Spring naar bijdragen

manke boerenwals


hans knot

Aanbevolen berichten

In 1971 sliep ik, brave scholier, natuurlijk om twee uur 's nachts, dus dit heb ik indertijd nooit gehoord. Maar ik was toen, en nu nog steeds, een diehard Supersister-fan en liefhebber van Dave Rodgers, met zijn ietwat nasale dictie en Very British woordkeuze. Dus zeer blij met dit leuke fragment van RNI, Hans, bedankt! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik nog wat aanvullen? Even een beetje leoblokhuizen dan. 

 

Het stukje van Manke Boerenwals waar Dave overheen praat, is hetzelfde als de openingsmelodie van de Ochtendgymnastiek. Een stukje radiovormgeving (on topic!) dat iedere ochtend live werd gespeeld op Hilversum I (of II, dat veranderde ieder half jaar geloof ik.)


De toetsenspeler van Supersister, Robert Jan Stips, speelde die ochtendgymnastiek-tune niet alleen in de Manke Boerenwals (ongeveer 1970). Vele jaren later, in 2013, maakte hij de muziek bij de kinderserie Ferdy de Mier, en daar zit ook een stukje van dezelfde ochtendgymnastiek in. 


Ik heb ze even alledrie achter elkaar gezet in dit minuutje:

 

Please login or register to see this link.

 

Overigens was Supersister niet alleen met dit deuntje op RNI te horen, maar ook op Veronica, met een a capella gezongen jingle: "Radio-Va-Ronica", op de melodie van 'dona nobis pacem' uit de Supersistersong Radio. 

 

De hele Manke Boerenwals vind je op Memories Are New 
Please login or register to see this link.

 

En de Ochtendgymnastiek uit Ferdy de Mier vind je hier
Please login or register to see this link.

 

De echte Ochtendgymnastiek is afkomstig van 

 

 

 

bewerkt door RobKi
verduidelijking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.