Spring naar bijdragen

Radio Veronica - 22-05-1972 - Top 100 aller tijden


Vincent

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Robin Westhof:

Creedence Clearwater Revival  was toen uitermate populair, maar liefst 10 noteringen!

 

Ja, de muziek van CCR was zeker populair in die tijd. Wij dansten er zelfs op. Als ik dat tegen m'n kinderen (twintigers) vertel snappen ze er niks van en komen ze niet meer bij van het lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei thijs5326:

Ja, de muziek van CCR was zeker populair in die tijd. Wij dansten er zelfs op. Als ik dat tegen m'n kinderen (twintigers) vertel snappen ze er niks van en komen ze niet meer bij van het lachen.

 

Misschien moet je ze eens naar een optreden van de The Fortunate Sons sturen. ;-)

 

Nog even iets anders over Creedence Clearwater Revival:

 

"Het verhaal achter het eerste album van The Fortunate Sons, 'Woodstock Revival', is dat CCR in 1969 een van de hoofdacts was van het welbekende Woodstock Festival.
CCR had die zaterdagavond om 22.30 uur op het podium moeten staan, maar door het eindeloos durende optreden van the Grateful Dead (volledig onder invloed van drugs) kwam de band pas om 3.00 uur ’s nachts aanbod.
Het publiek was al even in slaap gevallen tegen de tijd dat CCR het podium betrad. Desalniettemin speelden de mannen die nacht de sterren van de hemel. Toch was de band 'not amused' en liet zich daarom uit de opnames snijden, waardoor velen niet meer weten dat zij een van de hoogtepunten van het Festival waren."

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Paul:

Grateful Dead was een echte 'jam'-band en speelde eigenlijk vrijwel altijd urenlang. Er zijn honderden uren aan live-opnames die daarvan getuigen. Maar misschien dat de organisatie van Woodstock dat in 1969 nog niet zo besefte...

 

Ik heb het even opgezocht er waren technische problemen en het slechte weer veroorzaakte ook de nodige vertraging.

 

"The Grateful Dead are their own phenomenon. Influenced by Blues, Jazz, Country, Folk and of course Rock ‘N’ Roll, they used to stretch their compositions to incredible lengths, improvising solos and lyrics. The Grateful Dead came late on stage because Owsley Stanley (a.k.a. “Bear” – their soundman and electrical engineer) wanted to fix the electrical ground on stage. Also their heavy equipment had squashed the turnable stage. Further, the rain had flooded the stage and the band was in danger of electric shocks. Songs got delayed because of long breaks between them. After a while, it all ended in an almost everlasting “Turn On Your Lovelight” after which the band left. The Dead started at about 10:30 pm on Saturday the 16th. Their gig was supposed to be a little longer than the other bands because of the breaks. So they finished around midnight."

 

Wat CCR betreft.

 

"Creedence Clearwater Revival’s catchy music was one of the true highlights of the whole festival. Though they started late in the night from Saturday to Sunday (around 12.30) their blend of R&B, Folk- and Country-Rock didn’t fail to impress. However, John Fogerty complained that the long set of The Grateful Dead delayed their set so most of the audience went to bed when CCR performed in the middle of the night."

 

Pas eind v/d nacht was het optreden van The Who en heel vroeg die zondagochtend kwam Jefferson Airplane op het podium.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

+

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of Fogerty en CCR later geen enorme spijt hebben gehad dat ze zich eruit hebben laten snijden. De bioscoopfilm Woodstock was voor meerdere acts (CSNY, Joe Cocker, Ten Years After, The Who, etc. etc.) een enorme opsteker.

 

Nou goed, populair waren ze natuurlijk toch wel.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ronald Gutte:

Het schijnt dat er ook bootlegs bestaan met het optreden van CCR op Woodstock.

 

"A very good-quality audio recording of the group’s complete set, taken from the film crew’s audio feed, circulates among collectors."

 

Please login or register to see this link.

 

35 minuten geleden zei Paul:

Ik vraag me af of Fogerty en CCR later geen enorme spijt hebben gehad dat ze zich eruit hebben laten snijden. De bioscoopfilm Woodstock was voor meerdere acts (CSNY, Joe Cocker, Ten Years After, The Who, etc. etc.) een enorme opsteker.

 

Nou goed, populair waren ze natuurlijk toch wel.

 

Denk dat Joe Cocker en vooral Santana er het meeste van hebben geprofiteerd.

 

"Santana brought the Latin Rock Fusion to Woodstock. They started at 2:00 pm on Saturday, the 16th. Relatively unknown for the audience, Santana hit the nerve of the party crowd quite well. Their debut album Santana was released in the same month. The band had just played local gigs in the San Francisco area so they were relatively unknown. Their set was powerful and magical at the same time. Santana used to have a massive percussion section at that time and drummer Michael Shrieve added his personal note, especially during the drum solo of “Soul Sacrifice”."

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.