Spring naar bijdragen

Veronica en Dordrecht


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van Please login or register to see this link. even een aparte topic met foto's over Veronica en Dordrecht.

 

5ab55fc556caf_PICT0198EersteMerwedehavenca1978a.thumb.jpg.98668f45325ac784eec0a7f27fbd4b59.jpg

Eerste Merwedehaven Dordrecht, circa 1978 (links nog een klein deel van de energiecentrale te zien)

 

5ab560394845b_PICT0199EersteMerwedehavenca1978a.thumb.jpg.2472680bc2fe70c56c1c2d62ae728a04.jpg

Eerste Merwedehaven Dordrecht, circa 1978

 

5ab5606f4c0a2_PICT0200197927febrsleepnaarRoconwerkbvs-GravendeelsedijkDordta.thumb.jpg.2c9accdff3d9a35dfc93dcd3d6043b00.jpg

27 februari 1979, sleep naar Rocon Werk BV, 's-Gravendeelsedijk, Dordrecht

 

5ab5610077129_PICT0189s-GravendeelsedijkDordrechtca1979a.thumb.jpg.83d2fa1df157893fb6703c5f1a30f3a6.jpg

Studio circa 1979, 's-Gravendeelsedijk, Dordrecht

 

5ab561793ec0d_PICT0188bewa.thumb.jpg.96b1fc5b13d9f19436ac3ce47ad9d078.jpg

Expositie Geluidsmuseum Dordrecht, 1994

 

5ab561c2ebc19_PICT0203Geluidsmuseuma.thumb.jpg.a1d9f86737ab34cb705fed07900746a9.jpg

Geluidsmuseum Dordrecht, 1994

 

29313645_234782477096485_4202461671903461376_o.thumb.jpg.3c01668a0fdbeba8dbf3069bd0946e24.jpg

In de jaren '70 en '80 werd er jaarlijks een Veronicaloop georganiseerd in Dordrecht. 

 

 

bewerkt door Jan van Heeren
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

Waar zouden al die spullen uit de studio toch gebleven zijn? Kon je dat zo maar meenemen?

Ik weet het helaas niet, Juul. Maar het moet niet moeilijk geweest zijn er binnen te komen. Al diverse keren mensen gehoord die er iets hebben meegenomen destijds. Er zijn ook personen die een aantal spullen legaal hebben gekregen van de eigenaar destijds. In ieder geval is in Dordrecht het schip ontdaan van alle apparatuur die er nog was. Heb 2 foto's ook geplaatst in een oud-Dordrecht groep op Facebook. Daar wist Wim de Lang te melden dat een op het schip aanwezig logboek aan (de inmiddels overleden) Henk van Breugel is gegeven. Henk was een groot Veronica fan en regiobestuurslid van de VOO. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet begrijpen dat dit schip zo overgedragen is. Met al die spullen er nog in. Je zou toch denken  eerst alles wat maar aan  Veronica  doet denken zoveel mogelijk er uit. Misschien was het de tijd wel en zag men het belang daar toen

niet van in.

Veronica -schip wordt varend museum 22-11-1977.png

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei cdb:

Ik kan niet begrijpen dat dit schip zo overgedragen is. Met al die spullen er nog in. Je zou toch denken  eerst alles wat maar aan  Veronica  doet denken zoveel mogelijk er uit. Misschien was het de tijd wel en zag men het belang daar toen

niet van in.

 

Als de Stichting tot behoud van het Veronicaschip succesvol was geweest, was het heel anders afgelopen. Misschien had men er toen veel vertrouwen in dat het de Stichting zou lukken om het schip met apparatuur te conserveren. Of was de stemming er binnen Veronica niet naar (kijken naar de toekomst?). Ben benieuwd of iemand nog weet wat de beweegreden destijds was... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhaal. Toch is het jammer dat met al die fans het schip zoals het was niet behouden is gebleven. Ik kan mij in ieder geval geen grote actie herinneren  "De Norderney moet blijven" . Ik weet nog dat er plannen waren om haar in de haven van Volendam te plaatsen. Moet je na gaan, er was daar geld zat. De halve wereld komt daar om van het uitzicht te genieten. En dan een echt zendschip in de haven. (plek zat)  Had mooi geweest. Er zijn er veel die nu nog denken, hadden we dat maar gedaan. 

 

Veronica schip Volendam 11-08-1975.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben toen nog bij de eigenaar Jacques Mooren geweest aan de Kalkhaven in Dordrecht. Hij had een tekening van hoe het schip zou worden na de verbouwing als zendschip.Dat mocht ik allemaal zien.

Ook kreeg ik een paar dingen die in de studio lagen. De houten rekjes uit de studio heb ik zelf meegenomen toen ze gesloopt naast het schip lagen daar.

Heel apart vind ik nog altijd dat de boordstudio, zoals hij nu in Rockart staat onder een zeil onder de trap stond in het gebouwtje van Jacques.

Een maatje waar ik toen mee was had een broer die het wel wilde kopen. Ad Bouman had gezegd dat hij er beslist niet veel voor moest geven  omdat het dat niet waard was.

Later dacht ik vaak, waarop kocht Ad het toen niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 24-3-2018 om 08:15 zei Jan van Heeren:

Heb 2 foto's ook geplaatst in een oud-Dordrecht groep op Facebook. Daar wist Wim de Lang te melden dat een op het schip aanwezig logboek aan (de inmiddels overleden) Henk van Breugel is gegeven. Henk was een groot Veronica fan en regiobestuurslid van de VOO. 

 

Welke groep is dat dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-3-2018 om 19:43 zei Jan van Heeren:

 

Als de Stichting tot behoud van het Veronicaschip succesvol was geweest, was het heel anders afgelopen. Misschien had men er toen veel vertrouwen in dat het de Stichting zou lukken om het schip met apparatuur te conserveren. Of was de stemming er binnen Veronica niet naar (kijken naar de toekomst?). Ben benieuwd of iemand nog weet wat de beweegreden destijds was... 

 

Jan, ik ben nog steeds van mening dat het klimaat toen heel anders was dan later het geval was. Zelfs Ad Bouman was niet fanatiek genoeg om dingen veilig te stellen. Ik ging toen om met Ad van den Herik. Hij was aangesteld om de slopers te helpen met het verwijderen van de studio. Het was gewoon slopen. Ik heb niet voor niets toen op een zondagmiddag met Ad het schip bezocht, wat toen bij Penn & Boduin lag. Ik nam toen een stuk van het houten wandrek mee wat buiten op de stapel schroot lag.Als ik de foto s zie van de oude boordstudio zie ik dat wandrek en kijk dan met blijdschap mijn muziekkamer in waar dat stukje staat, gevuld met Veronica cassettes. De toenmalige eigenaar Jacques Mooren wilde de hele studio eruit hebben om ruimte te maken voor een museum. 

 

De mensen achter de V.O.O. hadden toen geen middelen en ook geen nostalgische gevoelens.Die kwamen toen het al te laat was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei wim1958:

 

Jan, ik ben nog steeds van mening dat het klimaat toen heel anders was dan later het geval was. Zelfs Ad Bouman was niet fanatiek genoeg om dingen veilig te stellen. Ik ging toen om met Ad van den Herik. Hij was aangesteld om de slopers te helpen met het verwijderen van de studio. Het was gewoon slopen. Ik heb niet voor niets toen op een zondagmiddag met Ad het schip bezocht, wat toen bij Penn & Boduin lag. Ik nam toen een stuk van het houten wandrek mee wat buiten op de stapel schroot lag.Als ik de foto s zie van de oude boordstudio zie ik dat wandrek en kijk dan met blijdschap mijn muziekkamer in waar dat stukje staat, gevuld met Veronica cassettes. De toenmalige eigenaar Jacques Mooren wilde de hele studio eruit hebben om ruimte te maken voor een museum. 

 

De mensen achter de V.O.O. hadden toen geen middelen en ook geen nostalgische gevoelens.Die kwamen toen het al te laat was.

 

Het valt helaas niet meer te veranderen, Wim. Maar gelukkig is er toch nog aardig wat bewaard. Zoals bijvoorbeeld de spullen het museum in Nijkerk. En had jij destijds al wel het besef dat zo'n wandrek toch niet weggegooid moet worden. 
Dat Ad van de Herik betrokken was bij de sloop wist ik niet. Wel dat hij de Veronica expositie in het Geluidsmuseum heeft ingericht. Ik begrijp nu beter waarom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.