Spring naar bijdragen

Sigmund en de radio


Paul

Aanbevolen berichten

Bedankt,

Als radio-programma's en stripverzamelaar zie ik dit graag verschijnen. Leuk.  Als reclame, rariteiten enz verzamelaar zie ik graag albums verschijnen van bv strips die aanleunen bij de radio. B.v als iets uitgegeven word door- voor medewerkers destijds van de landelijke Radio Noordzee. Het is dan altijd speuren om zo'n uitgave te bekomen die niet in de handel te koop was.

 

Ooit heb ik in De Reclamestripclub in samenwerking met JL.B van Radiovisie een uitgave gedaan met tekeningen van djs (bv Peter van Dam) uit Baffle Magazine de voorloper.

Ook het Radio Caroline strip verhaaltje  van (oorspronkelijk afkomstig) van de Franse Radioclub  ooit getekend door Francois in de uitgave gezet.

Er waren dus 2 versies.

Ene voor de Radiovisie club van toen die uitverkocht is en een versie  (verschil is alleen ledennamen opname  en nummering) voor de leden  van De Reclamestripclub waarvan we meer ex drukten dan nodig  was voor de leden.

Duidelijk was achteraf dat vele stripliefhebbers geen radio uitgave versie lusten.

 

De samenstelling van de uitgave koste in uren dagen uitzoekwerk van grote dozen bij JL.B. ten huize. 

Dat waren grote losse bladen nog uit die tijd veel knip en plakwerk geweest jaren 70s . Ik dacht dat de dozen ook ooit spoorloos waren net als de originele VVVR grote banden.

Frans Schuurbiers  was ze vergeten in een huis.  En zo was alles verloren. Tot een pientere dame die er kwam wonen in de kelder na vele jaren opkuis werk deed. Ze besloot dat dit misschien wel iets was dat niet zomaar afval was.

De dame ging speuren via via via en kwam bij de zuster van Frans terecht in Nederland. Daarna kwamen de dozen naar West-Vlaanderen bij JL.B terug.

Wie had ooit kunnen denken dat ik ten huize van de VVVR bij JL.B ooit al dat vele werk zou aanschouwen! Ik werd abonnee van Baffle op het einde (Toen werd het radiovisie) en heb slechts dacht ik 2 tal uitgaven.

Toen was ik als jongere radioliefhebber nogal gek op de zeezenders en zocht contact met mensen via de radiobladen o.a.Free Radio Magazine

Tja geen computers, internet,  gsm's. Het werden veel brieven.

JL.B kende ik nog niet persoonlijk toen van te zien.

Toen de Radiovisie  in de jaren 2000 club ontstond ging ik samen met hem mee vanuit Kortrijk per trein naar Aalst naar het (radio) café van Luc de Groot (ex Maeva- Contact o.a.dj geweest) 

Vele leuke zondagen daar doorgebracht op die Radiovisie club dagen.

Die club werd in alle stilte opgegeven later.

Leuk waren de uitgaven van de VVR CD' s' en aantal uitgaven over radio  op papier.

Walter Galle heeft daarvoor toen veel werk verricht voor de CD's opnames.

Die grote dozen met tape' s blijven me bij met de oorspronkelijke studio opnames. Ook nooit kunnen denken dat ik die ooit zou zien.

 

Ooit ook de serie VVVR tape' s gekocht die toen door het Free Radio Magazine via José werden verkocht (ze kwamen dan via Frans Schuurbiers)

Helaas op Schamrock tape wat jaren geleden hier puur hard gepiep en geschuur geluid opleverde. Duidelijk de slechtste tape van de soorten die Shamrock gebruikte.

Kortom verloren geld geweest

 

Ik moet afhaken met de schrijfpen

De vrouw van De zeerover roept '' vis komen eten !  Kabeljauw.

 

Groeten,  Jean-Pierre

 

Nota, ik dacht dat Sigmund  ik denk in de Metro in Nederland of de Volkskrant al eens met zo'n stripje verscheen

Ooit gekregen van een clublid maar waar het is, oei..

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha Guust Flater, dat is ook zo bij mijn vriend Fonske uit Apeldoorn

En Guust staat ook in mijn rek

In mijn ander rek staan de reclame uitgaven

Zelfs hard covers met binnenin een simpele sticker-plakker geplakt van een bank, ooit gratis gegeven bij een actie

Wat tekentalent betreft Belgie ja het stripland

Maar wat er uitgegeven word in Nederland de laatste jaren waw aan de lopende band denk ik soms

Bedoel wel ermee uitgaven van reclameacties, stichtingen, verenigingen, varia, zelfs strips over ziektes

Kortom veel wat we moeten ontdekken hier in de club

Veel wat niet zomaar in de handel te koop is en moeilijker

Mijn hobbypaardje Paul, speuren zit dan ook in mijn bloed.

 

Om af te sluiten, een uitgave op stripgebied die met radio te maken geeft die lust ik graag haha!

 

Dag

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.