Spring naar bijdragen

Top 40, 1992.03.12 met Erik De Zwart


peter

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Bedankt voor deze top 40 nog.  Ik vind deze heel leuk.

Liedjes van Mannenkoor Karrenspoor, en Johnny die er net uit was maar gelukkig kwam de nieuwe van Johnny nieuw binnen en hoorde je hem met

Alie-Mentatie

De 2 Oh fortuna's die niet gedraaid mochten worden.

Nou dat was wat! Ik werkte bij een platenmaatschappij, ergens in Hilversum, en.alle verzamel cd's waar dat liedje op stond moesten worden weggehaald en er dezelfde cds kwamen daarvoor terug. Alleen in plaats van Oh Fortuna stond een ander liedje op. Een heleboel dozen met treden cd's moesten toen weg.

Wat er ook.in.de top 40.stond is Guns 'n Roses met November Rain, die werd toen geen grote hit. Maar eind van het jaar in november kwam die uit, en toen werd het wel een grote hit, echt een klassieker.  

Tears in Heaven van Eric Clapton  stond er ook in, maar zou later door mtv Unpluged nog een grotere hit worden.

Wet Wet Wet met Goodnight Girl zou 2 jaar later ook weer terug komen in de '94 versie, en daarmee een alarmschijf scoren.

Echt een mooie lijst met van alles wat, U2 ook erin met One, en een cover van hun: I Still Haven't Found What I'm Looking Forvan Badesalz. Wat zullen ze daar trots op zijn geweest. 

En nog veel meer van die mooie platen.

En toen wisten we natuurlijk niet dat Erik de Zwart en al die andere Veronica sterren een half jaar later bij 538 zouden beginnen. 

Echt bedankt voor deze upload. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan en wat een mooi verhaal. Ik denk dat ik wat O Fortuna betreft met beide acts geluk heb gehad. Ik weet niet welke compilatie CD's jij destijds kon weg doen maar bij mij stonden ze op de verzamel CD's Turn Up The Bass 17 en 18. Waarschijnlijk kocht ik die voordat de uitspraak werd gedaan dat ze niet meer verkocht mochten worden. Tears In Heaven van Eric Clapton is een prachtnummer maar de studio versie pakt mij meer dan de unplugged uitvoering. Inderdaad een mooie lijst, helemaal compleet en een supergoeie kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was de cd van

For Those Who Like tot Groove, naar het gelijknamige radio 3 programma van Robin Alberts. In plaats daarvan kwam de klassieke uitvoering van Carmina Burana op de dubbelcd.

Ik herinner me nog dat Fortuna een andere versie had gemaakt. Precies dezelfde tekst, zelfde wijs maar dan alleen andere tonen van de zang. Maar dat leek er nog teveel op en werd ook afgekeurd. 

Ik heb de singles nog van bijde. Die van Fortuna hadden mijn collega's en ik toen kado gekregen bij die platenmaatschappij. En die andere heb ik meteen gekocht toen het nieuws bekend werd dat ze uit de handel zouden worden genomen. 

Die van Fortuna vind ik wel de mooiste. 

 

bewerkt door jarno1973
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-8-2019 om 19:45 zei jarno1973:

Dat was de cd van

For Those Who Like tot Groove, naar het gelijknamige radio 3 programma van Robin Alberts. In plaats daarvan kwam de klassieke uitvoering van Carmina Burana op de dubbelcd.

Ik herinner me nog dat Fortuna een andere versie had gemaakt. Precies dezelfde tekst, zelfde wijs maar dan alleen andere tonen van de zang. Maar dat leek er nog teveel op en werd ook afgekeurd. 

Ik heb de singles nog van bijde. Die van Fortuna hadden mijn collega's en ik toen kado gekregen bij die platenmaatschappij. En die andere heb ik meteen gekocht toen het nieuws bekend werd dat ze uit de handel zouden worden genomen. 

Die van Fortuna vind ik wel de mooiste. 

 

leuk verhaal !
dit was mij onbekend

Zo leer je nog wat 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-8-2019 om 12:24 zei dave76:

Jullie krijgen van me een nieuwe link. Ik vernam van één van de leden het bericht dat er iets niet goed was in het laatste uur vanaf nummer 10 en dat klopt. Nu zou het allemaal in orde moeten zijn met de nieuwe link. De oude uit mijn eerdere bericht kunnen jullie dus verwijderen. Please login or register to see this link.

Hoi Dave, zou jij deze nog een keer willen uploaden naar pixeldrain maar dan zonder ' in de bestandsnaam? Dat teken veroorzaakt namelijk een netwerkfout in verschillende browsers en is dus niet te downloaden. dus het beste is je bestand bv Top40-13-03-92.mp3 als naam te geven. Alvast bedankt voor de moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.