Jump to content
Juul

Onze Puber breekt weer in……….Giel Beelen

Recommended Posts

57 minuten geleden zei Tino:

Om, voor mij volstrekt onduidelijke ideeën, zijn adverteerders vooral geïnteresseerd in 20-49.

 

50+ hebben hun keus voor merk/product gemaakt en zullen niet meer zo snel iets anders proberen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Vincent:

 

50+ hebben hun keus voor merk/product gemaakt en zullen niet meer zo snel iets anders proberen. 

Dat wordt al jaren geroepen, maar de vraag is of dat waar is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wanneer was de laatste keer dat een radioreclame je ertoe overhaalde om een bepaald product te kopen? Mij overkomt dat eigenlijk nooit meer. Reclames dragen misschien bij aan naamsbekendheid, maar ach, die namen ken ik allang.

 

Op internet kunnen adverteerders veel gerichter te werk gaan. Ik gebruik een ad blocker, maar via facebook (ja, dat heb ik nog) weten ze me toch wel te vinden. Ik hoef maar één keer naar draaitafels te kijken of ik krijg een maand lang reclames voor de mooiste draaitafels voorgeschoteld. Dat is best effectief.

 

De groep vijftig- en zestigplussers is volgens mij veel te divers voor één radiostation. Terwijl de één nog op wintersport gaat, denkt de ander al na over een traplift. En ze willen ook heus niet allemaal de hele dag naar dezelfde golden oldies luisteren.

Edited by Paul
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei Paul:

 

 

Op internet kunnen adverteerders.......wel te vinden. Ik hoef maar één keer naar draaitafels te kijken of ik krijg een maand lang reclames voor de mooiste draaitafels voorgeschoteld. Dat is best effectief.

 

 

Een paar jaar geleden zocht ik eens naar tuinhuisjes. Mijn oog viel op een bepaald tuinhuisje. Op sommige sites zag ik een paar weken later plots hetzelfde tuinhuisje opdoemen als advertentie. Ik weet niet hoeveel de adverteerder moet betalen per klik, 10cent??, ik weet het echt niet, maar ik heb talloze keren geklikt als soort van straf en hun tuinhuisje hoef ik ook niet meer. :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 uur geleden zei Tino:

Om, voor mij volstrekt onduidelijke ideeën, zijn adverteerders vooral geïnteresseerd in 20-49.

Ondanks de vergrijzing en de financiën van de ouderen.

Denk aan die prominent-stoelen waarop een enorme hoge marge zit.

Wordt ouderen aangesmeerd onder het mom van : gun jezelf ook eens wat!

Er is al sprake van een verschuiving van 25 -54.

Het zal waar zijn dat adverteerders zich vooral maar blijven richten op de 20-49 groep, dat wil niet zeggen dat er ook steeds meer komen die voor de oudere doelgroep gaan werken. 

Daar komt bij dat ik heb gemerkt met R Paradijs dat er aardig wat luisteraars waren buiten de doelgroep, dus wel jongeren, waardoor een muziekzender met aandacht en respect voor 60-70 - naast andere perioden, wel degelijk een interessante groep kan vormen voor de adverteerders. Je moet alleen durven. Het is ook een kosten plaatje, alle 20-49 zenders hebben dure jocks in dienst, voor een nieuwe zender voor een andere doelgroep gelden dat soort bedragen niet. (Al wil ik best Edwin Evers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • Doneer

    Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

    Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

    No registered users viewing this page.

  • Member Statistics

    • Total Members
      4,191
    • Most Online
      2,923

    Newest Member
    Fred Pathé
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.