Spring naar bijdragen

Aad Jansen en collega's


Jan van Heeren

Aanbevolen berichten

Pas geleden twee boekjes gelezen: "Verslag van de zeezenders in het jaar 1978"/ "... 1979". De samensteller was Aad Jansen. Mij niet bekend, maar via internet vond ik zijn naam genoemd op nota bene dit forum: Please login or register to see this link.   en blijkt hij dus ook boottochten georganiseerd te hebben. In een Freeway las ik dat hij  buttons produceerde. En in 1979 zag hij er uit als op bijgaande foto (gevonden in het Leidsch Dagblad Please login or register to see this link.  )  

Toch vreemd dat je zo'n naam dan tegenwoordig nooit meer tegenkomt in het zeezenderwereldje. 

 

Ik heb dit topic de titel "Aad Jansen en collega's" meegegeven, want misschien zijn er nog wel meer van die 'vergeten' namen die zich ooit hebben beziggehouden met het promoten van de zeezenders...

 

 

1979 09 18 Leidsch Dagblad - Aad Jansen foto a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Jozef Segers uit Antwerpen...........al eerder hier besproken. Jarenlang mee gecorrespondeerd, zeezender spul mee geruild, gekocht, verkocht, mee naar de Mebo geweest in Slikkerveer en de Norderney in Zaandam etc. Nu geheel spoorloos.

was dit niet PB 31 Luchtbal Antwerpen? Meer weet ik niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23/04/2018 om 20:44 zei Jan van Heeren:

Toch vreemd dat je zo'n naam dan tegenwoordig nooit meer tegenkomt in het zeezenderwereldje. 

 

Leuk onderwerp, Jan.

 

De meesten blijven 'hangen' in het zeezender wereldje. Een enkeling verdwijnt uit zicht. Ik herinner met Aad Jansen als naam wel degelijk. Heb hem nooit ontmoet. Rob Olthof en Gerard van Dam hadden het wel eens over hem.

 

Ik vond op Facebook een account van hem. Hij woont nu in Koudekerke(Walcheren), maar heeft sinds augustus 2016 niets meer gepost. Hij is geboren in 1943, dus ik vermoed dat hij niet meer 'ademt'.

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gevonden, Leendert. Ik hoop toch nog maar voorzichtig op een andere optie: zijn eerste post was ook uit 2016, dus misschien was Facebook gewoon niet zijn 'ding' en stopte hij daar weer mee.

Leuk dat Rob en Gerard van Dam het wel eens over hem hadden. Heb toevallig nog van anderen gehoord die hem ook van naam kenden en schriftelijk contact hadden. Maar persoonlijk lijken er maar weinig geweest te zijn die hem kenden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Leuk onderwerp, Jan.

 

De meesten blijven 'hangen' in het zeezender wereldje. Een enkeling verdwijnt uit zicht. Ik herinner met Aad Jansen als naam wel degelijk. Heb hem nooit ontmoet. Rob Olthof en Gerard van Dam hadden het wel eens over hem.

 

Ik vond op Facebook een account van hem. Hij woont nu in Koudekerke(Walcheren), maar heeft sinds augustus 2016 niets meer gepost. Hij is geboren in 1943, dus ik vermoed dat hij niet meer 'ademt'.

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

De conclusie lijkt mij onjuist. Als je geen vrienden met hem bent op Facebook zie je zijn berichten niet (tenzij hij alles op openbaar zet) maar alleen updates van zijn profiel- en omslagfoto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Leuk onderwerp, Jan.

Ik vond op Facebook een account van hem. Hij woont nu in Koudekerke(Walcheren), maar heeft sinds augustus 2016 niets meer gepost. Hij is geboren in 1943, dus ik vermoed dat hij niet meer 'ademt'.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Dit vermoeden lijkt me een beetje kort door de bocht. Tom Mulder bijvoorbeeld heeft op 28 februari 2017 voor het laatst iets op Facebook gezet, terwijl hij dat daarvoor bijna dagelijks deed. Maar volgens mij 'ademt' Tom nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik vond op Facebook een account van hem. Hij woont nu in Koudekerke(Walcheren), maar heeft sinds augustus 2016 niets meer gepost. Hij is geboren in 1943, dus ik vermoed dat hij niet meer 'ademt'.

Please login or register to see this link.

 

leuk dat je iets teruggevonden hebt. Maar met facebook kan je van alles tegenkomen. Ik zie vrienden die ieder jaar een gelukkige verjaardag toegewenst worden, maar ik zie ook dat ze nooit reageren, gewoon omdat ze dit al jaren niet meer bekijken of hun wachtwoord vergeten zijn. 

Aan de andere kant worden ook vrienden een gelukkige verjaardag toegewenst, terwijl ze al jaren overleden zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei andre ph5c:

En wie zat achter de Vvr uit Breda?

vvvr Frans Schuurbiers of op de radio Dielis Bergen, de man van de Benelux Association For Free Listening Entertainment (Baffle). Toen Mi Amigo nog weigerde de vvvr programma's uit te zenden, kreeg Baffle de naam Radiovisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26/04/2018 om 18:46 zei jan:

Wat mij betreft weer terug naar het topic. Wie waren er vroeger actief in de zeezenders merchandise? Van wie horen we nooit iets meer? Waar zijn ze gebleven?

Herman Pothoven uit Rotterdam, Piet Treffers van SMC,  Jos Leygraaf ?

Ik weet dat oud SMC voorzitter Piet Treffers zijdelings nog altijd interesse in de zeezenders heeft. Piet is verhuisd van IJmuiden naar Zaandam. 

Zo wist hij onlangs te melden dat het Greenpeace schip Sirius bij Treffers in Haarlem wordt gesloopt. De Sirius is het zusterschip van de Bellatrix, een groot bevoorradingsschip van de Ross Revenge. 

 

Piet heeft bijvoorbeeld nog geregeld contact met Hans Backus-Gerecht (Duitse vader, Nederlandse moeder). Bijgaand een foto. Piet staat rechts op de foto naast Hans.

 

Over Jos Leijgraaf kan ik weinig melden. Hij woonde altijd in Wilnis  en was een fervent FC Utrecht supporter. Ik heb geen idee hoe hij er aan toe is. Hij heeft een Facebook pagina, maar daar wordt niet veel mee gedaan. Ik zag dat Hans Knot één van zijn Facebook vrienden is.

 

Salut

Leendert

 

 

IMG_9458.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Over Jos Leijgraaf kan ik weinig melden. Hij woonde altijd in Wilnis  en was een fervent FC Utrecht supporter. Ik heb geen idee hoe hij er aan toe is. Hij heeft een Facebook pagina, maar daar wordt niet veel mee gedaan. Ik zag dat Hans Knot één van zijn Facebook vrienden is.

 

Jos Leijgraaff ken ik persoonlijk evenmin. In 1990 nam hij het eindredacteurschap van Freewave over van Ton van Draanen.  Hij verkocht bandjes onder de titel "Freewave Ledenservice". Toevallig kreeg ik afgelopen maart wel een artikel van hem doorgespeeld om te plaatsen in Freewave Nostalgie en op de site (Please login or register to see this link. ) en zo was hij weer even, en na vele jaren, terug op het oude nest. 

 

Piet Treffers ken ik ook niet, maar zijn meer dan 40 Audio Magazines uit de jaren '80 vond ik prachtig. Alle belangrijke zeezendermomenten, ook de vele die ik zelf gemist had (ik volgde toen braaf de lessen op de middelbare school) , waren zo alsnog te beluisteren. Hierbij een foto van Piet Treffers en Rob Olthof uit 1982, gemaakt voor een krantenartikel. Een aantal SMC-waren luisteren het geheel op, waaronder de eerste SMC-lp Pirate Memories en, liggend, de Radio Paradijs posters.

piet treffers en rob olthof in 1982.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.