Spring naar bijdragen
Mediapages

Cees Manintveld op Veronica schip

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. De afgelopen weken is het voormalige Veronica schip Norderney opnieuw verbouwd. De Norderney ligt sinds zondag 17 november 2013 aan de NDSM pier in Amsterdam Noord en werd begin december 2013 officieel geopend door toenmalig Burgemeester Eberhard van der Laan. Het schip moet nu een restaurant en club worden en is afgelopen zaterdag 12 mei officieel geopend. De Amsterdamse zender AT5 bracht afgelopen zaterdag een bezoek aan het Veronica schip, samen met voormalig Radio Veronica nieuwslezer Cees Manintveld.

Please login or register to see this link.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Norderney is als een oud omaatje dat door haar pooiers regelmatig verkracht wordt omdat ze niet genoeg geld verdient. En nu heeft een troepje hipsters in arren moede ook maar haar naam verbasterd. Heer, heb medelij.........

• Haha 1
  • Treurig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Ik was er op 19 april 2014 weer voor het eerst en tegelijkertijd voor het laatst.

Plaatje maar weer dan………..

foto: © Lex Harding

Juul Zeeziek 31:8 kopie.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er wel vrede mee dat een nieuwe generatie het schip een nieuwe bestemming geeft. Het verkeert in elk geval niet meer in zo'n deplorabele staat als toen het nog in Antwerpen lag. En ach, Noorderschip is gewoon een speelse verwijzing naar Amsterdam Noord. Op de romp staat volgens mij nog steeds Norderney.

Al in de jaren zeventig, begrijp ik uit een ander draadje, besloot de VOO om het schip van de hand te doen, omdat ze geen kans zagen er iets rendabels van te maken. Daarmee waren de kansen voor een radiomuseum of iets dergelijks verkeken, want meteen daarop begonnen de plunderingen, de doorverkoop, de halfbakken plannen en de aftakeling. Onze eigen generatie heeft het verknald. 

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Het was ook zo'n enorm succes daar in Amsterdam. Ik heb destijds al gezegd dat het niets zou worden. Er zijn vast een aantal mensen die nu een berg geld kwijt zijn. Dat kan niet anders. Wanneer wordt dit schip getorpedeerd ? Dan is dit pijnlijke gedoe over. Die foto van Juul vind ik wel toepasselijk !

bewerkt door rien1959
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaap Schut zei me een tijdje geleden dat het uiteindelijk toch ooit van hem zal zijn. Hij wacht zijn tijd af.....

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gek he, ik heb veel meer emotie bij Hotel Lapershoek. Dat is van binnen wel anders geworden , maar het gebouw ziet er van buiten prachtig uit. Als ik er ben  denk ik altijd aan wat daar zich allemaal afgespeeld heeft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei wim1958:

Jaap Schut zei me een tijdje geleden dat het uiteindelijk toch ooit van hem zal zijn. Hij wacht zijn tijd af.....

Hij is niet de enige 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Martin1968:

Hij is niet de enige 😉

???????????????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt geloof ik tijd dat ik op een sloperij een oude U boot ga kopen ......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Martin1968:

Hij is niet de enige 😉

Heb je plannen, Martin?

4 uur geleden zei rien1959:

Het wordt geloof ik tijd dat ik op een sloperij een oude U boot ga kopen ......

En dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Paul:

Heb je plannen, Martin?

Plannen niet. Maar als de slopershamer dreigt zal ik zeker een inspanning doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schip is al eens eerder van de slopershamer gered. Maar zoals bleek, ben je er daarmee nog niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad Paul.

Daar wordt zooooo makkelijk over gedacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet zo negatief heren. Laten we eerst eens afwachten wat de nieuwe exploitanten ervan gaan bakken. 😉

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Doneer

Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

Wij waarderen elke donatie!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Onlangs hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      3531
    • Meest online
      1019

Nieuwste lid
    Replaio

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.