Spring naar bijdragen

Ik heb wat een ander niet heb


Eenzameridder

Aanbevolen berichten

Ik zal het dan maar "oplossen"…..

 

1.    Het is inderdaad "heeft"  en niet "heb"……… Theo - Radio-TPOT heeft een punt.

 

2.     Hij komt misschien van de antenne die we aan boord hadden.

         Het is één van de vele isolatoren. Maar wij waren niet de enige die dergelijke isolatoren gebruikten, dus               

        Wij hebben er ook een  aantal en er ligt er ook één in het museum in Nijkerk.

 

A.     Een "still"uit een film van Freek Simon. Je kunt de isolator zien bij de doorvoer vanaf de zender.

         Hij werd o.a. ook gebruikt om de antenne stabiel te houden.

 

B.      Foto  voordat die naar het museum ging.

 

Er zijn veel van dergelijke isolatoren in "omloop"……………….

 

C.     Een typisch Nederlandse vraag, "wat heeft de Eenzame Ridder er voor betaald?

 

foto's: © Stichting Norderney.

 

 

Antenne isolator 557 kHz-538 mtr sm.jpg

Antenne isolator dek 2.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Juul:

Ik zal het dan maar "oplossen"…..

 

1.    Het is inderdaad "heeft"  en niet "heb"……… Theo - Radio-TPOT heeft een punt.

 

2.     Hij komt misschien van de antenne die we aan boord hadden.

         Het is één van de vele isolatoren. Maar wij waren niet de enige die dergelijke isolatoren gebruikten, dus               

        Wij hebben er ook een  aantal en er ligt er ook één in het museum in Nijkerk.

 

A.     Een "still"uit een film van Freek Simon. Je kunt de isolator zien bij de doorvoer vanaf de zender.

         Hij werd o.a. ook gebruikt om de antenne stabiel te houden.

 

B.      Foto  voordat die naar het museum ging.

 

Er zijn veel van dergelijke isolatoren in "omloop"……………….

 

C.     Een typisch Nederlandse vraag, "wat heeft de Eenzame Ridder er voor betaald?

 

foto's: © Stichting Norderney.

 

 

Antenne isolator 557 kHz-538 mtr sm.jpg

Antenne isolator dek 2.jpg

Dat is een grote een grote pech voor je Juul

 

Ik deze 45 year in mijn bezit.

 

En jouw vraag wat ik voor betalen, je ben een echte Hollander en ik niet meer ik ben die mensen die Nederland de rug heeft toe gekeerd

 

Nu het antwoord deze komt van de antenne af en ik betaalden  0 gulden ervoor.

Toen de zender in Amsterdam van boord werd gehaald.

En dat is even schikken voor je JUUL.

 

17 uur geleden zei Albatrosstudio:

Van de Ark van Noach?

Heeft de Ark van Noach wel bestaan hij is nooit gevonden Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Eenzameridder:

Dat is een grote een grote pech voor je Juul

 

Ik deze 45 year in mijn bezit.

 

En jouw vraag wat ik voor betalen, je ben een echte Hollander en ik niet meer ik ben die mensen die Nederland de rug heeft toe gekeerd

 

Nu het antwoord deze komt van de antenne af en ik betaalden  0 gulden ervoor.

Toen de zender in Amsterdam van boord werd gehaald.

En dat is even schikken voor je JUUL.

 

Heeft de Ark van Noach wel bestaan hij is nooit gevonden Douwe

Waarom zou Juul,er van moeten schrikken . Was jij dus aan boord als ambtenaar ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Eenzameridder:

En jouw vraag wat ik voor betalen, je ben een echte Hollander en ik niet meer ik ben die mensen die Nederland de rug heeft toe gekeerd

Nu het antwoord deze komt van de antenne af en ik betaalden  0 gulden ervoor.

Maar hoeveel Frank dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Albatrosstudio:

Heeft Malaysia Airlines-vlucht 370 (MH370/MAS370) ooit bestaan Eenzameridder?

We hebben dat vliegtuig gezien er zijn fotos van, nooit meer gevonden maar ik heb geen bewijs gezien van die ark.. elk dier als paar er op, hoe groot was die schuit an hoeveel voer was er nodig en paste dat aan boord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo vervuild een draadje over een isolator in een discussie over de Ark van Noach en MH370!

Moeilijk om on topic te blijven. Voer die discussie ergens anders maar niet hier.

 

Ik vraag me af waar al die isolatoren gebleven zijn, en uiteraard de vraag of ze wel eens in de actieve periode van de Norderney verwisseld zijn. Als Eenzame Ridder schrijft dat hij die isolator al 45 jaar in zijn bezit heeft leert een rekensom mij dat dat 1973 is geweest.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik die foto s zie dan denk ik ....Zo gaan we in Nederland om met Cultureel Erfgoed.......

En dan denk ik meteen aan de Ross Revenge en hoe liefdevol vrijwilligers ieder weekend naar het schip gaan om te schilderen, restaureren en schoonmaken. Prachtig en hartverwarmend hoe dat gaat. Zo kan het dus ook gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei wim1958:

En als ik die foto s zie dan denk ik ....Zo gaan we in Nederland om met Cultureel Erfgoed.......

En dan denk ik meteen aan de Ross Revenge en hoe liefdevol vrijwilligers ieder weekend naar het schip gaan om te schilderen, restaureren en schoonmaken. Prachtig en hartverwarmend hoe dat gaat. Zo kan het dus ook gelukkig.

Gelukkig is alles nog een beetje goed gekomen met de Norderney en ligt hij er nu prachtig maar iets aangepast bij in Amsterdam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel heel stil rond het schip, krijg ik de indruk. Er wordt weinig georganiseerd en voor zover ik weet (maar ik kom er niet elke dag) is het café al een tijdje dicht. Terwijl andere gelegenheden daar in de buurt wel degelijk druk worden bezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, velen van ons dragen de "Norderney" een warm hart toe en het liefst zouden we haar weer zien in volle glorie, inclusief isolatoren en antennedraden en niet te vergeten een zender op dat schip! Maar het grootste deel van de Nederlandse bevolking kent de geschiedenis van de "Norderney" niet. Dat maakt het ook moeilijk om dit erfstuk in stand te houden. Met de "Ros" met de naam "Caroline" daarachter ligt dat wat anders. Wat ik dus bedoel, de mensen die Caroline een warm hart toedragen zijn in grotere getale aanwezig dan in Nederland. Conclusie is dan ook dat er meer mensen zijn die het schip in stand willen houden. De "Ross" stamt ook van een andere generatie dan de "Norderney". De "Norderney' is grondig verbouwd (en dan druk ik me zwak uit). Dat kon omdat na 1974 er onvoldoende steun was om de "Norderney" de toekomst te geven die we nu voor ogen hebben. Het is ook de reden waarom dingen als isolatoren, antenne, etc. etc.,  zijn gaan dwalen en de identiteit van het schip verminkten.

Anderzijds is er ook een hoop gered door fans en de "Stichting", gelukkig! 

Leendert, heb geen spijt dat je dingen weggegooid hebt, zo gaat dat nu eenmaal. Ga er maar rustig vanuit dat een deel van dit soort isolatoren nog te verkrijgen is, zowel in bruin als in wit. De vraag is alleen wat moet je er mee? Terug naar de "Norderney" is geen optie en dat is nu juist de plaats waar het zou thuishoren. 

 

Rob V.

 

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leendert, erg leuk de kleurenfoto's van de Norderney. Die kende ik nog niet. Helaas, helaas, het schip lag bij mij "om de hoek" (woon in Dordrecht) en ik ben er toen nooit op geweest. Een paar jaartjes later zou me dat niet meer zijn overkomen. Zijn de zwart -wit foto's ook van jou? Spreken mij ook aan. Lijken op de situatie van de Carolineschepen in Amsterdam.

 

Er is ooit (denk zo rond 1990) nog eens een Veronica tentoonstellinkje geweest in het niet meer bestaande Geluidsmuseum Dordrecht, waarbij ook een paar onderdelen (isolatoren etc) afkomstig van het schip te zien waren.


De Ross is er dan nog wel, maar verliest ook steeds meer van de zeezendertijd, zoals  keuken en mast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.