Spring naar bijdragen

tony vos off the road trio


hans knot

Aanbevolen berichten

Tony Vos met zangeres Sandy Fort en het Off the road trio – Love for sale. Eén van de 18 nummers die voorkomt op een speciale cd met jazzy muziek en is uitgegeven in 2002 ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de firma Domed BV. Het was de eerste CD-productie waar Tony Vos op mee speelde. In het trio verder Cees van der Wilden en Arie van Wegen. Gezien de speciale uitgave is de CD, die de titel ‘Captain’s mainstream’ meekreeg, een veel gezocht item.

 

 

De gehele CD is trouwens op you tube te beluisteren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een complete discografie van Tony Vos heb ik nog niet gevonden, maar ik lees elders: 'Begin 1996 vestigt hij zich weer in zijn geboorteplaats Eindhoven, waar hij met Henk Coolen de CD The Best Sessions opneemt.' Bron: Please login or register to see this link.  Dat is dan toch eerder dan 2002.

 

Om het nog ingewikkelder te maken: op Wikipedia staat: 'Na zijn terugkeer in Eindhoven nam hij met zijn oude kameraad Henk Coolen (piano) in 1997 voor het laatst een kwartetplaat op.' Eerder in datzelfde artikel wordt 'Love for Sale' inderdaad zijn eerste cd genoemd, maar vreemd genoeg wordt die gesitueerd rond 1976, toen er nog helemaal geen cd's in de handel waren.  Please login or register to see this link.

 

En op de youtube-pagina van Tijmen Zwaan lees ik: 'Sandy Fort was mijn oma en zij is in 2002 overleden.'

 

Aanvulling: Please login or register to see this link. . Geboren in 1931, dus ze was over de 70 toen ze overleed. Op de hoes van de plaat lijkt ze een stuk jonger. Mijn theorie: die plaat stamt uit de jaren zeventig en is misschien in 2002 op cd uitgebracht. Als het meteen op cd verscheen, moet dat ergens in de jaren tachtig zijn geweest, maar dat is weer in tegenspraak met Please login or register to see this link.

 

Snappen jullie het nog? :angel:

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gekke is dat 2002 en Domed ook niets oplevert als bedrijf zijnde. Domed en bedrijf in totaliteit levert niets op dus waarschijnlijk bestond het bedrijf al niet meer toen internet tot ons kwam. Tekst dus aangepast

 

Tony Vos met zangeres Sandy Fort en het Off the road trio – Love for sale. Eén van de 18 nummers die voorkomt op een speciale cd met jazzy muziek en is uitgegeven ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de firma Domed BV. In het trio verder Cees van der Wilden en Arie van Wegen. Gezien de speciale uitgave is de CD, die de titel ‘Captain’s mainstream’ meekreeg, een veel gezocht item.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.