Spring naar bijdragen

RNI 8-2-73


Tino

Aanbevolen berichten

Je hebt gelijk dat het op zich niks toevoegt.

Maar kan je je er iets bij voorstellen dat als ik tapes van Douwe digitaliseer er niet altijd van op de hoogte ben dat die opname al eerder voorbij gekomen is?

Als ik dat allemaal moet gaan uitzoeken duurt het een eeuwigheid voor zijn archief hier ter beschikking wordt gesteld.

Aan de reakties merk ik overigens dat lang niet iedereen die files al heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Tino:

Je hebt gelijk dat het op zich niks toevoegt.

Maar kan je je er iets bij voorstellen dat als ik tapes van Douwe digitaliseer er niet altijd van op de hoogte ben dat die opname al eerder voorbij gekomen is?

Als ik dat allemaal moet gaan uitzoeken duurt het een eeuwigheid voor zijn archief hier ter beschikking wordt gesteld.

Aan de reakties merk ik overigens dat lang niet iedereen die files al heeft.

In de jaren 70 en 80 werden ook al tapes gekopieerd en geruild met elkaar. Het verbaast me dus niks dat bepaalde kopies van opnames apart opnieuw digitaal werden overgezet. Beter 2 x dan niet en er komen inderdaad nog alle dagen hier leden bij die ze gemist hebben de vorige keer. Na verloop van tijd stel ik hier soms vast dat ik bepaalde programmas al 4x heb, maar bv geen enkele keer exact hetzelfde. En een andere keer is het duidelijk precies dezelfde opname. En er moeten nog zoveel programma's digitaal omgezet worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook leuk: als een opname verkeerd gedateerd is. Als je daarachter komt, kun je het voor jezelf verbeteren, maar een tijdje later ben je dat alweer vergeten en als die opname dan nogmaals wordt aangeboden (nog steeds verkeerd gedateerd) denk je bij jezelf: Hé! Die heb ik nog niet!"en dus ga je hem weer downloaden en heb je hem alsnog dubbel... :cool:

 

Geeft niet, hoor. Zo houden we elkaar van de straat...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Tino:

Je hebt gelijk dat het op zich niks toevoegt.

Maar kan je je er iets bij voorstellen dat als ik tapes van Douwe digitaliseer er niet altijd van op de hoogte ben dat die opname al eerder voorbij gekomen is?

Als ik dat allemaal moet gaan uitzoeken duurt het een eeuwigheid voor zijn archief hier ter beschikking wordt gesteld.

Aan de reakties merk ik overigens dat lang niet iedereen die files al heeft.

Tuurlijk, maar je doet dit vooral voor wie later is ingestapt. Voor wie al wat langer meeloopt, zoals ik, wordt de spoeling steeds dunner.

Ik overdrijf zeker niet als ik zeg dat ik negen van de tien van de tien thans aangeboden programma's al heb. Een luxeprobleem, dat wel, maar het maakt de hobby niet leuker. Maar ga vooral door Tino. Je maakt zo te zien toch heel wat mensen blij. En da's altijd goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou kunnen dat ik de RNI programma's ooit gekocht of geruild heb bij Douwe

Liggen in huis al van in de jaren 80 ofzo ervoor of..

Als dit nu digitaal nu is ok ..dank aan Tino

dan heb ik copie band van Douwe en nu digitaal in 2018 van Douwes archief

mooi toch

 

maar opruimen banden gaat niet lukken om plaats te krijgen!

de banden BASF in grijze plastic dozen , de opnames zijn nog zo goed ook al is het een copie van zijn banden

op de recorder, geen stof of gepiep, geluid ok waw

dit 30 35  jaar ofzo later !! klinkt het nog even goed

dus blijven bewaard die goeie banden uit die oudere Basf tijd

voor de ommezwaai van de groene kartonnen dozen

de stofdozen noem ik ,het  stofbanden, gaat er zo af

het verschil in kwaliteit is zeer groot

de oudjes die verliezen nog steeds niks van hun bandharen in de stof

Een geluk dat Douwe toen koos  de duurdere Basf in plastic grijze dozen te kopen

nu geniet men gratis ervan en nog digitaal ook !

 

Jean-PIerre druk bezig in de strips even hier

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Een geluk dat Douwe toen koos  de duurdere Basf in plastic grijze dozen te kopen

Dit komt van een Europa-band die toch enigszins piepte.

De banden waar ik nu mee bezig ben zijn helaas overwegend Shamrock.

Zodra ik die heb gedigitaliseerd komen er gelukkig betere tapes.

Heb nog nooit een probleem gehad met een BASF-band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei wim1958:

Oh ja die Shamrock banden, ik kan er bijna geen enkele meer draaien. Jammer hoor.

Als je ze nog hebt liggen, sommige kan ik nog voor je redden.

Alhoewel ik wel moet zeggen dat het er procentueel niet veel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Tino:

Als je ze nog hebt liggen, sommige kan ik nog voor je redden.

Alhoewel ik wel moet zeggen dat het er procentueel niet veel zijn.

toch nog wel wat Shamrock banden hier liggen, maar geen enkel werkende bandopnemer hier meer. Een aantal van die banden zijn erg piepend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.