Jump to content
bart lapiere

R.I.P. Peter Van Dam

Recommended Posts

Peter Van Dam, dé grote peetvader van de Vlaamse popradio, is gisteren overleden. Het nieuws werd om 10 uur vanmorgen bekendgemaakt....

Please login or register to see this link.

Wat een droevig nieuws.

Veel sterkte aan familie en aanverwanten.

Peter bedankt voor de mooie momenten en RIP

Wat erg .Ik heb dierbare herineringen aan hem. Rust in vrede en sterkte voor de nabestaanden.

Edited by hans558
klein lettertype

Peter overleden, jammer

Ik vreesde er al jaren voor toen ik het nieuws ergens van iemand hoorde dat hij kanker had. Of dat echt zo was en hij er toen bovenop kwam weet ik niet.

Ik zag zijn programma altijd lopen op Mi-Amigo international, dus ik dacht het is ok met Peter.

We hebben nog samen hartelijk gelachen tijdens het Mi-Amigo evenement te Oostende aan boord van de zeilboot met de studio.

Ik was zelf 100 percent ziek (en nog) , doch besloot na jaren miserie om voor de 1e keer zelfstandig 25 km te reizen met auto en tram. Serge van Gisteren en nog iemand hebben me nog geholpen om aan boord te komen. Ben ik blij dat ik dat gedaan heb, ook in de hoop Peter van Dam te zien. 

Hij zal me bijblijven als een jolige kerel en een goede dj.

Als zeevisser op de noordzee in de 70s naar hem geluisterd op Mi-Amigo en hem leren waarderen als dj.

Dat hij in vrede mag rusten

Jean-Pierre

• Like 1

A sad start to 2018. Peter Van Dam must be one of the DJs that I have listened to most over the years - Radio Caroline and Atlantis in 1973, Mi Amigo from 1974 to 1977, then on the TROS and KRO until the mid-1980s and then on Radio 10 Gold in the mid-90s. Always produced enjoyable programmes and now gone far too young.  RIP Peter.

Michael 

Wist dat hij ziek was, maar dat is toch nog schrikken. Sterkte aan alle betrokkenen. Deze foto maakte ik op maandag 4 augustus 1975 in de studio op de Mas Nou.

PvD.jpg

• Like 2

Aardige en leuke collega bij de TROS. Toch een verlies voor ons als radio mensen.

• Thanks 1

Lees dit net via radio caroline.

We received the sad news that our former colleague Peter van Dam has passed away at the age of 65. He worked for numerous stations, including Radio 199, Radio Caroline and Radio Mi Amigo. Rest in peace, Peter.

De tune werd zojuist gedraaid aan boord van de Artemis van radio Mi Amigo. Peter van Dam nam afscheid van Mi Amigo40. het is 1 juni 2014 (foto Bert Ree)

Walter Galle (met het oranje hoedje) zorgde het gehele verlengde weekend ervoor dat het technisch -dag en nacht- goed verliep.

IMG_3051.JPG

• Like 1

Triest nieuws.

Heb met m gesproken over radioplannen in Zaventem Belgie. Hij zat toen achter de ongebruikte Belgische MW frequenties aan.

Hij was toch de man die in 1972 met geld van zn moeder de Mi Amigo weer naar buiten bracht?

wel ruud het lijkt me dat je nu met een andere van dam in de war bent. Het ging om de vorig jaar overleden Gerard van Dam die de Mi Amigo naar zee bracht. Peter van Dam voegde zich als Peter Brian later bij de Carolinejongens op die schuit

• Like 2

Peter was een op en top radioman,

en een fantastische deejay.

Manneke Pop bedankt voor al die mooie radio jaren.

R.I.P.Peter!

Ik wens zijn familie,vrienden heel veel sterkte en kracht.