Spring naar bijdragen

Radio MI Amigo - 02-03-1978


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

Ja en maar hopen dat de dj zich niet van datum vergiste

Als je lang aan boord zit kan het gebeuren dat je even verward was

Ooit meegemaakt dat ik toch naar de kalender ging kijken of de  krant welke datum het was

Een opgenomen band die pas later werd uitgezonden kan ook

Gelukkig is er nog het nieuws om te controleren

En gelukkig is Jan Fré de man die het controleerd !

Dat kost ook tijd om dit uit te zoeken

Dank aan Jan

 

 

Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

a en maar hopen dat de dj zich niet van datum vergiste

in die periode was er maar School's out op woensdag en zo kan je het hier wel checken. Hier op deze webstek heb ik meegekregen dat er wel een periode was dat School's out er elke dag was, maar ik weet niet meer precies wanneer. Maar het is duidelijk dat we hier elkaar proberen te helpen om de juiste informatie te achterhalen. Het is niet omdat er al jaren ergens iets verkeerd staat dat we het niet moeten verbeteren. Het is niet omdat er op 3 plaatsen iets verkeerd staat, dat we het niet moeten verbeteren. Op andere plaatsen krijg je soms verwijten naar je hoofd geslingerd als je er op wijst dat iets fout is. Het argument is dan dat het op 3 plaatsen zo staat. Drie die het van elkaar gekopieerd hebben.... Gelukkig zijn we hier goed bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Als je lang aan boord zit kan het gebeuren dat je even verward was

Bij bandopnames is de kans op vergissingen natuurlijk nog veel groter. Ik moet soms ook lang nadenken wat de datum van volgende week woensdag is (ik noem maar wat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tino kun je nagaan als als je als zeevisser schipper-motorist 10 dagen 24 op 24 uur standby bent , eten, rusten, werken ging gewoon nonstop door

Als je dan eens 36 uur bezig was zonder slaap dan schrok je even dat de dag die je dacht niet de juiste was. Gebeurde ook met de rest van de bemanning

Vooral als je problemen had met bv gescheurde netten of anders en er nog bijkwam

Het was altijd snel.. snel om weer te kunnen vissen want tijd verliezen koste geld

Hoe eerder klaar hoe eerder dat we eindelijk konden eten en even konden rusten

De wacht in de brug was dan luisteren, naar Radio Mi-Amigo of anderen

in de 70s Veronica, Atlantis, Caroline, RNI  O.a

Toen draaiden we nogal eens aan de knop voor een leukere song op een andere zender

 

Onze enige ontspanning of de oude kranten wat lezen van 10 14 dagen oud o.a. als we eens tijd hadden

Kortom de uitzendingen vanaf de Noordzee betekenden veel voor mij

 

Meer dan eens op zee in de brug de DJ gehoord met verkeerde dag, live soms verbeterd

Maar mijn opnames die ik maakte gebeurden thuis.

Toch ook daar nog gehoord al of niet van een uitgezonden bandprogramma verkeerde dag

 

Ook nog geschrokken toen de werkelijke dag dichterbij was om onze vis naar de haven te brengen om te verkopen

Als je wist dat je nog maar weinig vis had gevangen dan vloekte je en dacht je hoe kan ik dat in die kortere tijd oplossen of de schade beperken

 

Het was ook eens naar een gewone zender luisteren naar het nieuws om de dag te horen.

Ik begrijp dat de jongens aan boord die wekenlang aan boord waren zich vergisten

Vroeger bij ons:

Als je nog geen tv had, geen kranten hebt en geen internet of gsm's toen tja....

Viel onze radio uit defect dan was het een probleem voor nieuws te horen of verbinding met de wal. Gelukkig konden we ons met iets anders verhelpen  en wat doorgeven naar iemand die in de buurt was en je kon horen.

ik ben beginnen varen op mijn 15e dus jaren 1966-1967 volop al de Engelse zenders meegemaakt. Mooie tijden Radio London, Radio City enz..

 

Na 31081974 was Radio Mi-Amigo en Caroline belangrijk voor mij dat ze doorgingen

Zat toen op zee, we hadden niet veel vis en werk die dag, voor een keer mocht het van mij haha. Ik bezette die avond de brug alhoewel ik niet de schipper was toen.

S'nachts en dus die dag vergeet ik nooit de opwinding (na de teleurstelling van die avond en de kwaadheid) toen ik Johnnie Walker zijn stem hoorde en men doorging!

ik voelde me opeens als fan een overwinnaar op de overheid.

 

Toen dacht ik dit is een mijlpaal in de geschiedenis want dit betekend dat later er misschien toch nog anderen zullen  durven.

Anders denk ik was  het voorgoed al afgelopen met zenders op de Noordzee

 

Ge even luisteren naar Roger Day 1e programma op Piccadilly 261 Radio opening show de 2e april 1974

 

Groeten van deze oud wordende zeerover op een dinsdag! huhj

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.