalt hij het argument vandaan. Maar hij misbruikt het ook voor Stenders. Overigens vind ik het ook voor de Nieuwsshow een zwak argument, je hebt toch geen hele redactie voor een wekelijks radio-programma van 4 uur? Ik mag toch aannemen dat die mensen de rest van de week ook zinnig werk kunnen verrichten?

Hij gaat voorbij aan het feit dat de presentatoren de show dragen, zij geven een gezicht, danwel stem aan de teksten van de redactie. Het is ook een kunst om die informatie over te dragen, op een wijze die de luisteraars behaagt. Laat dezelfde redactie werken met Kees Broodrooster en Thea Krultang als presentatoren en vergelijk het resultaat.

En mocht er minder AVROTROS-zendtijd overblijven, dan kan dat personeel worden ingezet voor nóg diepgravender journalistiek werk. Een win-win situatie, zoals dat heet.

Zou het overigens niet mooi zijn als alle energie en tijd en advocaten en... en... en geld die in dit soort (vul zelf in) discussies wordt gestopt, zou worden gestopt in zinvolle, relevante onafhankelijke journalistieke publieke omroep-programma's? (=Wishful Thinking)

 

Ik ga er ook vanuit dat BNN-VARA onmiddellijk zou overschakelen op de redactie van schoolkrant "de gezapige bode" van het Stedelijk Lyceum te Ede, als dat zou betekenen dat Matthijs een seizoen bijtekent als presentator (tegen eender welk salaris).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zeer benieuwd naar de kijkcijfers van én de meningen over "De Wereld Draait Door", met exact dezelfde inhoud, maar dan gepresenteerd door, ik noem maar iemand, Sylvana Simons.

 

En als hij zijn redactie dan zo waardevol vindt, moeten zij makkelijk een programma kunnen neerzetten dat de "onervaren" MAX-redacteuren overtreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-12-2017 om 22:20 zei ruudam:

Opheffen die verenigingen, al heel lang niet meer van deze tijd.

Een sterke publieke omroep, met kwaliteits programma's, hoeft niet populair te zijn. Ook niet marginaal.

Was het niet Veronica in 1960 die al aantoonde dat het bestel achterhaald was?

Daar valt een hoop op af te dingen. Veronica heeft geholpen het bestel te moderniseren, maar zeker sinds 1960 zijn honderden maatschappelijk belangrijke NPO-programma's gemaakt die in een puur commerciele omgeving niet gemaakt waren. Maar misschien raken we nu wat 'off topic'.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei rauhfaser:

Daar valt een hoop op af te dingen. Veronica heeft geholpen het bestel te moderniseren, maar zeker sinds 1960 zijn honderden maatschappelijk belangrijke NPO-programma's gemaakt die in een puur commerciele omgeving niet gemaakt waren. Maar misschien raken we nu wat 'off topic'.

Edwin

 

 

Ik deel je mening Edwin.  Goed zo !

Ik kan het ook mooi beoordelen, want ik heb ze alle twee meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Juul:

 

 

Ik deel je mening Edwin.  Goed zo !

Ik kan het ook mooi beoordelen, want ik heb ze alle twee meegemaakt.

Ik deel je mening ook. Wij kijken niet veel tv maar 90% is NPO en 10% Pulpa. En die 10% is dan hoofzakelijk Championsleague voetbal op Veronica met kwalitatief veel slechtere commentatoren dan vroegen op de NOS om nog maar te zwijgen over die Wytse van der Goot die gilt alsof ie Driemaster presenteert.

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.