Spring naar bijdragen

Mevr de Haan biedt te koop aan diverse DAB radio's


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw beschouwde tot 4 september 2006 de middengolf als playground voor grijze mannen met een drup aan de neus die maar aan die zendschepen bleven hangen. Ze keek dan nadrukkelijk in mijn richting. Dat veranderde op slag toen ik op die dag een transistorradio afstemde op 402 meter middengolf, the all new Radio 5 , andersgezegd the all old Radio 5. "Precies mijn radiostation" zo hoorde ik haar zeggen. In de loop van de tijd wisselde R 5 de middengolf voor DAB. Er  werden dus DAB radio's gekocht, zelfs 1 voor in de auto. Jaren zette ze in de vroegte R 5 aan, in de vroege ochtend Henk en Magdalena die  op een plezierig laag pitje presenteerden. Henk is nu met pensioen gestuurd en Magdalena is vastgeplakt aan een andere Henk op een ander tijdstip. Gaandeweg viel het Vrouw Marre wel op dat de muziek veranderde. R 5 liet haar luisteraars waar het ooit om begon in de steek. Uitgelegd dat de verjonging van Radio 2 natuurlijk aanleiding was om R 5 te verjongen. "Ze konden er niet met de poten afblijven". Na  nu circa een uurtje ene Jeroen draait ze de knop definitief om. "Naar die neuzelende egotripper wil ik niet luisteren", aldus Vrouw Marre. Nu te koop diverse DAB+ radio's. Eventueel ruilen voor WIFI radio's. Even zoeken en de passende radiostations komen tevoorschijn.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nu eens de opbrengst van de verkoop beschouwd als startkapitaal(tje) voor een radio station op AM/FM dat gewoon doet wat het moet doen: Radio voor de Veronica/RNI generatie. 

Het feit dat R5 3FM heeft ingehaald en dat R 10 (als enige zgn gouwe ouwe zender) stijgt in de ratings, alsmede de regionale zenders (gericht op een ouder publiek) moet zakelijk gezien voldoende grond zijn voor deze investering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Als je nu eens de opbrengst van de verkoop beschouwd als startkapitaal(tje) voor een radio station op AM/FM dat gewoon doet wat het moet doen: Radio voor de Veronica/RNI generatie. 

Het feit dat R5 3FM heeft ingehaald en dat R 10 (als enige zgn gouwe ouwe zender) stijgt in de ratings, alsmede de regionale zenders (gericht op een ouder publiek) moet zakelijk gezien voldoende grond zijn voor deze investering.

 

Tja, klein vergunninkje voor circa circa circa circa 1 watt hier int dorp, wie weet.

Radio 5 is in razendsnel tempo omgebouwd naar iets wat zo ver van het origineel staat. Ze  zouden hun oorspronkelijke  publiek trouw moeten blijven. Als commentaar krijg je dan dat het publiek uitdunt omdat ze het tijdelijke met het eeuwige verwisselen. So what? Gewoon met je vaak hondstrouwe publiek uitsterven is geen schande. Het huidige R 10 is geen oldieszender, ik geef de voorkeur aan de variant 10- 60s en 70s, non stop, geen geneuzel

. Radio Schildmeer klinkt zo slecht nog niet. Aarding van de antenne in de achtertuin kan zo het meer in. Ongeveer-plusminus-circa 1 watt is ook nog wel voor een pensioennaris te bekostigen.

 

Paul de Haan

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Harm ten Brink:

 

Maar uh, misschien is Extra AM iets voor jullie, non-stop 60s, 70s and 80s zonder ge-ouwehoer.

www.extram.nl

 

In de toekomst in De Toekomst Harm. Nu nog even aan het mobiele internet. Dus als Paul de stream gaat doorprikken, kan ExtraFM via m'n portable ontvangen worden. Schildmeer - Scheemda, moet lukken.

IMG_1400.JPG

Zoek je nog studioruimte Paul?
Sluiten we het even aan.
 

XOGJ6170.JPEG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

7 uur geleden zei Gerrit Blaauw:

Radio Schildmeer bereikt mijn nieuwe woon- en werkplek ook nog wel. Gogogo Paul.

Foto: Paul Mellens Midwolda
Op de foto: Fabriek De Toekomst A7 Scheemda
 

20171216_DT_Foto Paul Mellens (7).jpg

Is dat werkelijk de nieuwe woon en werkplek?  Schitterende locatie. Zal het binnenkort eens van dichtbij bekijken.

6 uur geleden zei Harm ten Brink:

Leuk geschreven, Paul.

Maar uh, misschien is Extra AM iets voor jullie, non-stop 60s, 70s and 80s zonder ge-ouwehoer.

Je kunt het wellicht een dagje proberen nietwaar...

 

www.extram.nl

Binnenkort overigens op 1224 kHz...

Ik ga het eens even opzoeken. Heb via een PB wel een verzoek aan je.

Mooie locatie Gerrit, zie het af en toe als ik over de A7 rij. Worden hier woon/werklocaties van gemaakt? Wist ik niet. Ik ga het binnenkort eens even bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Paul,
Ik heb nog geen PB kunnen spotten (misschien heb ik het niet juist ingesteld?). FB verzoek heb ik wel aangevinkt. 
Wij zijn met 3 initiatiefnemers. De eigenaar wil de fabriek en het terrein ombouwen tot een belevingslocatie.
Ik 'doe' de evenementen/activiteitenkant. Ik woon er, omdat er veel vernield werd. Dus op dit moment beheer ik de fabriek. Deze maand start de sanering en de begint de herinrichting van het buitenterrein. (23 hectare).
De fabriek zelf is al schoon en casco gereed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-1-2018 om 23:13 zei Gerrit Blaauw:

Radio Schildmeer bereikt mijn nieuwe woon- en werkplek ook nog wel. Gogogo Paul.

Foto: Paul Mellens Midwolda
Op de foto: Fabriek De Toekomst A7 Scheemda
 

20171216_DT_Foto Paul Mellens (7).jpg

Je kan natuurlijk ook een Middengolf antenne aan de schoorsteen knopen, studio ruimte genoeg en denk veel ex Rw medewerkers die staan te trappelen om weer ouderwets radio te maken. Heb ook wel een naam ORF Oldambster Rundfunk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul : Je schrijft wijze woorden, alleen is Henk niet met pensioen gestuurd. Na volgens mij heel lang nadenken wilde hij zelf met pensioen Er is zelf een serie in wekker wakker uitgezonden met interviews over wat mensen doen als zij "met pensioen" gaan. Maar na een week betreur ik zeer de keuze voor Jeroen van Inkel. De muziek die hij laat horen past absoluut niet met de manier waarop hij presenteert vind ik en dat op radio 5. Zoiets bijna iedere "jock"in de vroege ochtenduren zet hij een gemaakt stemmetje op en daar gruw ik van. Hij valt volledig uit de toon op radio 5. Wat vinden jullie ervan ?? En ik heb ook liever een echt oldies station wat mij betreft gewoon op de middengolf !  en ook liever een zender met wat kilowatt i.p.v. watts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-1-2018 om 17:46 zei hans558:

Hij valt volledig uit de toon op radio 5. Wat vinden jullie ervan ??

Zo ben ik bij Radio 2 weggejaagd en bij Radio 5 terecht gekomen. Ik ben opgegroeid met van Inkel en consorten, dus zijn programma past prima bij mij (51).

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.