Spring naar bijdragen

Wie weet het ?


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een gewone ouderwetse mob. telefoon van 10 jaar oud. En hij voldoet. Ik kan er mee bellen en gebeld worden.

Nu heeft mijn zwager een iPhone over en die krijgt mijn vrouw.

 

Maar ik heb er geen verstand van maar is het zo dat als je een app installeert je met het versturen van berichten enz. niet hoeft te "betalen?"

 

Anders is m'n beltegoed zo op natuurlijk…………We hebben nl een pre-paid. Want zoveel bellen we niet.

 

Ik ben op dit gebied een volstrekte leek.

 

Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei radio tpot:

ja dat kan Juul, maar niet met/naar jouw telefoon helaas.

Watsapp noemen ze dit programma.

 

Theo

 

Maar wel van iPhone naar iPhone ?  Of naar een andere "moderne telefoon?"

En dat is gratis?

Of snap ik het niet…...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

ja van smartphone naar smartphone gaat prima.

En het is in principe gratis, als je dit via een WiFi verbinding doet, kost het je niets.

Is een prima berichten dienst, dat watsapp.

Please login or register to see this link.

 

Theo

 

 

 

Nu snap ik het Theo.

 

Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen die denkt dat dit soort diensten gratis is heeft het mis. In de tussentijd speel je al je gegevens door aan die zogenaamde gratis diensten. Kijk maar naar dat hele Facebook gebeuren de afgelopen weken. Je kan dan denken dat je alleen reclame op basis van jouw profiel krijgt, maar het gaat veel verder dan iedereen denkt. Ziektekostenverzekeraars die een Facebook icoon (met een traceerbaar pixel) op hun website hebben en die op zo'n manier gegevens van jouw surfgedrag op de website van de ziektekostenverzekeraar doorsturen.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, mijn vrouw wil gewoon effe "appen"  met haar broer. En voor de rest gebruiken we de iPhone niet. Alleen om te bellen.

 

En wij "feesboeken" niet, allemaal "buro voor nutteloze informatie"……………….

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat denk je van een bedrijf als Google? Daar word je ook door gevolgd.

 

Je kunt op je computer trouwens wel een add-on installeren die je zo kunt instellen dat al die trackers van social media en andere bedrijven worden geblokkeerd. Ghostery, bijvoorbeeld. Bij mobieltjes is dat moeilijker, geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben me bewust van "privacy-issues", en zit dan ook niet op Facebook, Instagram etc.

Overigens niet vanwege privacy, maar omdat ik het volstrekte nonsens vind.

En dat Google weet wat mijn seksuele voorkeur is maakt mij niks uit. Dat mag iedereen weten.

Maar kan iemand mij uitleggen wat er interessant is aan bijvoorbeeld mijn surfgedrag?

Ik ben in het geheel geen bijzonder mens en ik laat me niet beïnvloeden door marketing.

Ik beoordeel zelf wel welke produkten ik wel en niet aanschaf, en heb daarbij geen hulp nodig van likes, reviews of onderzoeken.

Wie is er dan in godsnaam geïnteresseerd in mijn gegevens en waarom?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Tino:

Ik ben in het geheel geen bijzonder mens en ik laat me niet beïnvloeden door marketing.

Ik beoordeel zelf wel welke produkten ik wel en niet aanschaf, en heb daarbij geen hulp nodig van likes, reviews of onderzoeken.

 

Maar de gemiddelde consument dus wel.

Dus, dan ben je (eigenlijk) toch een beetje bijzonder. ;-)

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Tino:

Wie is er dan in godsnaam geïnteresseerd in mijn gegevens en waarom?

 

 

Jij persoonlijk hebt misschien weinig te vrezen, en ik ook. Maar denk eens aan het grotere plaatje.

 

Leef jij graag in een samenleving waar enkele grote, machtige bedrijven alle gegevens verzamelen van miljoenen mensen op aarde, echt alles wat ze kunnen vinden (en dat is heel veel): hun contactgegevens (hoe ze te bereiken zijn), hun surfgedrag, hun vrienden, hun dating-activiteiten, waar ze wonen en werken en waar ze allemaal naartoe gaan (Google Maps!), hun financiële situatie, hun aankoopgedrag, hun politieke (voor)oordelen, hun medische problemen, de apps die van invloed zijn op hun gedrag, etc. etc. etc. Vervolgens wordt die informatie doorverkocht aan iedereen die het kan betalen: grote commerciële bedrijven, maar ook schimmige ondernemingen met rijke financiers die voor politieke doeleinden werken zoals Cambridge Analytica. Die gegevens gaan dan ook nog eens rondzwerven en je weet uiteindelijk niet waar ze terechtkomen. Elke vorm van controle is zoek.

 

Kennis is macht. Dat is altijd al zo geweest, en in onze kennismaatschappij geldt dat meer dan ooit.

 

En jij vindt Facebook misschien onzin, maar ja, er zijn wel 9,5 miljoen Nederlanders bij aangesloten...

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Paul:

En jij vindt Facebook misschien onzin, maar ja, er zijn wel 9,5 miljoen Nederlanders bij aangesloten...

 

En zelfs al heb je geen facebook, dan nog weet facebook van alles over je. Die Facebook pixels werken ook zonder dat je überhaupt een account hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei radio tpot:

dit zie ik staan:

afekigmimfaaheph.thumb.png.ec03714f098a91a565830e85ad4ae408.png

 

Dat kan kloppen inderdaad. Google analytics gebruiken we voor de bezoekersstatistieken. Adsense voor de advertenties (we moeten onze rekeningen ergens van betalen, dus mocht je een uitzondering willen maken in je adblocker voor onze site dan heel graag natuurlijk :)) Zo te zien zie ik gravatar in het lijstje staan. Gravatar is een dienst om je avatar (je profielfoto) op al je verschillende forums die je bezoekt te gebruiken.

 

Maar goed we dwalen af geloof ik. Juul wil weten of hij kan appen en wat dat kost ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.