Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 01-04-1978


Vincent

Aanbevolen berichten

In het Mi Amigo fanclubblad van ik meen juni 1978 staan foto's van de opkomst van fans naar Wevelgem. Daar stonden echt  wel een aantal mensen. Otto is ik meen naar Thailand  of India verhuisd en heeft daar een andere naam aangenomen (uiteraard!) Hij heeft nu een of andere  Indiase  goeroenaam. Swami......of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Please login or register to see this link.

en hier meer informatie over de Solex

Jita Kandarpa

Op 1-4-2018 om 20:20 zei jan:

In het Mi Amigo fanclubblad van ik meen juni 1978 staan foto's van de opkomst van fans naar Wevelgem. Daar stonden echt  wel een aantal mensen. Otto is ik meen naar Thailand  of India verhuisd en heeft daar een andere naam aangenomen (uiteraard!) Hij heeft nu een of andere  Indiase  goeroenaam. Swami......of zoiets.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Op 1-4-2018 om 12:44 zei Revenge85:

Zouden er nog ooit mensen op die 1 e april naar Wevelgem geweest zijn om de solex van Otto te kunnen bewonderen .Hoe is het verder met Otto en Luc Watermans vergaan???

 

Op 2-4-2018 om 17:46 zei Albatrosstudio:

Dit is het bericht in het Mi Amigo Fanclub blad van inderdaad juni 1978. Dus 300 - 400 mensen kwamen naar Wevelgem. Fanclub had ook vele duizenden leden.

De OTTO Solex was in tegenstelling met wat velen menen te weten niet in 1978, maar op 1 April 1979. 

Ik kan het weten, want ik was de trotse winnaar van de tweewieler 

Hierna vindt u een paar scans van die bewuste artikels uit het fanblad ... diegene op de solex ben ik dus (klik op mijn profiel voor de scan van de originele foto)

 

Ik heb Otto in mijn facebook friendslist en hij vindt het nog steeds leuk als er ergens in een post of in een FB groep iets verschijnt mbt Mi Amigo. 

Artikels uit het fanblad 1 April 1979 

 

1979 08 15 OTTO SOLEX - artikel.jpg

1979 04 01 OTTO SOLEX Fanclub artikel 02.jpg

bewerkt door Gast
Foute afbeelding
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 1 april-grap van 1978 draaide ook om de Solex van Otto. Otto zou met zijn nieuwe Solex te zien zijn bij de Mi Amig Fanclub in Wevelgem. Alle boorddeejays zouden aanwezig zijn. Die dag waren opgenomen programma's te horen en het nieuws werd gelezen door de Engelse deejays van Radio Caroline. Veel fans kwamen tevergeefs naar Wevelgem. (Bron: 20 jaar Radio Caroline.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei marnik:

Dat vind ik vreemd .Op 20 oktober 1978 stopte radio mi amigo vanaf de mi amigo om op 1 juli 1979 terug te keren vanaf de magdalena.

Grtjes Marnik

Ik heb het even uitgezocht. Op 1-4-1979 was er een tweede Mi Amigo Familiedag bij de Mi Amigo fanclub in Wevelgem waar de solex van Otto werd verloot. Dit op basis van een oproep in het Mi Amigo fanblad van 1 maart 1979 (zie foto). In 1978 werd via Radio Mi Amigo opgeroepen om naar Wevelgem te komen waar Otto op zijn solex zou verschijnen op 1 april. 

1979.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Albatrosstudio:

Dan was het dus beide jaren

 

10 uur geleden zei marnik:

Dat vind ik vreemd .Op 20 oktober 1978 stopte radio mi amigo vanaf de mi amigo om op 1 juli 1979 terug te keren vanaf de magdalena.

 

9 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik heb het even uitgezocht. Op 1-4-1979 was er een tweede Mi Amigo Familiedag bij de Mi Amigo fanclub in Wevelgem waar de solex van Otto werd verloot. Dit op basis van een oproep in het Mi Amigo fanblad van 1 maart 1979 (zie foto). In 1978 werd via Radio Mi Amigo opgeroepen om naar Wevelgem te komen waar Otto op zijn solex zou verschijnen op 1 april. 

Als mens vergeten we vaak dat wij allen als "jonge gasten" - tieners, iets hebben beleefd waar men zich in de huidige tijden geen idee meer van kan vormen. Fan zijn van iets die ver van ons af was, en daarenboven als illegaal werd beschouwd. 

Wat ook met Mi Amigo te maken had was van ons, "de grote Mi Amigo familie". Iedereen wist bij beter weten in hoe alles reilde en zeilde. 

Sommige luisteraars wisten vaak de betekenis van de codes, alhoewel zij het verschil niet kenden tussen fuel of een lek aan boord. 

Een verhaal van 1974 tot 1978, en later een stukje in 1979, die het ons nog mogelijk maakt om "die tijden" te herinneren. Bewijs hiervan, dat uit die periode (maar evident ook de tijden van de UK zenders, Veronica, Noordzee etc) heel wat materiaal nog steeds gedeeld word alsof het de dag van gisteren was. 

Fernand en wijlen Mireille waren de link, het baken tussen Mi Amigo en zijn luisteraars. De oprichting ervan, na toestemming van Sylvain Tack, werd een méér dan intense belevenis. 

Op het 2de MA fanbal dd 25.02.1978 werd zowaar het 5000ste lid ingeschreven. 

Mireille en Fernand wisten hoe ze een fanclub dienden te leiden. Mireille had eerder te Roeselare (België - de stad waar ik woon en afkomstig van ben) een "International Pete Monti Fanclub" opgericht, daarna deden zij de opstart van een Willy Sommers fanclub. 

De Vinkestraat 43 te Wevelgem werd de plaats waar men Mi Amigo kon opsnuiven, kon beleven ... en men was er steeds welkom. 

Ikzelf samen met mijn eerste lief waren er zogoed als elke zondagnamiddag wel te vinden, en steeds stond er koffie en taart op tafel. 

Het was ook een veilige haven voor medewerkers als zij van boord kwamen. Niemand kende hun gezicht, en bij het langsgaan waren zij één van de velen die even bij Mireille en Fernand op bezoek kwamen. Dus wie ook van gerechtsdiensten op de loer lagen, wie was wie ? Er waren zoveel bezoekers bij hen thuis. Hun oude salon zetel kan waarschijnlijk meer verhalen vertellen dan wie ook. 

Fernand heeft tot nu nog steeds foto albums vol herinneringen die hij maar al te graag deelt als men hem op zijn huidige woonplaats gaat bezoeken. 

De fanclub kreeg het zelfs gedaan om een fanbal in te richten op 10 Maart 1979, alhoewel Mi Amigo niet meer in de lucht was (cfr 20.10.1978). Het ging door in de grote hal van het Boudewijnpark te Brugge, en het zat afgeladen vol. 

 

... en het verhaal van de OTTO solex dan hoor ik u vragen ... 

- Ferry schreef me enige jaren geleden het ontstaan van het OTTO solex verhaal :  

"Aan boord van de MV Mi Amigo werden zware werkzaamheden uitgevoerd door Otto. Die maakten zoveel lawaai dat het geluid doordrong tot in de live studio. De show van Ferry Eden werd er flink door gestoord. Hij vond het daarom zijn plicht de luisteraars te melden dat zij zich over de achtergrondgeluiden geen zorgen hoefden te maken. Het was enkel Otto maar die zijn nieuwe speelgoed, zijn Solex, aan het testen was aan boord van het zendschip." 

Ook nadat Mi Amigo uit de lucht was sinds 20.10.1978 kreeg Otto zowaar een eigen plaatsje in het fanblad, de "Otto's Rubriek". 

- Hierna mijn verhaal, het gevolg op wat een 1 Aprilgrap kan teweeg brengen

"In het Mi Amigo fanblad van 1 Maart 1979 (4de jaargang nr 1) werd een algemene oproep gelanceerd om allen af te zakken naar de fanclub. Op dat ogenblik was dit het enige kanaal waar de fans konden bereikt worden. 

Het bekende verhaal van de OTTO solex werd opgepikt door Mireille en Fernand om er wat mee te gaan doen.

Ze beslisten om een oude niet meer werkende Solex uit een garage te halen en deze te gaan verloten op een tombola, 1 April leek daarvoor dus wel dé perfecte datum te zijn. 

Er waren fans aanwezig, maar een stuk minder dan gewoonlijk, omdat de oproep enkel via het fanblad was gebeurd. 

Uiteindelijk werd de exclusieve Otto Solex verloot onder de aanwezigen (aangekleed met MA & 319 stickers).

Mijn naam kwam uit de grote Dash trommel.

Naast de Solex was er ook nog een half werkende transistorradio. Zonder knoppen ! Het ding gaf geluid maar dat was het dan ook. 

Ik belde na de uitreiking mijn ouders. Mijn Ma nam op en kon het niet geloven, tja het was nu eenmaal 1 April.

Ik vroeg of mijn Pa met de auto de Solex en mezelf kon komen oppikken. Doch mijn vader kennende, hij had het echt niet begrepen op die "gangsters" van Mi Amigo, wist ik dat het een "noppes" zou worden.

Fernand besloot daarop om zelf mijn ouders te bellen. Zo zouden ze tenminste geloven dat mijn verhaal waar was.

Na wat onderling overleg tussen mijn ouders belde mijn Ma Fernand op om te zeggen dat mijn Pa onderweg was. 

Iets later kwam Pa schoorvoetend het voetpad op, wat niet zijn gewoonte was, hij was steeds nogal direct van aanpak.

Fernand liep hem tegemoet en schudde de hand, de Solex werd erbij gehaald door een smalende Fernand en werd opgeladen in de auto. 

Doch het ganse gebeuren bracht wat teweeg bij mijn vader. 

Toen ik thuis kwam had hij reeds de solex aan de praat gekregen. Er bleek enkel een bougie / ontsteking te ontbreken. 

Ik heb "kilometers" afgelegd met de solex, werd onderweg door wandelaars toegeroepen "Aaaaa Otto solex" ... tot ik eens aan het grootwarenhuis Unic te Roeselare wederom werd toegeroepen door een vrouw ... doch ik had niet gezien dat er een betonblok scheef op het rijvak lag ... één winkelhaak in het voorwiel en dat werd noodlottig voor "mijn brommer". 

Met weemoed werd het afgevoerd naar het recyclagepark. 

Waarschijnlijk is het inmiddels reeds 100-den keren gerecycleerd, en wie weet heeft iemand, wellicht onwetend, nog een stukje ervan als onderdeel in zijn grasmaaier of een ander toestel.

Het verslag over deze laatste 1 Aprilgrap werd echter pas gepubliceerd in het fanblad van 15 Augustus 1979 (4de jaargang nr 2)." 

Eén maand later op 17.09.1979 werd het ook einde verhaal voor Mi Amigo met hun laatste close down van Mi Amigo 272 om 22:00 uur.  

 

1977 1979 Fanclub.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.