Spring naar bijdragen

Radio Caroline - 20-02-1980 - 0700-1800


Vincent

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Vincent:

en werd er niet echt vrolijk van.

 

De slechtste periode vanaf de Mi Amigo.

Waardeloze Nederlandse dj's,  ontzettend veel slechte reclames, studioapparatuur die uit elkaar viel van narigheid en zeer laag vermogen, dus de ontvangst liet ook nog vaak te wensen over.

 

Klein lichtpuntje waren  de Engelstalige uitzendingen, maar die werden ook nog eens verpest door de vele dominees tussendoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Juul:

Is er heden ten dage nog iets over van die "waardeloze Nederlandse d.j's?"

Ja hoor. Carl de Jong is de jou welbekende Peter Teekamp, die ik om de 3 minuten hoor als ik in de Blokker loop.

Over Will Luikinga ga ik maar niks schrijven.

Sebastiaan Peters is Eddy Keur, die in het weekend te horen is op NH Radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Zo slecht  vond ik de discjockey's nu ook weer niet. Het klonk slecht doordat er een overdaad aan reclames was en de ontvangstkwaliteit sterk te wensen overliet.

 

Nee de (meeste) dj 's waren niet al te best, De Engelsen ( Stuart Russell, Stevie Gorden, Tom Anderson, Stephen Bishop, Richard Thompson ect...) namen regelmatig de  Nederlandse service over en dan klonk het, ondanks de overvloed aan reclames, een heel stuk leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Will Luikinga(ex Veronica): eigenlijk  geen goede discjockey. Heeft hij later ook toegeven.

 

Daar dachten zijn (jeugdige) luisteraars (vroeger) toch echt anders over. ;-)

 

De populariteitspoll van het blad Muziek Expres over 1973:

Dj
1 (1) Lex Harding (Veronica) 33,2 (23,6)
2 (-) Will Luikinga (Veronica) 12

3 (4) Joost den Draaijer  ( Hilversum 3) 7,3 (8,8)

4 (7) Rob Out (Veronica) 5,5 (5,4)
5 (2) Felix Meurders (Hilversum 3) 4,8 (14,5)

 

 

Populariteitspoll Radio Visie over 1979:

Dj

1  Frits Spits

2  Lex Harding

3  Will Luikinga

4  Marc Jacobs

5  Ferry Maat

 

 

         

 

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Aanvulling + verbetering.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bert ree:

aan de lijstjes in bladen vind je soms bij de beste dezelfde namen als bij de slechtste....

 

In ieder geval niet bij de lijst (1979) van Radio Visie.

 

De hele top 10 van beste dj's:

 

1  Frits Spits

2  Lex Harding

3  Will Luikinga

4  Marc Jacobs

5  Ferry Maat

6  Bart van Leeuwen

7  Rob Hudson

8  Frank van der Mast

9  Klaas Vaak

10 Ad Roland

 

Top 10 van slechtste dj's

 

1  Heintje Simons

2  Hubert van Hoof

3  Willem Duys

4  Hanneke Kappen

5  Koos Zwart

6  Herman de Graaf

7  Henk Bouwman

8  Gerard van Dam

9  Gert van Brakel

10 Ad Visser

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Opvallende lijst van Radio Visie uit 1979. Is wellicht representatief voor de lezers van Radio Visie, maar niet voor de 'gemiddelde luisteraar' denk ik.

 

Dat Gerard van Dam bij de slechtste dj's staat had ik niet verwacht. Hij had  wel een aparte stijl , maar was geen doorsnee plaatjes volprater. Zo iemand valt op in de grijze massa, maar dat wordt blijkbaar niet altijd beloond.

 

 

Over Will Luikinga hebben ooit een discussie gehad. Ben Bode heeft nog eens uitgelegd hoe hij bij de Nederlandstalige Radio Caroline kwam en wat hij van hem vond:

 

Will 'solliciteerde' via Fred Bolland en we hebben toen afgesproken in Hilton Rotterdam (als ik me goed herinner) en daar mocht ik kennis maken met de heer Will wil wel. Nu was ik toch al niet zo gecharmeerd van zijn stijl  en zo, maar ik denk dat Fred wel een dealtje met hem had of wilde hebben.

 

Opeens zegt ie "hoe zit het met de betaling?" Hij wilde 2000 gulden per maand hebben!!! Nou was dat een flink bedrag in die tijd en dus heb ik hartelijk gelachen. Wij lieten liever de jongens aan boord dat verdienen (die moesten uiteindelijk de hele dag en soms snachts ploeteren) ipv zo'n bedrag te spenderen aan iemand die per dag een uurtje vollult op een
bandje. Hij werd nog kwaad ook.

 

In ieder geval ging hij programma's maken, dan maar voor niks. Daar kon ik me wel in vinden. Hij nam die cassettes op in een discotheek  ergens in  Utrecht (in ieder geval in Nederland)...

 

...Maar echt meerwaarde hadden die 'vreemde' tapes allemaal niet. Er zat totaal geen samenhang in met hetgeen 'wij' deden hetzij via tapes hetzij live van boord.

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Robin Westhof:

 

In ieder geval niet bij de lijst (1979) van Radio Visie.

 

De hele top 10 van beste dj's:

 

1  Frits Spits

2  Lex Harding

3  Will Luikinga

4  Marc Jacobs

5  Ferry Maat

6  Bart van Leeuwen

7  Rob Hudson

8  Frank van der Mast

9  Klaas Vaak

10 Ad Roland

 

Top 10 van slechtste dj's

 

1  Heintje Simons

2  Hubert van Hoof

3  Willem Duys

4  Hanneke Kappen

5  Koos Zwart

6  Herman de Graaf

7  Henk Bouwman

8  Gerard van Dam

9  Gert van Brakel

10 Ad Visser

 

 

 

RadioVisie is wel een blad met echte radioliefhebbers. Bij bv Humo voor een groot algemeen publiek, daar kreeg je wel kortere lijstjes...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Opvallende lijst van Radio Visie uit 1979. Is wellicht representatief voor de lezers van Radio Visie, maar niet voor de 'gemiddelde luisteraar' denk ik.

 

Samengesteld met behulp van de ( 2587) lijstjes van abonnees (Radio Visie) en ook NIET ABONNEES.

3 uur geleden zei jan:

Begonnen in april 1979 met topdj's als Rob Hudson en Paul de Wit (je hoort in ieder programma wat ze deden dat dit wel gedreven vakmensen waren), met programma's die gericht waren op Nederland,

 

Het begon inderdaad heel (veel) belovend, zeker toen er op een gegeven moment (ook) met meer vermogen werd uitgezonden, later kwam er helaas behoorlijk de klad in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei bert ree:

in 1979 stond bij de radiofiguren van het jaar in Humo:

1. Jan van Rompaey

2. Wiet van Broeckhoven

 

duidelijk een heel andere keuze.

 

Radio Visie had toen (eind 1979) ook een aparte radio-poll voor de mensen uit België met 1604 deelnemers.

 

Wiet van Broeckhoven stond in die poll op nr 3.

 

Jan van Rompaey stond niet in die top 10, ik denk dat hij toen tijdelijk even niets deed op radiogebied.

Hij stond wel in de "Wie moet er terug op de radio?" lijst  n.l.  op nr 2.

Peter van Dam stond op nr 1!

 

Dit vonden de Belgen (toen) trouwens de beste buitenlandse dj's:

 

1  Lex Harding

2  Ferry Maat

3  Wolfman Jack

4  Bart van Leeuwen

5  Felix Meurders

6  Frits Spits

7  Tony Allan

8  Frank van der Mast

9  Alfred Lagarde

10 Steven Bishop

bewerkt door Robin Westhof
Verbetering
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.