Jump to content

Frits Spits uit roulatie wegens zieke vrouw

Dutch Radio

Recommended Posts

Frits Spits is uit de running wegens ziekte van zijn vrouw, met wie hij al ruim 45 jaar getrouwd is. Zijn programma De Taalstaat wordt tijdelijk gepresenteerd door Bert Kranenbarg.

"De Taalstaat op NPO Radio 1. Ook vandaag helaas zonder Frits Spits. Hij kan er niet zijn omdat zijn vrouw ernstig ziek is. Daarom open ik ook vandaag de slagboom die toegang geeft tot de Taalstaat", legde Kranenbarg uit tijdens de opening van de wekelijkse radioshow over onze taal. Ook vorige week viel Kranenbarg in.

Frits Spits (70) presenteert De Taalstaat sinds 2014 elke zaterdag van 11:00 uur tot 13:00 uur op NPO Radio 1. Hij leerde zijn vrouw Greetje kennen tijdens zijn schooltijd, ze zaten vroeger bij elkaar in de klas.

• 4 weeks later...
4 uur geleden zei sydney11:

Ik hoorde dat Greetje Spits op 4 mei is overleden. Dat vertelde Margriet Vroomans gisteren op NPO Radio 1.

R.I.P.

Spits is een artiestennaam (die je dus niet op familie mag plakken.)

Er stond gisteren een grote rouwadvertentie in de Volkskrant, uiteraard onder de echte naam: Ritmeester.

Kennelijk was het bijna niemand opgevallen, ook niet op de VK redactie, dat dit de vrouw van Frits Spits /Ritmeester is. 

Ik denk niet dat Frits meeleest, gecondoleerd en sterkte

(Frits is een oude collega van mij VARA Hilv 3)

17 uur geleden zei ruudam:

Kennelijk was het bijna niemand opgevallen, ook niet op de VK redactie, dat dit de vrouw van Frits Spits /Ritmeester is. 

In het geval van een 'bekende Nederlander' mag je natuurlijk wel een artikeltje in de krant verwachten. Bij partners van bekende Nederlanders is dat lang niet vanzelfsprekend. Of het moet gaan om een Privé-achtige rubriek, die de Volkskrant niet heeft.

NRC heeft een rubriek voor necrologieën van mensen die onbekend zijn bij het grote publiek, maar dan moeten ze wel iets opmerkelijks hebben gedaan met hun leven.

Edited by Paul