Spring naar bijdragen

TROS Wim van Putten's LP en CD Show gedigitaliseerde cassettes


distero

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Goedemiddag,

 

ik luisterde altijd naar de Elpeeshow. Heb er nog veel cassettebandjes van met steeds 3 muziekstukken van allerlei band.

In een van zijn shows kwam een muziekstuk met een vertraagde zangerstem (je weet wel als vroeger zo'n bandjes vastliep dan hoorde je ook even zo'n vertraagde stem...)

Het was een lang muzikaal stuk en Wim van Putten had het over Peacock.

Maar...ik heb het naderhand nooit meer kunnen vinden. Zou iemand weten welke muziek dat is kan zijn.

 

Na het vertraagde stem-zangstuk volgde een lang stuk minimal music met alleen lage synthesiser tonen.

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rob Vlemmix:

Goedemiddag,

 

ik luisterde altijd naar de Elpeeshow. Heb er nog veel cassettebandjes van met steeds 3 muziekstukken van allerlei band.

In een van zijn shows kwam een muziekstuk met een vertraagde zangerstem (je weet wel als vroeger zo'n bandjes vastliep dan hoorde je ook even zo'n vertraagde stem...)

Het was een lang muzikaal stuk en Wim van Putten had het over Peacock.

Maar...ik heb het naderhand nooit meer kunnen vinden. Zou iemand weten welke muziek dat is kan zijn.

 

Na het vertraagde stem-zangstuk volgde een lang stuk minimal music met alleen lage synthesiser tonen.

Beetje summiere info maar kun je aangeven uit welk jaar de opname komt of  nog beter de opname hier plaatsen?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-8-2022 om 15:16 zei Rob Vlemmix:

Goedemiddag,

 

ik luisterde altijd naar de Elpeeshow. Heb er nog veel cassettebandjes van met steeds 3 muziekstukken van allerlei band.

In een van zijn shows kwam een muziekstuk met een vertraagde zangerstem (je weet wel als vroeger zo'n bandjes vastliep dan hoorde je ook even zo'n vertraagde stem...)

Het was een lang muzikaal stuk en Wim van Putten had het over Peacock.

Maar...ik heb het naderhand nooit meer kunnen vinden. Zou iemand weten welke muziek dat is kan zijn.

 

Na het vertraagde stem-zangstuk volgde een lang stuk minimal music met alleen lage synthesiser tonen.

Het betreft zeer waarschijnlijk P'cock met de elpee In'cognito uit 1981, deze werd uitgebracht op het label 

Innovative Communication (KS 80.005 is het catalogusnummer). Dit platenlabel is in 1978 opgericht door o.a. Klaus Schulze. De eerste 16 van de 17 elpees met de beginletters KS zijn verschenen op 45 toeren voor een betere geluidskwaliteit. Ik heb zelf ook meerdere elpees van dit label met een instrumentale elpee die zowel op 33 als op 45 toeren kan worden afgespeeld.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-8-2022 om 17:56 zei keesdebaat:

Het betreft zeer waarschijnlijk P'cock met de elpee In'cognito uit 1981, deze werd uitgebracht op het label 

Innovative Communication (KS 80.005 is het catalogusnummer). Dit platenlabel is in 1978 opgericht door o.a. Klaus Schulze. De eerste 16 van de 17 elpees met de beginletters KS zijn verschenen op 45 toeren voor een betere geluidskwaliteit. Ik heb zelf ook meerdere elpees van dit label met een instrumentale elpee die zowel op 33 als op 45 toeren kan worden afgespeeld.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Goedemiddag, ik ben hier terecht gekomen door de zoekopdracht "Wim van Putten LP show" bij google in te geven.

En specifiek de demo's van Future World Orchestra. Hier ben ik al jaren naar op zoek daar de cassette die ik hiervan had al verdwenen is. Heb zelfs nog e-mail contact gehad met Robert Pot( van FWO)hierover en hij meldde mij toen dat die demo's misschien opnieuw uitgebracht gingen worden. Helaas is dit niet gebeurd. Ben dit mailcontact ook verloren door crash pc.

Nu zag ik hier dus de links staan voor deze demo's, echter zijn die al verlopen. Zou iemand deze misschien weer beschikbaar kunnen maken? Hier zou ik heel blij mee zijn

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ha niet te geloven, nóg een CD show forum…. Op ‘radioforum’ was er ook al 1. Ik heb mij de laatste jaren van tijd tot tijd ook bezig gehouden met het doorlopen van al mn gedigitaliseerde cassettes en kijken of ik, voor zover destijds niet al genoteerd, terug kon vinden wat voor moois er allemaal uit de CD show op staat. Heb ik een hele lijst van gepost, met linkjes naar YouTube.  

(o.a.: Andy Summers, Happy The Man, Mark Knopfler, Judy Tzuke, David Gates, Peter Bardens, Wally Badaru , Richard Wright , Sarah McLachran, Klaatu, Don Airey, Colin Towns , Tangerine dream , Ca̲ravan,. John dyson, Waterboys, Dave Stewart and Barbara Gaskin, Tubes (CD backward principle), Chris Rainbow, China crisis, Steve Hackett, Doobie Brothers, Cassiopeia, Gordon Giltrap, Happy The Man, Warren Zevon, Tony Banks, King, Klaus, Lush, Toto (Dune), Virginia Astley + David Sylvian, Deep Purple, John Lord, Split Enz, Mandalaband, Spliff (Spliff radio show),  )

Zie op: Please login or register to see this link. , mijn posts (MarcelA) uit 2016, 2020 en afgelopen maand (en de posts van anderen daarop); binnenkort nog meer aldaar.

De kwaliteit van mn gedigitaliseerde cassettes is te slecht om die ergens op te zetten, maar daarom de linkjes naar YouTube.  Ik ga wellicht in de toekomst nog eens een spotify lijstje maken.

Nu dit eens doorlezen… mag wel een sabbatical van een jaar nemen om alles te beluisteren wat we hier aantreffen, zeg! 😀

bewerkt door MarcelA
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Op 3-1-2021 om 12:14 zei Acks1962:

Ik heb een uitgebreide lijst samengesteld van tracks die ooit eens te horen waren in de LP en CD Show.
Niet compleet maar, in mijn ogen, wel de beste tracks.

Sommige tracks voor de hand liggend, andere zijn bijzonder en hoor je nooit.
Ruim 600 nummers en worden er steeds meer.
Please login or register to see this link.

 

Hey. Ik ben nieuw hier. 

Ik kan de tapes niet downloaden en uw lijst ook niet.

Kunt u die opnieuw plaatsen, of bijv. via google drive beschikbaar maken?

Dank je wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Evert,

 

Mijn website bestaat niet meer, alles draait alleen nog maar op lokaal niveau voor persoonlijk gebruik.

Ik heb nog wel wat links voor je waar je wat mee kunt.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Groet, Adrie

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Heb er ook zo ééntje in mijn hoofd die ik al jaren niet kan terugvinden , nam  de cd&lp show ook elke keer op  dit op een bandopnemer en had toch een aantal banden vol.Spijtig genoeg zijn deze banden verdwenen.Het moet in de eerste helft van de jaren 80 zijn geweest maar het enige wat ik er van weet is dat de zanger met een zware stem de naam "excaliber" uitsprak en de melodie werd gespeeld door een piccolo(klein dwarsfluitje).Het zou mij echt gelukkig maken moest ik dat terug vinden.

 

met vriendelijke groeten!

Koen

bewerkt door Koen Mous
  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.