Spring naar bijdragen

Help - hulp


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, gisteravond overleed plotseling mijn zus.

Maar ik heb op mij genomen wat muziek op te snorren. Als ik het in m'n archief heb is dat geen probleem. Op The Tube staat veel, maar om de één of andere reden werkt m'n Tube downloader in m'n MAC niet meer. Ik maak er dan meestal mp3 files van.

Kan iemand mij helpen ?

 

En ik zoek Andre Rieu  met  - Romeo en Juliet in mp3.

 

Ook het geluid van onderstaande You Tube video.

 

Via m'n mail  kan het evt . met Wetransfer naar mij toe.

 

Veel dank!

 

 

1. Onding Line theme  (    

  )

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, gecondoleerd.

 

Voor vrijwel alle muziek, inclusief "afwijkende" deze tip:

 

Please login or register to see this link.

 

(moderator, graag even laten staan als voorbeeld)

 

(Even geluisterd en begrijp de keuze)

 

Het is spaanstalig, maar je hoeft alleen te weten dat Reproducir afspelen betekent en Descargar = downloaden.

Het levert vaak vele versies op, zoals ook in dit voorbeeld, en natuurlijk zitten er misperen bij.

 

Zoeken doe je door het vergrootglas rechtsboven aan te klikken, dan krijg je een invulregel met Buscar, en daar vul je het gevraagde in.

Duracion is uiteraard speelduur.

 

Het is gratis

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul, ik heb een paar dagen niet ingelogd vanwege drukte op het werk (man wat zie ik uit naar mijn pensioen), anders had ik onmiddelijk geholpen. Als je nog muziek nodig hebt (maakt niet uit wat) dan help ik je graag, je hebt mijn prive-mail. Sterkte met je verlies, ik heb een zus op zeer jonge leeftijd verloren :heart:.

 

Omni 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

 

Harm heeft mij snel geholpen. Want ja er staat natuurlijk altijd "tijdsdruk" op dit soort zaken. Zeker als het plotseling is.

En er ook nog een weekend tussen zit.

 

Natuurlijk heb ik begrip dat sommige van jullie ook nog wel eens "werken". En niet altijd maar aan dit forum hangen. Mijn reactie was wellicht dan ook wat "primair". Krijg je in dit soort omstandigheden.

 

Inmiddels is alle  muziek op de goede plek terecht gekomen.

Ook dank voor jullie suggesties inzake You Tube.

Ik bewaar de pagina's hier en ga mij er de eerst komende dagen over buigen.

 

Eerst maar eens naar "Den en Rust" in Bilthoven volgende week.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Rob Veld:

Gecondoleerd Juul. Een tip. Youtube kun je ook online laten omzetten naar mp3  met bijv. Please login or register to see this link.

 

Rob V.

Dank je Rob. Daar zocht ik naar. Ik gebruikte er altijd één die nu "uit de lucht" is

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5 mei 2018 om 18:49 zei ruudam:

Juul, gecondoleerd.

 

Voor vrijwel alle muziek, inclusief "afwijkende" deze tip:

 

Please login or register to see this link.

 

(moderator, graag even laten staan als voorbeeld)

 

(Even geluisterd en begrijp de keuze)

 

Het is spaanstalig, maar je hoeft alleen te weten dat Reproducir afspelen betekent en Descargar = downloaden.

Het levert vaak vele versies op, zoals ook in dit voorbeeld, en natuurlijk zitten er misperen bij.

 

Zoeken doe je door het vergrootglas rechtsboven aan te klikken, dan krijg je een invulregel met Buscar, en daar vul je het gevraagde in.

Duracion is uiteraard speelduur.

 

Het is gratis

 

 

Dank Ruud,

 

Werkt als een "speer". En gratis, we blijven Hollanders hé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje mosterd na de maaltijd wellicht, maar toch. Allereerst gecondoleerd Juul.

 

Op macOS gebruik ik Homebrew, een pakketbeheerder. Voor informatie en installatie, zie Please login or register to see this link.

 

Daarmee kun je eenvoudig vanaf de command line de tools youtube-dl en ffmpeg installeren:

 

$ brew install youtube-dl

$ brew install ffmpeg

 

Met de eerste kan je downloaden van youtube, de tweede is een Zwitsers zakmes om allerlei conversies met av-bestanden uit te voeren (Please login or register to see this link. ).

 

Gebruiksvoorbeeld:

$ youtube-dl Please login or register to see this link.

 

 

In dit geval levert dat een av-file op met extensie 'webm'. Hierin zitten een audio- en videostream, wat je kunt zien met:

$ ffmpeg -i Tv\ Theme\ Onedin\ Line\ \(Aram\ Khachaturian\)-Vx7RWW36wes.webm

 

Hieruit de audio halen gaat zo:

$ ffmpeg -i Tv\ Theme\ Onedin\ Line\ \(Aram\ Khachaturian\)-Vx7RWW36wes.webm out.wav

 

Mvg,

Rob

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.