Spring naar bijdragen

Zendbuis


thijs5326

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei thijs5326:

Deze "oude radio-zendbuis van het zendschip Veronica" wordt aangeboden op MP. Wat moet ik hiervan denken?

 

Thijs,

 

Stel dat het  wel een zendbuis  zou zijn geweest van radio Veronica, wat zou je er dan voor over hebben?   10, 100 of 1000 euro? Of meer zelfs?

 

Hoe kom je tot een waardering voor zeezender attributen?  En,...is een zendbuis van Veronica meer waard, dan een originele foto, bandopname of een scheepskompas?

Het vertegenwoordigt  een emotionele waarde  en dus is het wat 'de gek' er voor over heeft waarschijnlijk. Tenminste dat denk ik.

 

Ik weet dat er onder ons enkele  archivarissen zitten die alles hebben, van vlaggen tot aan  originele aankoopcontracten. Het is wellicht voor onze generatie nog interessant, maar de volgende gooit het  waarschijnlijk met het grootste gemak in de container.

 

Dat vooruitzicht stemt mij niet tot vreugde, evenals de eindigheid van het leven.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij vinden in het betoog van Leendert.

Vorig jaar kregen wij ook al een kristal aangeboden voor veel geld.

Van dit kristal kun je niet de opdruk van de sticker zien.

Dat zou meer duidelijkheid geven over de  frequentie en dan weet ik ook uit welke bron die komt.

Mijn redenatie was, "leuk maar  wat moeten we er eigenlijk mee?" ( voor zoveel geld ).

 

En die eindbuis die hebben we gewoon, maar daar zijn er ook al een aantal in omloop.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik weet dat er onder ons enkele  archivarissen zitten die alles hebben, van vlaggen tot aan  originele aankoopcontracten. Het is wellicht voor onze generatie nog interessant, maar de volgende gooit het  waarschijnlijk met het grootste gemak in de container.

 

Dat vooruitzicht stemt mij niet tot vreugde, evenals de eindigheid van het leven.

 

Salut

Leendert

inderdaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik weet dat er onder ons enkele  archivarissen zitten die alles hebben, van vlaggen tot aan  originele aankoopcontracten. Het is wellicht voor onze generatie nog interessant, maar de volgende gooit het  waarschijnlijk met het grootste gemak in de container.

Zowel mijn generatie (zus) als de vorige (vader en moeder) zullen het zonder enig probleem direct weggooien. Laat staan de volgende generatie...

Neemt niet weg dat ik blij ben met mijn verzamelde "rotzooi".

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dat vooruitzicht stemt mij niet tot vreugde, evenals de eindigheid van het leven.

Heb ik ook (ernstig) last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert

 

Is er iets aan de hand met je email adres?

Mails kwamen terug

 

Hier niet zo best met het leven

Dinsdag In Gent werd ik flink gewaarschuwd  door de Proffessor-dokter

De cortizone maakte me weer redelijk goed maar

Stopte ermee 14 dagen wegens het veel te grote hongergevoel dat terug was

(wat ik ook had in 2013)

zo at ik nu  zomaar van 3 naar 5 6 naar 8...boterhammen en nog een gevoel van...

en na half uur wilde ik al weer eten ondanks ook soep eten enz

en dan terug nog snoeperen

ik ging ondertussen over mijn alarm drempel gewicht naar 120 123 125

en het gevolg mijn artrose aan de knieen heel erg

lopen werd zeer groot probleem van de pijn enz

 

ftt diiest de dokters enz

wikken en wegen

word nu kwart pil terug , enfin naast de hoop rest medicatie

maar goed

 

Slikprobleem, uit walgen enz is not done meer

via verkeerd kanaal via in bv stukje vlees in longen terecht komen en kan het leven afgelopen zijn

Enfin....gelukkig zien we redelijk goed tot goed met het oogzicht

Gelukkig kunnen we nog op onze stoel onze hobby beoefenen via de computer bv

 

Mail me even

 

Jean-Pierre

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Juul:

En over echte buizen gesproken. Hier stonden de reserve buizen a/b van de Norderney.

 

Foto: ©Juul Geleick-Stichting Norderney

Reserve Eindbuizen Zender 4CX10.000 kopie.jpg

Zo te zien 4 stuk 4CX10000

 

Je liet ook een tijdje een wissel schema zien Juul, maar dat is waarschijnlijk het omwisselen van modulator en carrier buis, wat bij een Doherty systeem om de paar maanden moet. Dus zelfde buizen van plek in zender wisselen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leen1956:

Wel een apart geval dit. Hij is kennelijk met voet en al verwijderd. Lijkt me een omslachtige werkwijze.

 

Grtz,

Leen

 

 

Ik snap je niet Leen.

In de tafel waarop ze staan een gat, daar zakken ze in,en boven op de buis bescherming.

Wat bedoel je met voet ?

 

 

4CX10,000 b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎21‎-‎2‎-‎2018 om 20:34 zei Leendert Vingerling:

 

Thijs,

 

Stel dat het  wel een zendbuis  zou zijn geweest van radio Veronica, wat zou je er dan voor over hebben?   10, 100 of 1000 euro? Of meer zelfs?

 

Hoe kom je tot een waardering voor zeezender attributen?  En,...is een zendbuis van Veronica meer waard, dan een originele foto, bandopname of een scheepskompas?

Het vertegenwoordigt  een emotionele waarde  en dus is het wat 'de gek' er voor over heeft waarschijnlijk. Tenminste dat denk ik.

 

Ik weet dat er onder ons enkele  archivarissen zitten die alles hebben, van vlaggen tot aan  originele aankoopcontracten. Het is wellicht voor onze generatie nog interessant, maar de volgende gooit het  waarschijnlijk met het grootste gemak in de container.

 

Dat vooruitzicht stemt mij niet tot vreugde, evenals de eindigheid van het leven.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het vooruitzicht dat de volgende generatie het waarschijnlijk weggooit vind ik geen argument om er nu geen plezier aan te beleven en het daarom niet aan te schaffen. Als het zonder twijfel een originele Veronica zendbuis zou zijn had ik er wel een substantieel bedrag voor over om een mooi plaatsje te geven in mijn studio.

 

Met de eindigheid van het (aardse) leven heb ik geen probleem.

 

PS: Excuus voor mijn late reactie. Ik lag een tijdje in het ziekenhuis en ga maandag terug voor verwijdering van mijn galblaas.

 

 

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.