Spring naar bijdragen

Radio Caroline - December 1984


Vincent

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik wilde vier foto's uploaden, maar er gaat er maar slechts ééntje door. Misschien dat de moderatoren kunnen uitzoeken, waarom de rest niet lukt. De foto's onder de 200 kb en ik heb een iMac.

 

Het lag niet aan jou. Je had de bijlage limiet bereikt. Hij is inmiddels verhoogd, je kan de andere 3 erbij zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit eens geschreven op een Caroline groep op facebook dat Caroline draaide via zender huur in goederen van radio Monique en dat ze zonder hun niet lang op zee hadden gelegen. De reacties waren niet mals, van "leugenaar" tot "zonder Caroline had Monique ook niet bestaan". 

 

Maar goed, een techniek vraag... hadden de generatoren een directe inspuiting of per wervel kamer en dpa brandstof pomp? Ze hadden op oude motor olie kunnen lopen wat gefilterd erg goed werkt, plantaardige olie had vermengd kunnen worden de diesel om het goedkoop te laten lopen. Zelfs een olie kachel had warm water en een warme ruimte kunnen geven. 

Ik bedoel, een diesel is een goede "multi fuel" motor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder Atlantis was het in 1973 al voorbij geweest.  Stuitend mbt de houding van de "Engelsen" naar hun Nederlandse collega's is nog steeds de golflengte wissel zonder enige voorkennis en mogelijkheid de luisteraars hiervan  in kennis te stellen in november 1987. Van 963 naar 819.  95% van de Monique luisteraars hebben dat nooit geweten en dachten dat het station gestopt was.

 

Paul de Haan.

 

Nagekomen bericht....... Als in het najaar van 1965 Philip Solomon niet als investeerder was aangeschoven was het toen al gebeurd geweest met Caroline.  But...."that's the magic of Caroline".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Paul de Haan:

Zonder Atlantis was het in 1973 al voorbij geweest.

Zonder Atlantis was er nooit Mi Amigo geweest. Het was ook durven van Adriaan. Toch beginnen ondanks het feit dat het voor Belgen al sinds eind 62 verboden was. Adriaan werd veroordeeld maar kreeg gratie van koning Boudewijn.

 

7 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Zonder Monique zou het station in november 1984 al hebben moeten stoppen

ook hier kwam heel wat kapitaal van het Belgische blad Topics magazine.

Op 11-2-2018 om 18:17 zei Leendert Vingerling:

Leen  Winter is namelijk Leendert Vingerling. 

in april 2016 bij het overlijden van Eric Beekman-Marcel Out had ik het hier over zijn programma's Muziek uit Zee. Op een van mijn oude computors heb ik nog opnames van dat programma teruggevonden. Eentje o.a. met Leendert, één dezer dagen begin ik met een aantal programma's te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Paul de Haan:

...... Als in het najaar van 1965 Philip Solomon niet als investeerder was aangeschoven was het toen al gebeurd geweest met Caroline.  But...."that's the magic of Caroline".

O'Rahilly heeft over de rug van vele investeerders 'mooi weer' gespeeld. Die waren hun geld vaak kwijt, terwijl  heel veel medewerkers  ook nooit de juiste vergoeding voor hun inspanningen hebben ontvangen. Zo moeilijk is het dan niet om een radiostation te leiden. Het doet me sterk denken aan wat in de politiek nu een 'linkse hobby'  zou worden genoemd. Een soort ontwikkelingshulp.

 

Desondanks lopen al die Engelsen als een schoothondje achter Ronan aan. De magie wordt daardoor in stand gehouden. Goed gezien Paul.

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

O'Rahilly heeft over de rug van vele investeerders 'mooi weer' gespeeld. Die waren hun geld vaak kwijt, terwijl  heel veel medewerkers  ook nooit de juiste vergoeding voor hun inspanningen hebben ontvangen. Zo moeilijk is het dan niet om een radiostation te leiden. Het doet me sterk denken aan wat in de politiek nu een 'linkse hobby'  zou worden genoemd. Een soort ontwikkelingshulp.

 

Desondanks lopen al die Engelsen als een schoothondje achter Ronan aan. De magie wordt daardoor in stand gehouden. Goed gezien Paul.

 

Salut

Leendert

 

 

De start van Caroline in 64 was voor Ronan de hoofdprijs voor wat betreft zijn minachting jegens de "Engelsen". Er stond nog een rekening open na de Ierse uprising waar zijn grootvader bij sneuvelde. Caroline had niets te maken met het Britse radiosysteem veranderen of nieuwe artiesten de kans te geven. O'Rahilly had lak aan ROI voor zijn geldschieters. Wat is in de politiek links en rechts, bestaat al lang niet meer. Maar voor het gemak kun je dan ook de zogeheten rechtse populisten in één adem meenemen. Mensen zonder principes en groot in leeghoofdigheid.  Politics.......its a load of bollocks.

 

Moi 

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turbo geassisteerd diesel blok, geeft wel extra pk's  maar niet zo veel als met een intercooler, lucht via zeewater afkoelen in een warmte wisselaar werkt goed, hoewel je zuigers van goede kwaliteit zijn ivm scheuren of het smelten van de kroon. Maar goed, ik geloof dat Radio Monique wel klaar was met Ronan, geruchten (ik heb er geen bewijs van gezien) van een crimineel geld wit was operatie en dat de raid van 1989 deels daarop gebaseerd was. Zou een verzoek van vrijheid van informatie over die dag aan de Nederlandse kant helpen?  Aan de Britse kant stuurde men het door voor een maand en kreeg geen antwoord. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik Leendert, veel verhalen maar geen bewijs. Wat betreft onnodig menselijk risico kan ik aan de ene kant wel gelijk in geven, aan de andere kant kom je met gezond verstand een heel eind. Was het niet tijdens de raid dat de generatoren werden kapot geslagen met het doel de Ross zonder stroom voor verlichting achter te laten? Veiliger had betekend dat een zendschip voor onderhoud een haven kan binnenlopen zonder inbeslagname of op zee bevoorraad kan worden. De raid was al eerder geplanned door de staat maar door de mast breuk was het uitgesteld vanwege het lage vermogen. Maar goed, al met al, als de Ross of een ander zendschip vandaag nog buiten lag... ik zou tekenen voor werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arjan2:

Dat bedoel ik Leendert, veel verhalen maar geen bewijs. Wat betreft onnodig menselijk risico kan ik aan de ene kant wel gelijk in geven, aan de andere kant kom je met gezond verstand een heel eind. Was het niet tijdens de raid dat de generatoren werden kapot geslagen met het doel de Ross zonder stroom voor verlichting achter te laten? Veiliger had betekend dat een zendschip voor onderhoud een haven kan binnenlopen zonder inbeslagname of op zee bevoorraad kan worden. De raid was al eerder geplanned door de staat maar door de mast breuk was het uitgesteld vanwege het lage vermogen. Maar goed, al met al, als de Ross of een ander zendschip vandaag nog buiten lag... ik zou tekenen voor werk.

 

De raid had natuurlijk een duidelijke aantoonbare rechtvaardiging nodig. Dat was het  illegale gebruik van een noodfrequentie op de kortegolf door Caroline.  Dit gaf de overheid een reden om in te grijpen. Tel daar bij op de verdenking van drugs overslag, misbruik van uitkeringen door de Nederlandse discjockey's en de uitzichtloze situatie van het schip die de veiligheid van de opvarenden in gevaar zou kunnen brengen. De RCD luisterde maandenlang de gesprekken af van de voornaamste hoofdrolspelers bij radio Monique. Ze wist hoe de toestand was.

 

De Engelse overheid durfde de raid niet uit te voeren. Dus moest Nederland het zelf doen. En aldus geschiedde...

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De man wilde anoniem blijven, maar dit is wat hij mij stuurde afgelopen Augustus, hij was werkzaam bij Caroline in die tijd. In 1989 was de Ross redelijk verwaarloosd zover ik kan zien op de foto's van die tijd. Maar toch, de UK overheid had kunnen zeggen dat ze vanaf de Ross kunnen uitzenden vanuit een beschut stuk binnen water, de "Wash" had ideaal geweest om daar met 50Kw te werken onder Britse wetten wat betreft veiligheid voor werknemers, de Ross opgeknapt in een dok.  

Screenshot_20180215-172858.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.