Spring naar bijdragen

Onze Puber breekt weer in……….Giel Beelen


Juul

Aanbevolen berichten

Maar wanneer was de laatste keer dat een radioreclame je ertoe overhaalde om een bepaald product te kopen? Mij overkomt dat eigenlijk nooit meer. Reclames dragen misschien bij aan naamsbekendheid, maar ach, die namen ken ik allang.

 

Op internet kunnen adverteerders veel gerichter te werk gaan. Ik gebruik een ad blocker, maar via facebook (ja, dat heb ik nog) weten ze me toch wel te vinden. Ik hoef maar één keer naar draaitafels te kijken of ik krijg een maand lang reclames voor de mooiste draaitafels voorgeschoteld. Dat is best effectief.

 

De groep vijftig- en zestigplussers is volgens mij veel te divers voor één radiostation. Terwijl de één nog op wintersport gaat, denkt de ander al na over een traplift. En ze willen ook heus niet allemaal de hele dag naar dezelfde golden oldies luisteren.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Paul:

 

 

Op internet kunnen adverteerders.......wel te vinden. Ik hoef maar één keer naar draaitafels te kijken of ik krijg een maand lang reclames voor de mooiste draaitafels voorgeschoteld. Dat is best effectief.

 

 

Een paar jaar geleden zocht ik eens naar tuinhuisjes. Mijn oog viel op een bepaald tuinhuisje. Op sommige sites zag ik een paar weken later plots hetzelfde tuinhuisje opdoemen als advertentie. Ik weet niet hoeveel de adverteerder moet betalen per klik, 10cent??, ik weet het echt niet, maar ik heb talloze keren geklikt als soort van straf en hun tuinhuisje hoef ik ook niet meer. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Tino:

Om, voor mij volstrekt onduidelijke ideeën, zijn adverteerders vooral geïnteresseerd in 20-49.

Ondanks de vergrijzing en de financiën van de ouderen.

Denk aan die prominent-stoelen waarop een enorme hoge marge zit.

Wordt ouderen aangesmeerd onder het mom van : gun jezelf ook eens wat!

Er is al sprake van een verschuiving van 25 -54.

Het zal waar zijn dat adverteerders zich vooral maar blijven richten op de 20-49 groep, dat wil niet zeggen dat er ook steeds meer komen die voor de oudere doelgroep gaan werken. 

Daar komt bij dat ik heb gemerkt met R Paradijs dat er aardig wat luisteraars waren buiten de doelgroep, dus wel jongeren, waardoor een muziekzender met aandacht en respect voor 60-70 - naast andere perioden, wel degelijk een interessante groep kan vormen voor de adverteerders. Je moet alleen durven. Het is ook een kosten plaatje, alle 20-49 zenders hebben dure jocks in dienst, voor een nieuwe zender voor een andere doelgroep gelden dat soort bedragen niet. (Al wil ik best Edwin Evers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.