Spring naar bijdragen

R.I.P. Peter Van Dam


bart lapiere

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Louis Stuster:

Wat was het toch stoer op zondag 1september 1974. Gewoon de top 50 doen op Mi Amigo. Alsof er niets aan de hand was de dag ervoor.

 

Heel mooi (moment) natuurlijk!

 

1 uur geleden zei Louis Stuster:

De bevoorrading van nieuwe programma's naar de Engelse kust ging eind august niet helemaal goed. De Belgische justitie had e.a.namelijk onderschept.( men had voor 14 dagen voorruit opgenomen)

 

Volgens Willem Steentjes ( Will van der Steen) :

 

"Op 31 augustus vertrok de laatste legale tender vanuit Rotterdam.
Afvaart vlakbij de Euromast.
Aanwezigen: Management Radio Caroline en management RMA ( geen Ronan
en ook geen Sylvain), waterpolitie, rijkspolitie, lieden vd Belgische
justitie (B.O.B.), douane mensen, controleur belastingdienst,
scheepvaartwezen en wat brave burgers.
De kapitein kreeg de zenuwen.
Aan boord werd de kast met belastingvrije handel gecontroleerd en
verzegeld.
Ondertussen werd proviand, zowel vers als bevroren aan boord gebracht
en gewoon boven op dek gestald.
De programmatapes voor 1 sept en verdere dagen werden door mij aan
boord gebracht.
Die waren op het allerlaatst opnieuw gemaakt om in te haken op de
actualiteit.
Alleen sommige andere (hitparade-)programma's waren al  bijna een week
aan boord.
De banden lagen gewoon op het dek op een grote berg naast de proviand.
Niemand hield de proviandering tegen of hield mij tegen.
Vervolgens vertrok de boot om op 1 sept bij de Mi Amigo te komen.
Daar lag ook een marineschip.
De kapitein durfde niet te tenderen, was bang dat z'n schip in beslag
werd genomen en is onverrichter zake weer teruggekeerd naar R'dam. Er
is toen niets in beslag genomen.
Wij stonden natuurlijk niet te juichen.
Er is nooit sprake geweest van een week pauze in uitzenden of iets
dergelijks.
En naar mijn weten werkte de hoofdmotor vd Mi Amigo niet behoorlijk.
Het slepen is uitermate langzaam gegaan om te kunnen blijven
uitzenden.
Watergolven over de antennevoeding waren niet gewenst, de zender zou er
dan uitknallen.
Voor de veiligheid werd zelfs het zendvermogen tijdelijk teruggenomen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Derickv e.a.,

Nee om te zeggen bedankt voor die uitzending.... maar als ik zijn stem hoor, krijg ik nú een naar gevoel.

Pot ..... wat mocht ik die man graag horen op de radio. Altijd vrolijk!!

Op veel radio stations heb ik hem gehoord, maar bij de KRO Hilversum 3 'Manneke Pop' vond ik hem steen-goed.

Iedereen op de 'bouw' luisterde naar Veronica op Hilversum 1, nou ik dus niet...

Dan denk ik ook deze plaat: The Lambrettas - Decent Town die hij toen vaak draaide.

 

En wie hoorden we ineens op Radio 192, het station op 1332 khz en die hier op de kabel?

Zelfs onze kinderen (pubers toen) wilden tijdens het avondeten Peter van Dam horen!!

 

Gisteren toen ik het nare bericht las, heb ik het singeltje hier op de draaitafel gelegd...

 

Hier laat ik het bij.....

bewerkt door Hotel Amigo
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar die foto... vast en zeker een Peter van Dam.....

Op 1/7/2018 om 12:38 zei derickv:

Please login or register to see this link.

dit is nog een manneke pop van vorig jaar.

Op zich dank voor de opname, maar... :

waarom veranderen velen de filenaam?

Er is hier een mooie uniforme omschrijving van de programma's, waardoor het voor iedereen overzichtelijk blijft.

In dit geval moet ik de file downloaden en gedeeltelijk beluisteren om vervolgens tot de conclusie te komen dat dit mijn eigen opname is.

 

Ik heb hem als volgt aangeboden;

 

MiAmigoInternational-20160709-0900-1000-PeterVanDam-MannekePop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Tino:

Maar die foto... vast en zeker een Peter van Dam.....

Op zich dank voor de opname, maar... :

waarom veranderen velen de filenaam?

Er is hier een mooie uniforme omschrijving van de programma's, waardoor het voor iedereen overzichtelijk blijft.

In dit geval moet ik de file downloaden en gedeeltelijk beluisteren om vervolgens tot de conclusie te komen dat dit mijn eigen opname is.

 

Ik heb hem als volgt aangeboden;

 

MiAmigoInternational-20160709-0900-1000-PeterVanDam-MannekePop

best grappig :D dat 2 radio freaks hetzelfde opnemen en posten, het is helaas mijn eigen opname .

bij de eigenschappen zie ik dat de grote van  deze opname 82,1 mb is, of ( 86.097.536 bytes )

ik heb er een stuk of 12 gemaakt dat jaar en die hebben ook geen uitgebreide filenaam,20162, 20163, enz......:D

 

 

12 uur geleden zei Martin1968:

Misschien om de indruk te (proberen) wekken dat het een eigen opname is?

Irritante gewoonte inderdaad.

helaas eigen opname:@

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei derickv:

best grappig :D dat 2 radio freaks hetzelfde opnemen en posten, het is helaas mijn eigen opname .

ik heb er een stuk of 12 gemaakt dat jaar en die hebben ook geen uitgebreide filenaam,20162, 20163, enz......:D

Dank voor je reactie, daar had ik nog niet aan gedacht. Excuses voor de "beschuldiging".

Als je de andere opnames ook wil plaatsen, geef ik ze allemaal een correcte filenaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Louis Stuster:

hele carrière in 53 minuten  

 

 

 

 

Het  interview geeft op een leuke en losse manier de muzikale levensloop van Peter van Dam weer. Een echt radiodier, want hij heeft zijn hele leven dus niets anders gedaan. Is geen schilder of taxi chauffeur geweest. Alleen maar radio gerelateerd werk gedaan.

 

Vond het interessant dat hij vertelde dat zijn discjockey naam Peter van Dam is ontleend aan de achternaam van wijlen  Gerard van Dam. Gerard deed destijds de bevoorrading van de Mi Amigo voor de Scheveningse kust.  Van Dam vond hij een mooie achternaam.Het was voor het eerst dat ik dit hoorde.

 

Ook leuk om de reclame van Hulshoff meubelen te beluisteren. We kochten daar onze eerste zitbank. Kostte een vermogen, maar de bank is er nog steeds. Inmiddels 40 jaar na dato  wel  in Frankrijk en weggeven aan kennissen.

 

Ik heb Peter in december 1977 ooit een paar keer aan de lijn gehad, toen ik belde naar Playa de Aro om te vragen of ik naar boord kon gaan. Hij vertelde me toen dat het schip een gatenkaas was en het station binnenkort zou gaan stoppen. Het had dus geen zin.  Het contact wat ik met hem had, kwam via de toezending van de Westlandse top 10. Die zond Mi Amigo maandenlang uit op donderdagmiddag en Peter deed de presentatie.

 

Tot slot: Pure nostalgie op de foto: Op de bandrecorder zit een Mi Amigo 'Lois' sticker en Peter leest de  Baffle, de voorloper van Radiovisie. Beide zeezender relikwieën heb ik  toevallig nog altijd in bezit.

 

Mooie herinneringen aan een uitstekende discjockey, die erg goed een sfeer kon neerzetten met zijn wat nasale stem. Ik vond hem een kruising tussen  'de schreeuwer van de Noordzee' Leo van de Goot en  Marc Jacobs.

 

En toen waren er nog....

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-1-2018 om 10:42 zei Vincent:

Peter Van Dam, dé grote peetvader van de Vlaamse popradio, is gisteren overleden. Het nieuws werd om 10 uur vanmorgen bekendgemaakt....

 

Please login or register to see this link.

hierbij het volledige radioprogramma op radio Kompas, de klank maar ook het beeld, waarbij Eric Hofman om 10U het overlijden van Peter van Dam bekendmaakt. Het programma blikt terug op radio Maeva, Arie van Loon (Hugo de Groot), Peter van Dam alsook over de toekomst van de radio

Weet iemand hoe je een youtube bestand opneemt? Please login or register to see this link.

 

bewerkt door bert ree
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎8‎-‎1‎-‎2018 om 21:40 zei arno:

Hoorde het vanochtend bij Rob Stenders. Toch schrikken, zijn overlijden....ik volgende Peter m.n. in de periode dat hij bij Hilversum 3 werkzaam was. Fijne stem en altijd onderhoudend. Een gemis....sterkte aan allen die hem liefhadden.

 

Hoorde het ook. "Hoe oud is hij geworden?" vroeg Jeroen Kijk in de Vegte aan Stenders. "70" zei Stenders zonder de geringste twijfel (en dacht dat weet toch niemand).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei derickv:

Op 25 dec 2017 was er via Miamigointernational  een speciale kerst uitzending met 

een aantal  dj's , één van hen was Peter Van Dam. Ik weet niet of dit live was of opgenomen

maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat peter op de radio te horen was.

Peter was maar even te horen , vanaf 12min50sec voor een tweetal nummers.

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door h.roos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei bert ree:

hierbij het volledige radioprogramma op radio Kompas, de klank maar ook het beeld, waarbij Eric Hofman om 10U het overlijden van Peter van Dam bekendmaakt. Het programma blikt terug op radio Maeva, Arie van Loon (Hugo de Groot), Peter van Dam alsook over de toekomst van de radio

Weet iemand hoe je een youtube bestand opneemt? Please login or register to see this link.

 

om video's van you tube te downloaden gebruik je best deze free you tube downloader.

je kan kiezen om het bestand als  mp4 video of mp3 audio te downloaden.Please login or register to see this link.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hier boven vermelde uitzending komt uit 2016.

In een van de maandelijkse avonduitzendingen ik vermoed die van eind aug.-2016 word door Cpt.Kort gemeld dat Peter de vorige avond (zaterdag) met spoed is opgenomen in het ziekenhuis.Ik heb deze uitzending op dvd staan zal hem opzoeken en deze hier uploaden.de verdere programma's van Peter werden tot aan afgelopen zondag gevuld met nonstop muziek in de hoop dat Peter nog terug zou keren,helaas weten we nu de trieste afloop.

 

Groet Henk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.