Spring naar bijdragen

Radio Caroline - 24-02-1974 - 2000-2200 - Andy Archer


Vincent

Aanbevolen berichten

Volgens mij zond Mi Amigo tot 21.00u Nederlandse tijd uit toen en de laatste twee uur in het Engels met o.a. Brian Anderson en bij het intro hoor je Andy nog Brian bedanken dus ik ga er vanuit dat het de Engelse tijd is maar dat gold in 1974 alleen tijdens de wintertijd want in Nederland was toen nog geen zomertijd ingevoerd. Ik begin nu zelf te twijfelen:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paul de Haan:

Als ik mij niet vergis is dit de eerste avonduitzending weer onder de callsign Radio Caroline. De avond ervoor werd de naam Seagull nog gebruikt.

 

Paul de Haan.

 

Op 22 februari was voor de laatste maal Radio Seagull in de lucht.

Op 23 februari om 21 uur werden we verrast met de terugkeer van Radio Caroline.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat dus de 2e dag dat Caroline terug was. Andy heeft het er wel over dat ze die namiddag nog nieuwe jingels gemaakt hebben. Andy start wel met een heruitzending van toen ze in 1967 doorgingen, maar zegt er verder niets over.  Zouden ze dit op 23 februari 74 ook gedaan hebben? Op 100 minuten heeft Andy het weer over radio Seagull....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seagull in 73-74 was wat mij betreft het toppunt van selfe-indulgent radio. De radiomakers waren het spoor kwijt en dat weerklonk in deze periode  die zo treffend in het Noakes boek is beschreven. Na de herstart in februari als Caroline werd het fundament gelegd voor het album station gedurende de komende jaren tm 78. De 6 maanden tm augustus 74 voor de Scheveningse kust waren fenominaal. Na de herstart in 79 tm maart 1980 had de Engelse service glans verloren, althans in mijn beleving. Het huidige Caroline staat in het tegenwoordige radiolandschap in the UK maar ook hier in NL op eenzame hoogte, het niveau van the Guardian en BBC Radio Four maar dan op radio gebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bert ree:

Andy start wel met een heruitzending van toen ze in 1967 doorgingen, maar zegt er verder niets over.  Zouden ze dit op 23 februari 74 ook gedaan hebben?

 

Op zaterdag 23 februari begonnen ze de herstart van Radio Caroline ook met Johnny Walker's "Man's fight for freedom."

 

Werd daarna nog ongeveer een week gebruikt bij de start van de uitzendingen om 21.00 uur.

 

10 uur geleden zei bert ree:

Andy heeft het er wel over dat ze die namiddag nog nieuwe jingels gemaakt hebben.

 

Waaronder de (gitaar) jingles van Mike Hagler.

 

4 uur geleden zei Paul de Haan:

Seagull in 73-74 was wat mij betreft het toppunt van selfe-indulgent radio. De radiomakers waren het spoor kwijt

 

Viel wel mee, Andy Archer, Johnny Jason,  Norman Barrington, Tony Allan, Bob Noakes, Mike Hagler, Brian Anderson en Mickey Mercer klonken op Radio Caroline (ongeveer) het zelfde als op Seagull.

 

Voor bepaalde luisteraars waren misschien wel Hugh Nolan en Barry Everett iets te extreem. ;-)

 

 

 

5 uur geleden zei Paul de Haan:

Na de herstart in 79 tm maart 1980 had de Engelse service glans verloren

 

Maar was de laatste maanden altijd nog stukken beter te pruimen dan de Nederlandse service.

Er waren nog steeds goede dj's werkzaam, zoals Tom Hardy , Tom Anderson, Stevie Gordon, Stephen Bishop, Roger Mathews, Mike Stevens en Richard Thompson.

(De laatste is nu een van de beste programmamakers op het huidige 648 onder de naam Bob Lawrence.)

 

Minpunten waren (wel) het lage vermogen, slechte kwaliteit studio apparatuur en de vele dominees.

 

5 uur geleden zei Paul de Haan:

Het huidige Caroline staat in het tegenwoordige radiolandschap in the UK maar ook hier in NL op eenzame hoogte,

 

Ben ik grotendeels met je eens, maar (vooral) aan de avond programmering, kan nog wel het een en ander  gesleuteld worden.

 

 

 

Robin

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Engelse service qua muziek bleef wel goed maar je merkte bij de deejays dat de "jeu" er af was. Maar de omstandigheden aanboord van de Mi Amigo hielpen  natuurlijk ook niet mee. Hoe ze de winter door zijn gekomen zonder werkende verwarming aanboord is mij een raadsel, wat zullen ze kou hebben geleden.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.