Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 18-01-1978


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei erco59:

Ik kan mij vergissen maar volgens mij dat is een foto van Sluis

dat zou inderdaad Sluis kunnen zijn als dat aan het water is. de weg is ondertussen iets smaller voor de auto's. Aan de overkant van het water had je o.a. de ABN AMRO bank (niet zichtbaar op de foto), ondertussen verdwenen.

7 uur geleden zei Jan-Fre:

Please login or register to see this link.

1900-1951 24 min fragmenten van Mi Amigo Ferry Eden en dan 21 min Caroline met Roger Mathews

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-1-2018 om 00:03 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Waar is de tijd. Sluis waar het vol loopt met de Belgen

Ooit ging ik eten bij het restaurant bij de molen, helaas sinds de nieuwe uitbaters er zijn het niet meer bezocht.

Ooit daar nog het scramble bakje gekocht voor de satteliet schotel om in Belgie naar de VOO TV te kunnen kijken en wat niet mocht (kijken) te omzeilen.

Helaas na korte tijd werd de code veranderd, dan maandelijks, dan om de week en helaas het was voorbij.

 

40 jaar geleden. einde 1977 nam ik volop Radio Mi-Amigo op als ik thuis  was uit zee. van te vissen. Zo denk ik hier opnames van mij te zien, deze in ieder geval die meer dan 3 uur werden opgenomen. Gebeurde  met banden goedkope als ze maar 90 minuten waren, op vier spoor koos ik voor 4,75 per sec en kwam ik aan iets meer dan 180' ..

Om toen  zakgeld te besparen en ook gebeurde dat soms ook  (terwijl de recorder draaide) ik 7 km verder aan de kade werkte of aan boord te Nieuwpoort. Deze  opnames van meer dan 3 uur, de datum zien betekend voor mij dat ik niet op de Noordzee was,  maar lekker thuis aan land bij moeder de vrouw., toch als ik weer niet moest werken aan land,  aan boord of in de machinekamer met smerige olie aan de handen!

De opnames zijn opgenomen te Oostduinkerke aan de Vlaamse westkust op 2,5 km afstand van het strand-zee

 

Voor banden moest ik als de Philips banden in de winkel alhier niet meer voorradig waren bestellen of zelfs zagen ervoor.

Triestig was dat aan de westkust. Nog 1 winkel te Nieuwpoort gevonden, na mijn bezoek bestelden ze het niet meer.

 

Het was sporen naar Oostende 25 km verder met de bromfiets, bus of tram. op zoek naar banden voor de recorder

Als zeevisser had je weinig vrije tijd , dat was af en toe balen

Gelukkig stormde het al eens flink of zeg maar zware tot zeer zware storm als we binnen lagen in de haven, zo had ik dan wat dagen voor mijn hobby.

Ook de hobby voor op zee, want dat was alles wat we hadden luisteren naar de middengolf bij een wachtbeurt op de brug.

Helaas was mijn schoonbroer toen nog de schipper en was geen fan van de zeezenders.  Die wilde snel afvaren, hobby's had ie niet.

Oostende radio was het in zee . de knop werd dus als ik er was gauw de andere richting gedraaid

Dan was het wel eens gevloek te horen .

Ook wel eens niet blij was hij als de ruit openging van de brug in de haven en we op dek werk te doen hadden. En toen...

Mi-Amigo....als we nog doorwerkten smiddags..Mi-Amigo  Baaaaken 16 met Marc Jacobs en Frank van der Mast...schalde het uit de box.

Wat een tijden

Nog meegemaakt dat toen zowat de hele vloot aan de kade lag en bijna iedereen werk had , alle radio's op Radio Mi-Amigo stonden

Overal langs de kade stond de radio loeihard op Mi-Amigo

Je hoorde het station tot over de kade tot over de tramlijn aan de winkels aan de overkant. te Nieuwpoort!

Dat vergeet ik nooit!

 

Dit komt nooit meer terug, zeker weten

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre  nu een oude zeerover geworden

 

 

Bijn jij in die tijd wel eens met de vissersboot langs de MiAmigo gevaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's toch geweldig om te lezen zo'n verhaal. Jean-Pierre ken ik nu vanaf 1980 en meerderen hier.

 

Ik kan me die een paar van die tochten ook nog herinneren dat ik meegeweest ben. Die ritten werden dingen die je noemde niet gezegd, maar het ging allemaal automatisch. Ik was nog buiten toen ik lichten onze richting op zag schijnen. Ik ging vanzelf naar voren en had zoiets van.... dat gaat wel vanzelf. Dus Jean-Pierre zou best hebben kunnen staan kijken toen ik ook een keer vanuit Nieuwpoort meevoer. Ik heb daar zelf nooit over nagedacht dat ik dichtbij in zijn omgeving was, terwijl ik dat met auto rijden of vrachtwagen meerijden wel doe.

 

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei martinja:

Jean-Pierre zou best hebben kunnen staan kijken toen ik ook een keer vanuit Nieuwpoort meevoer

 

Bij iedere tocht bestond de angst van de aanwezigheid van een infiltrant of een verklikker. Iedereen die betaalde kon mee, maar hoe weet je nu of ze allemaal te goeder trouw zijn?

 

Daarom zijn er  later  aparte trips voor bezoekers en bevoorradingen gekomen. Het risico dat er een undercoveragent als bezoeker meevaart en een bevoorrading vastlegt wilden we niet meer nemen.

 

Op afstand wisten wij ook niet  wie Jean-Pierre was. We vonden het verdacht dat hij zich in de schemer van een loods ophield. Dan gaan er wel alarmbellen rinkelen. 

 

Ik weet ook dat jij op diverse tochten bent meegegaan. Je kon altijd lekker 'kletsen'.  Eerst  met de Zilvermeeuw vanuit Colijnsplaat, later  met de Zeemeeuw uit Nieuwpoort. De tochten van Colijnsplaat aan de Oosterschelde  duurden een eeuwigheid. Soms wel 12-15 uur.  We  hebben een trip meegemaakt dat bij terugkomst er dichte mist op de Oosterschelde was. Het zicht was nog geen 10 meter. Alle bezoekers moesten bovendeks om te kijken of we nergens tegenaan voeren. Dat was maar goed ook, want we voeren ineens op 5 meter langs een ander schip. Een griezelige 'bijna dood' ervaring was dat.

 

Het is een wonder dat er bij al die tochten niets mis is gegaan.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Anita 'Stevens' wordt aan boord gehesen door Mike Barrington.jpg

Zilvermeeuw augustus 1983.jpg

Windy.jpg

9376522376_b740e69523_h.jpg

9373776423_c0756c256d_h.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

en ja Leendert in de tijden rond Radio Monique enz denk ik waar jullie meer favoriete café was - waarschijnlijk nu afgebroken)

Ik, dacht de Mooie Molen Kaaistraat bij Maria Vanhoutte of..

 

Jean-Pierre, met open mond  en verbazing heb ik het ongeremde verhaal over je jeugdjaren gelezen. Dat was beslist geen 'koek en ei'. Petje af dat je je staande hebt weten te houden.

 

De Mooie Molen was inderdaad het stamcafé en restaurant. Na iedere reis gingen we daar eten. Maakte niet uit hoe laat we binnen kwamen. Geweldige gastvrije bediening.

 

We konden daar ook steengrillen . Dus het grillen van vlees, vis, gevogelte en groente op een voorverwarmde steen. Ik heb Bob Rienks, de eigenaar van Paracentrum Texel  een keer op een bootreis meegenomen. Hij adverteerde namelijk. Die was helemaal 'lyrisch' van het steengrillen en heeft het toen als eerste in Nederland geïntroduceerd.

 

Ik begrijp dat de 'Mooie Molen' is afgebroken. Ik ben voor het laatst in 1990  in Nieuwpoort geweest. 

 

Helaas. Een mooi voorbeeld van de Griekse filosofische  spreuk uit de oudheid 'Panta Rhei': Alles stroomt en niets is blijvend (alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde)

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je hebt die foto al es gepubliceerd en ik had 'm toen ook al van je.

We zijn toen - Henny en ik - die ik ken vanaf 1976 - samen een keer mee naar de Ross en naar Laser meegeweest vanuit Nieuwpoort.

 

We gingen per trein terug en kwamen aan in Roosendaal. Helaas konden we daar niet verder. Het was 1984. We hadden toen geen internet en mobieltje, dus we wisten niet hoe terug naar Eindhoven.

 

Ik wist de oplossing. We gingen met onze spullen rechtstreeks naar het politiebureau. Kwamen daar aan en belden aan. Een rustige agent deed open en we zeiden dat we de laatste trein naar Eindhoven gemist hadden en wat nu ?  Geen probleem, zei de agent. Dan blijven jullie maar een nachtje hier. Hij deed rechts een kamerdeur open en we kwamen in een volledige witte spreekkamer terecht. Hebben die nacht niet geslapen. Tegen zes uur stapten we op. Er kwam een agent aan die zei: en jongens, hebben jullie geen koffie gehad ? Owneej dat drinken we ook niet. Okay.... nou fijne reis terug en toen namen we de trein terug en thuis gekomen, viel ik als een blok in slaap.

 

Groetje,

Martien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.