Spring naar bijdragen

Cees Manintveld op Veronica schip


Mediapages

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. De afgelopen weken is het voormalige Veronica schip Norderney opnieuw verbouwd. De Norderney ligt sinds zondag 17 november 2013 aan de NDSM pier in Amsterdam Noord en werd begin december 2013 officieel geopend door toenmalig Burgemeester Eberhard van der Laan. Het schip moet nu een restaurant en club worden en is afgelopen zaterdag 12 mei officieel geopend. De Amsterdamse zender AT5 bracht afgelopen zaterdag een bezoek aan het Veronica schip, samen met voormalig Radio Veronica nieuwslezer Cees Manintveld.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er wel vrede mee dat een nieuwe generatie het schip een nieuwe bestemming geeft. Het verkeert in elk geval niet meer in zo'n deplorabele staat als toen het nog in Antwerpen lag. En ach, Noorderschip is gewoon een speelse verwijzing naar Amsterdam Noord. Op de romp staat volgens mij nog steeds Norderney.

 

Al in de jaren zeventig, begrijp ik uit een ander draadje, besloot de VOO om het schip van de hand te doen, omdat ze geen kans zagen er iets rendabels van te maken. Daarmee waren de kansen voor een radiomuseum of iets dergelijks verkeken, want meteen daarop begonnen de plunderingen, de doorverkoop, de halfbakken plannen en de aftakeling. Onze eigen generatie heeft het verknald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was ook zo'n enorm succes daar in Amsterdam. Ik heb destijds al gezegd dat het niets zou worden. Er zijn vast een aantal mensen die nu een berg geld kwijt zijn. Dat kan niet anders. Wanneer wordt dit schip getorpedeerd ? Dan is dit pijnlijke gedoe over. Die foto van Juul vind ik wel toepasselijk !

bewerkt door rien1959
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.