Spring naar bijdragen

ANP-19760103-1800


Tino

Aanbevolen berichten

Jos van Ginkel las het bulletin met in zijn linkerhand een sigaret, en in zijn rechterhand de tekst (er zijn foto's van). Als je goed luistert, zijn de pauzes tussen de berichten soms erg lang. Even een trekje na de laatste lettergreep... (5'12" ...of Borkum. -fp-. De Nederlandse kustvaarder...)

Het is een wonder dat er nooit een bulletin in brand is gevlogen. 

 

Niet alleen een prachtige stem, vind ik; hij had ook een feilloze timing binnen elke zin die hij uitspreekt. 

 

Bedankt voor het delen van de audio, Tino. 

bewerkt door RobKi
Tijdcode
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Jos van Ginkel was een vakman, maar wel van de oude stempel. Dat botste nogal eens als hij op 3 verkeersinformatie las in de programma's rond 1976, '77 en '78. Hij kon niet omgaan met de frivole aankondigingen van de deejays. Hij zei dan ook niet eens 'dankjewel' of 'terug naar Ferry' of 'terug naar Felix'. 
Mensen als Marc van Amstel en Paul van der Lugt lazen ook goed, maar hadden meer aansluiting met de deejays. Niet vreemd, gezien  de achtergrond van Van Amstel (RNI) en Van der Lugt (deejay en programmamaker bij de VOO, later KRO-baas en Radio 3-baas). 

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-2-2018 om 11:51 zei rauhfaser:

Jos van Ginkel was een vakman, maar wel van de oude stempel. Dat botste nogal eens als hij op 3 verkeersinformatie las in de programma's rond 1976, '77 en '78. Hij kon niet omgaan met de frivole aankondigingen van de deejays. Hij zei dan ook niet eens 'dankjewel' of 'terug naar Ferry' of 'terug naar Felix'. 
Mensen als Marc van Amstel en Paul van der Lugt lazen ook goed, maar hadden meer aansluiting met de deejays. Niet vreemd, gezien  de achtergrond van Van Amstel (RNI) en Van der Lugt (deejay en programmamaker bij de VOO, later KRO-baas en Radio 3-baas). 

 

Edwin

Hij las duidelijk wat er op papier stond en niets anders.

En na 6 minuten was het rookpauze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-2-2018 om 11:51 zei rauhfaser:

Jos van Ginkel was een vakman, maar wel van de oude stempel. Dat botste nogal eens als hij op 3 verkeersinformatie las in de programma's rond 1976, '77 en '78. Hij kon niet omgaan met de frivole aankondigingen van de deejays. Hij zei dan ook niet eens 'dankjewel' of 'terug naar Ferry' of 'terug naar Felix'. 
Mensen als Marc van Amstel en Paul van der Lugt lazen ook goed, maar hadden meer aansluiting met de deejays. Niet vreemd, gezien  de achtergrond van Van Amstel (RNI) en Van der Lugt (deejay en programmamaker bij de VOO, later KRO-baas en Radio 3-baas). 

 

Edwin

 

Als tiener had ik een hekel aan onverstoorbare types als Jos van Ginkel, Renny Pereira en Hans Hans Blankesteijn, die nooit ingingen op de puberale ongein van diskjockeys, maar tegenwoordig mis ik de nieuwslezers van het oude stempel. Zeker op Radio 1, waar luchtig, sensatiebelust gebabbel helaas de norm is geworden. Misschien ben ik oud geworden...

21 minuten geleden zei Sylvester:

 

Misschien ben ik oud geworden...

 

Ik bedoel: volwassen.

bewerkt door Sylvester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans Blankesteijn was ook predikant en de vader van Herbert Blankesteijn, leert Wikipedia me. Je had in de jaren '70 ook de onverstoorbare Ad Hazewinkel, Hans van Zijl (broer van Joop) en Hans Molenaar. Die laatste klonk altijd erg afstandelijk op Hilversum 3, maar hield wel van popmuziek. Jarenlang had hij een rubriek met obscure b-kantjes uit de jaren '60 in Borát, de radio-voorloper van Jiskefet.

bewerkt door Sylvester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van Freek Simon †  een aardige film gehad die hij maakte toen hij daar ook werkte. Een alleraardigst document. "Je ziet ze allemaal aan het werk" . Nog in de oude villa op het Melkpad,  vlak bij de AVRO  studio en het Raadhuis van Hilversum.

 

Please login or register to see this link.

 

De film van Freek †  duurt een half uur. En ik zie bij. Henk Kamperman en Arend Langenberg. En een voor mij onbekende dame.   Hier een paar "stills".

©Freek Simon-Juul Geleick

Schermafbeelding 2018-02-24 om 21.36.45.jpg

Schermafbeelding 2018-02-24 om 21.37.29.jpg

Schermafbeelding 2018-02-24 om 21.38.38.jpg

Schermafbeelding 2018-02-24 om 21.39.29.jpg

Schermafbeelding 2018-02-24 om 21.40.06.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2/22/2018 om 11:51 zei rauhfaser:

Mensen als Marc van Amstel en Paul van der Lugt lazen ook goed, maar hadden meer aansluiting met de deejays.

 

Goed? Uitstekend! Als ik Paul nu terughoor vind ik het prachtig, maar ik herken hem nauwelijks... ontzettend nette articulatie (misschien iets net tè).

 

2 uur geleden zei Sylvester:

Als tiener had ik een hekel aan onverstoorbare types als Jos van Ginkel, Renny Pereira en Hans Hans Blankesteijn, die nooit ingingen op de puberale ongein van diskjockeys, maar tegenwoordig mis ik de nieuwslezers van het oude stempel. Zeker op Radio 1, waar luchtig, sensatiebelust gebabbel helaas de norm is geworden. Misschien ben ik oud geworden...

Ik bedoel: volwassen.

 

Het laatste.

Ik hoor graag oude bulletins van o.a. Jos, Renny, Donald (de Marcas), Arend (uiteraard) en Hans van Zijl. Alhoewel die laatste wel altijd behoorlijk astmatisch klonk.

Tegenwoordig hoor ik nauwelijks nog een nieuwslezer die me aanspreekt. Het gebabbel met DJ's vind ik afdoen aan de neutraliteit van de lezer.

Het "terug naar Ferry" e.d. van Arend, Marc etc. was destijds misschien "vooruitstrevend", maar achteraf bezien afstandelijk genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2018 om 20:04 zei Sylvester:

 

Als tiener had ik een hekel aan onverstoorbare types als Jos van Ginkel, Renny Pereira en Hans Hans Blankesteijn, die nooit ingingen op de puberale ongein van diskjockeys, maar tegenwoordig mis ik de nieuwslezers van het oude stempel. Zeker op Radio 1, waar luchtig, sensatiebelust gebabbel helaas de norm is geworden. Misschien ben ik oud geworden...

 

Ik bedoel: volwassen.

Mooi dat je dit zegt want ik voel dat precies zo. Ik vind nieuwslezers nu veel te populair doen waardoor er geen verschil is tussen programma en nieuwslezer. Misschien is dat juist de bedoeling maar ik vind het niks.
Daarom luister ik graag naar BBC Radio 4 waar de nieuwslezer nog een uitstraling heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2018 om 21:20 zei Juul:

Ik heb van Freek Simon †  een aardige film gehad die hij maakte toen hij daar ook werkte. Een alleraardigst document. "Je ziet ze allemaal aan het werk" . Nog in de oude villa op het Melkpad,  vlak bij de AVRO  studio en het Raadhuis van Hilversum.

 

Please login or register to see this link.

 

De film van Freek †  duurt een half uur. En ik zie bij. Henk Kamperman en Arend Langenberg. En een voor mij onbekende dame.   Hier een paar "stills".

©Freek Simon-Juul Geleick

 

 

 

Schermafbeelding 2018-02-24 om 21.39.29.jpg

 

 

Dit is het beeld dat ik heb bij Renny Pereira, waarvan ik volgens mij nooit een foto heb gezien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.