Spring naar bijdragen

Filler Sjors Frohlich 1985-1987.


Kareltje

Aanbevolen berichten

L. S., 

 

Vroeger werkte ik op een postkantoor en zaterdags luisterden we aldus NCRV, vanaf 6.00. Ik praat over 1985-1987. Sjors Frohlich had een of meer programma's op deze ochtend, eentje was zeker "vroeg op met Sjors op radio 3." Er zit al een hele tijd een filler in mijn hoofd, iets instrumentaals, het lijkt op Garden Party van Mezzoforte, maar is het niet. Weet iemand welke radio fillers/jingles hij gebruikte destijds? Ik vind hem nu nog steeds mooi maar wat is het?

Ik vroeg zowel Sjors als jingleweb, zonder resultaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chaldy,

 

Wat een mooie muziek!

Helaas is het het niet. Toch ben ik blij met deze parel. Ik kwam al voorbij wat Herb Albert en Maynard Ferguson, gewoon uit radio nostalgie, daar zat ook al mooie dingen tussen.

Wat ik zoek is meer gitaar plus synthesizer/disco achtig. Misschien was het de filller van gospel rock...anyway, ik geniet met volle teugen. Kan er geen genoeg van krijgen, ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjors Fröhlich presenteerde op zaterdagochtend Vroegop van 07.00 tot 07.30 uur.  De jingle was:  Vroeg-vroegop met Sjors op Radio 3.  Dat was op melodie van Holy Rock van Sheila E.  In oktober 1987 werd Vroegop vervangen door Drie voor Negen.  Rockall van Mezzoforte werd gebruikt voor het onderdeel Gospelrock-agenda, dat was in het programma Gospelrock van Henk Mouwe en Ad Everaars.  Chunck Mangione met Children of  Sanchez werd gebruikt als tune voor het programma Zaterdag-sport dat werd van 16.00 tot 18.00 uur uitgezonden op Radio 3.  Het werd gepresenteerd door Govert van Brakel en Peter Blom en later door Eddy Jansen.

Hieronder Holy Rock van Sheila E.

 

De NCRV-zaterdag begon op zaterdag om 07.00 uur en duurde tot 24.00 uur, met van 18.00 tot 19.00 uur onderbroken door de Avondspits van de NOS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank had het goed. Ik was op zoek naar Rockall van Mezzoforte. Dank jullie wel.

 

een anekdote wil ik nog kwijt over de NCRV radio op zaterdagochtend.

WIj waren een groep jongeren die als postbode vaak nog half bijkomend van een (verkorte) avond stappen tegen de slaap vochten om zaterdagochtend 6.00. Het was hard werken, het tempo lag hoog, je werkte volgens de PTT destijds altijd te langzaam en ze probeerden op je loon te beknibbelen. Toch hadden we plezier met zijn allen. De radio stond eerst op "radio Sterrenbos" of zoiets op radio 1, een programma met een onmogelijke jingle. Dan om 7.00 Sjors en 8.00 was ook weer vaag met het kinderprogramma Rabarbara. Kinderlijk en dus niet geschikt voor postbestellers.

Om een of andere duistere reden was in deze periode iemand van de NCRV nogal slordig geweest met de muzieksamenstelling. Er was ooit een band gemaakt, en die draaiden ze bij de NCRV dan maar weer af. Of dat nou bij Sjors was, of bij Pop non stop, geen idee. In ieder geval was het een band die week in week uit wederom werd gedraaid, ik weet nu nog dat de Nooduitgang van het Goede Doel er in zat, en You'll never walk alone in de live uitvoering van Lee Towers. Wij wisten dat, dus nog voordat de NCRV het had uitgezonden brulden we hardop deze nummers alweer mee. Met dit telepathische gezang werkten wij ons door de bergen post, de leiding soms tot wanhoop makend.

bewerkt door Kareltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zaterdagmorgen om 06.00 uur zat Veronica op Radio 1 en voor 1985 zat soms de EO op zaterdagochtend toen Veronica nog B omroep was.  Rabarbara heeft een jaar of 9 bestaan. Het werd eerst van 07.30 tot 08.00 uur uitgezonden

.  Sjors Fröhlich was een van de presentatoren.  In oktober 1987 verhuisde Rabarbara naar het tijdstip 08.07-08.35 uur, vanaf oktober 1988 werd Rabarbara op zaterdagochtend uitgezonden tussen 07.00 en 08.00 uur.  het kinderprogramma is vernoemd naar de eerste presentatrice Barbara geheten. Verder hebben Esther Molengraaf & Sebastiën Latten,Anna van der Staak en Jo de Ginnekon het programma gepresenteerd. Pop non-stop werd samengesteld door Jan Rietman. 

bewerkt door frankdebruin1971
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio sterrenbos is echt bijna in het niets opgelost. Ik vond maar 1 hit op internet. Maar zat Radio Sterrenbos dan op radio 2 of zo? Het was niet echt Veronica achtig.

Klopt van Veronica op 1. Je had daar de rubriek "stort je hart maar uit". Een luisteraar vond dat Dolf Brouwers bij de VARA verboden moest worden. Als ik mij aankleedde voor de post luisterde ik er naar. Of dat nou "de steen en been show" was? Of "paviljoen 3" waar Dolf Parlementair medewerker was? Het was van 12 tot 2 op de dinsdag.

Later had Jack Spijkerman, die met Dolf samenwerkte, op de dinsdag ook van 12 tot 2 een prachtig programmapunt. Hij had de quizbust, met daarin een "band met prijzen" en de luisteraar hoefde alleen maar "stop" te roepen, en dan won de luisteraar een idiote prijs, een bilnaad en draad, een kop kneveltje, een beurt, een poeslap. De luisteraars gaven vrijwel nooit toe dat ze het niet snapten. Ik denk dat Peter Holland of Felix Meurders de band met prijzen , met gedragen stem, had ingesproken.

 

Ik ga nu een beetje off topic misschien, maar ik heb het idee dat in de jaren 80 er veel betere radio werdt gemaakt. Voor Dolf brrouwers nam ik een radiootje mee om op de bushalte te luisteren. Ik had een collega waarbij er NIET naar Ron Flon Flon mocht worden geluisterd. DE KRO had het weeshuis van de hits, en iets met "een vol kwartiertje stampen op de vroege .....ochtend." Frits Spits maakte ook iets moois van de avondspits. Ik kan nu geen enkel radio 3 programma opnoemen wat ik wil horen, of waar ik voor een radio meeneem.

bewerkt door Kareltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger vond ik Radio 3 ook beter.  Nu heb ik er niets meer te zoeken. De stem van de Quizbast van de Steen en Been Show was van Ad le Comte. Ad was de stem van de VARA en verder was ie regisseur van Spijkers met koppen. Ad heeft echter nooit een carrière geambieerd als presentator. De Quizbast was een parodie op Raad waar die staat,dat werd op Veronica op woensdagmorgen uitgezonden in Ook Goeiemorgen via Hilversum 1 en later op Radio 2.. Dolf Brouwers was fantastisch.  Heeft zelfs ooit op 30 april de koningin proberen te bellen om haar te feliciteren. Maar dat lukte uiteraard niet. 

bewerkt door frankdebruin1971
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net iets jonger dan Frank, vanaf een jaar of 8 radioluisteraar (er zijn foto's van, een hoofdtelefoon groter dan mijn hoofd).

Vanaf een jaar of 12 werd ik intensief luisteraar en ik kan me (ben ik autist?) zo goed als alles herinneren.

Dat komt natuurlijk ook omdat ik vanaf zo'n 14 jaar begon te tapen.

De kennis van Frank verbaast me dus totaal niet. Ik vind het wel schitterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben ik kennelijk ook autist want ik weet dat ik vroeger op mijn 12 al luisterde naar de AVRO naar AVRO's 13 speciaal met Birgit Gantzert. En wekelijks, het werd mijn blik op de volwassen wereld, seks, drugs, roken, drinken, alles wat riekte naar volwassenheid kwam langs. :Later praatpaal 15.

 

Maar het kan nog erger, als kind werd ik lid van Veronica, en kreeg ik een poster van de Norderney, die ik nog steeds ergens heb.

Mijn ouders hadden een rreportage opgenomen over de zeezenders, en die liet ik op mijn verjaardag aan mijn vriendjes zien. Ik wist toen ook dat een TL buis zonder aansluiting brandde aan het dek van de MEBOII, het schip van Radio Noordzee. Dit moet voor augustus 74 zijn geweest, ik was toen 8 jaar of jonger.

 

Kinderen op de lagere school luisterden al naar Germaine op de VPRO met haar seksprogramma.

 

Nog steeds kan ik wegdromen bij een wereldontvanger om alle gekke stemmen ter wereld te beluisteren. Ik weet ook dat Radio Rusland Nederlandstalige uitzendingen had. En ik heb een redelijke verzameling buizenradio's. Mijn moeder is helemaal radiogek, die heeft een plank met 15 bedrijfsklare transistorradio's om maar overal in huis de radio aan te kunnen zetten.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, en ik heb niks tegen DAB+, maar niet ten koste van FM of AM. We moeten in tijden van verzet ook onze eigen zender kunnen bouwen. Toch?

Nog iets wat me te binnen schiet. Bij de TROS top 50 mochten diskjockeys wat nummertjes afkondigen, zeg maar van plaats 40 tot 30, en dat waren ontzettende popi jongens. Vreselijk amicaal, tof, gevat. Ik vermoed dat dat deels inspiratie was voor de formatie noodweer met "in de disco".

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Ik luisterde vroeger ook naar Radio Sterrenbos. Weet niet meer vsn welk programma het onderdeel was of een op zich zelfstandig programma. Het was een soort hoorspel met, als ik me goed kan herinneren, koningin Jansen en koning Pieterse. Tevens had je de rubriek: de vieze vlaflip tipper. Hilarisch vond ik dat. Een intro van een gorgelende persoon. De vlafliptippers stem leek wat op die van Joost Prinsen.  Het was naar mijn herinnering altijd op de zaterdagochtend vroeg.
Net als Rabarbara. een programma waar ik ook steevast in de ochtend naar luisterde.
 

Op zondagochtend vroeg om 6 uur al had je  de sprookverteller Willem de Ridder en daarna begon Ko de Boswachter. 
van radio sterrenbos is niks meer te vinden. Het bestaan er van lijkt van de aardbodem gewist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Op 19-9-2021 om 15:19 zei Eugen Walker:

Ik luisterde vroeger ook naar Radio Sterrenbos. Weet niet meer vsn welk programma het onderdeel was of een op zich zelfstandig programma. Het was een soort hoorspel met, als ik me goed kan herinneren, koningin Jansen en koning Pieterse. Tevens had je de rubriek: de vieze vlaflip tipper. Hilarisch vond ik dat. Een intro van een gorgelende persoon. De vlafliptippers stem leek wat op die van Joost Prinsen.  Het was naar mijn herinnering altijd op de zaterdagochtend vroeg.
Net als Rabarbara. een programma waar ik ook steevast in de ochtend naar luisterde.
 

Op zondagochtend vroeg om 6 uur al had je  de sprookverteller Willem de Ridder en daarna begon Ko de Boswachter. 
van radio sterrenbos is niks meer te vinden. Het bestaan er van lijkt van de aardbodem gewist. 

 

Op 19-9-2021 om 15:19 zei Eugen Walker:

Ik luisterde vroeger ook naar Radio Sterrenbos. Weet niet meer vsn welk programma het onderdeel was of een op zich zelfstandig programma. Het was een soort hoorspel met, als ik me goed kan herinneren, koningin Jansen en koning Pieterse. Tevens had je de rubriek: de vieze vlaflip tipper. Hilarisch vond ik dat. Een intro van een gorgelende persoon. De vlafliptippers stem leek wat op die van Joost Prinsen.  Het was naar mijn herinnering altijd op de zaterdagochtend vroeg.
Net als Rabarbara. een programma waar ik ook steevast in de ochtend naar luisterde.
 

Op zondagochtend vroeg om 6 uur al had je  de sprookverteller Willem de Ridder en daarna begon Ko de Boswachter. 
van radio sterrenbos is niks meer te vinden. Het bestaan er van lijkt van de aardbodem gewist. 

 

Radio Sterrenbos was op zondagmorgen rond 8.00 uur in de ochtend. Het was van de VPRO. 

Het was een soort absurdistisch hoorspel en erg leuk. De vlafliptipper had altijd een variant op de vlaflip waar op t laatst altijd wat snot bij ging haha.

Er is echt niets meer van terug te vinden helaas.

Het was er rond 1983/1984

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.