Spring naar bijdragen

Onderzoeksbureau: Zwitsers kiezen voor behoud publieke omroep


Juul

Aanbevolen berichten

De Zwitserse publieke omroep is de duurste van Europa, wat iets te maken schijnt te hebben met de ingewikkelde opbouw van het land: kantons die zelfstandig opereren, allerlei verschillende taalgebieden met elk hun eigen cultuur en dus hun eigen radio- en tv-stations. De huidige Zwitserse regering lijkt er wel degelijk op uit om die kosten terug te dringen. Maar tegelijk is de waardering voor die regionale zenders onder de Zwitsers kennelijk groot.

publiek.jpg

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei andre ph5c:

Laat de Nederlandse omroepen daar maar wat meer voorbeeld van nemen.

Zoals het nu is kan niet meer zwaar betaalde over gewaardeerde presentatoren en dj's en kijk en luistercijfers om van te huilen , en de helft van de tijd herhalingen of goedkope amerikaanse import shit.

 

 

Nou André, da's wel heel algemeen wat je daar schrijft.

een aantal presentatoren verdienen wellicht wel meer maar alles boven de z.g. Balkende norm wordt betaald door de leden van die betreffende omroep. Dus geen belasting geld! En die leden kunnen dat evt. blokkeren. Dus wat je over dat verdienen schrijft is wel erg "roeptoeterig". ( zoals zelfs kamerleden, ik heb een hele discussie achter de rug met iemand van D66;"Oh zit dat zo?………wist ik niet was het antwoord). Maar wel in de kamer staan "wauwelen……….."

 

Je mag vinden van de PO wat je wilt, maar ik moet er niet aan denken om alleen maar RTL en SBS te kunnen zien.

Ik heb meer dan 35 jaar bij de PO m'n stinkende best gedaan, dit soort reacties hebben we niet verdient.

 

En voor de rest, zou ik zeggen "voorbeelden"………..aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Paul:

De Zwitserse publieke omroep is de duurste van Europa

Kwaliteit kost geld, alhoewel dit gewoon een algemeen standpunt van mij is. Ik ken de Zwitserse radio niet dus ik kan er niet over oordelen, maar de mening van het volk zegt natuurlijk wel iets.

 

In het kader van "kwaliteit kost geld" heb ik er in de basis geen moeite mee dat presentatoren bij de NPO boven de Balkende-norm verdienen. Maar persoonlijk zie ik geen enkele presentator die dat in mijn ogen verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Juul:

 

 

 

Je mag vinden van de PO wat je wilt, maar ik moet er niet aan denken om alleen maar RTL en SBS te kunnen zien.

 

 

 

Bij het verdwijnen of afslanken van de PO komen er nieuwe partijen die de ontstane gaten gaan vullen.

Overigens verhuizen PO presentatoren soms schaamteloos naar bvb RTL zoals onlangs Twan Huys. Voor een ietsie pietsie meer salaris (van hooguit Balkenende norm naar 750.000 - zegt men)

Dus het verschil tussen PO en CO kan ook overdreven worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Juul:

 

 

Nou André, da's wel heel algemeen wat je daar schrijft.

een aantal presentatoren verdienen wellicht wel meer maar alles boven de z.g. Balkende norm wordt betaald door de leden van die betreffende omroep. Dus geen belasting geld! En die leden kunnen dat evt. blokkeren. Dus wat je over dat verdienen schrijft is wel erg "roeptoeterig". ( zoals zelfs kamerleden, ik heb een hele discussie achter de rug met iemand van D66;"Oh zit dat zo?………wist ik niet was het antwoord). Maar wel in de kamer staan "wauwelen……….."

 

Je mag vinden van de PO wat je wilt, maar ik moet er niet aan denken om alleen maar RTL en SBS te kunnen zien.

Ik heb meer dan 35 jaar bij de PO m'n stinkende best gedaan, dit soort reacties hebben we niet verdient.

 

En voor de rest, zou ik zeggen "voorbeelden"………..aub.

Hoeveel leden hebben de omroepen nu nog???

De huidige jeugd weet niet eens meer wat een omroep is, en dat je daar lid van kan worden dit is in mijn ogen nog echt iest voor de ouderen die er mee opgegroeid zijn, en zou ook wel eens willen weten hoeveel mensen van zeg maar onder de 40 nog lid zijn van een omroep.

In mijn omgeving zie ik alleen maar mijn ouders en hun generatie lid zijn van een omroep.

maar als ik kijk naar mijn generatie ( ben 40 ) an jonger zie ik helemaal geen tv gidsen etc meer in huis liggen, ze zappen en als ze al info willen over een bepaald programma halen ze die veel al van het internet.

 

En wat programma's betreft neem nou voetbal moet daar nu zoveel geld in worden gestopt die niet eens terug te verdienen valt dmv reclame dit kan net zo goed bij een commerciele omroep.

Wat ik wel weer graag terug zien wil daar voor in de plaats zijn programma's als van gewest tot gewest om een voorbeeld te noemen en programma's zoals Nederland van boven of bijvoorbeeld de muziek specials van sesjun  dit zijn intresante programma's die ook nog informatief zijn en ergens over gaan, dat zijn van die programma's die ik terug zien wil bij de Po

En al die online neven zenders van de po is dat nodig, is er online nog geen aanbod genoeg, daar kan ook flink in gesneden worden ten behoeven van de ether uitzendingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

André,

 

Please login or register to see this link.

 

 

En wat te denken van het aantal leden van de politieke partijen ?

Dat zijn er heeeeel veel minder maar ze bepalen wel jou en mijn "leven".

Sommige partijen hebben er minder dan de VERON………….en VRZA.

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een tijdje geleden lid geworden van Omroep Max omdat ik vind dat die veel goede programma s maakt. Ik moet bekennen dat ik nooit kijk naar RTL en SBS. En als ik eens perongeluk  kijk, is dat meteen weer een bevestiging waarom ik nooit wil kijken.

 

Kortom, ik ben blij met de PO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zus woont in Zwitserland, al vanaf 1973, in de buurt van Basel. Als ze hier is, en de TV staat aan, verbaast ze zich over de hoeveelheid (stupide) reclame,  en dat wij dat tolereren. Ze hebben daar wel wat anders.

Ze betalen er ook voor, dat klopt. Maar ze hebben meer keuze dan wij. Ik luister zelf regelmatig naar Radio Swiss Jazz. Een uniek station. En vergis je niet, de RTL's en SBS'en zijn niet gratis, je betaalt via je kabel of satelliet abonnement. Dus wat dat betreft weet ik niet wie goedkoper uit is, wij of de Zwitsers. Ik weet wel dat Nederlandse omroep momenteel op een droef dieptepunt beland is. Alleen de regionalen zoals Radio M (Utrecht) zijn enigszins te pruimen, ondanks de afgelopen kaalslag door Sander Dekker. Nee, ik ben blij met internet!

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De RTL'en en SBS'en en een deel van de NPO betaal je niet alleen via je abonnement, maar ook via de aankopen die je doet. Het reclamebudget van de adverteerders wordt daar immers uit betaald.

 

Voor niets gaat de zon op... En op diezelfde manier hebben de sigarettenverslaafden in de jaren zestig en zeventig Veronica voor een belangrijk deel bekostigd. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎4‎-‎3‎-‎2018 om 14:35 zei Albatrosstudio:

Verstandige mensen die Zwitsers. Ze hebben ook vast geen Marx M. met een inlegvelletje om de uitslag te negeren.

 

21 uur geleden zei ruudam:

Bij het verdwijnen of afslanken van de PO komen er nieuwe partijen die de ontstane gaten gaan vullen.

Overigens verhuizen PO presentatoren soms schaamteloos naar bvb RTL zoals onlangs Twan Huys. Voor een ietsie pietsie meer salaris (van hooguit Balkenende norm naar 750.000 - zegt men)

Dus het verschil tussen PO en CO kan ook overdreven worden.

Wat is daar nou weer schaamteloos aan? Allemaal jaloezie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Albatrosstudio:

 

Wat is daar nou weer schaamteloos aan? Allemaal jaloezie.

Het schaamteloze zit m erin dat ze kennelijk niet zo gehecht zijn aan de PO. 

Overigens kan ik van dat salaris een flink radiostation overeind houden zonder verdere inkomsten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ruudam:

Het schaamteloze zit m erin dat ze kennelijk niet zo gehecht zijn aan de PO. 

Overigens kan ik van dat salaris een flink radiostation overeind houden zonder verdere inkomsten

Onzin Ruud, Jan en alleman stapt voor 10% meer salaris over naar een ander. Volledig begrijpelijk in plaats van schaamteloos.

 

En met betrekking tot je aanvullende opmerking: dat weten we nu wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mag dan wel waar zijn dat meneer Huys van ± €200.000,= naar ± € 1.000.000,= gaat, maar bij (te) lage kijkcijfers zit hij binnen 2 jaar met een uitkering.

Ik denk dat de gemiddelde RTL kijker geen boodschap heeft aan de in het verleden opgebouwde verdienste van meneer Huys.

Waarschijnlijk kennen ze hem niet eens, ik blijf het een gewaagde actie vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Op ‎25‎-‎3‎-‎2018 om 21:52 zei peellandfm:

maar bij (te) lage kijkcijfers zit hij binnen 2 jaar met een uitkering.

 

Misschien (nog) wel eerder. ;-)

 

"Twan Huys zal zich langzaam aan wel een beetje achter de oren beginnen te krabben over zijn overstap van Nieuwsuur naar RTL Late Night. Hij zit nu in de vierde uitzendweek en de kijkcijfers worden alleen maar slechter; gisteren noteerde hij een laagterecord. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek"

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6404
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JPB
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.