Spring naar bijdragen

Boter Klaas en prijzen met Lex Harding (1975)


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Vincent:

 

En hier de juiste namen van de programma's

 

Please login or register to see this link.

Als een programma begint met de jingle 'Boter, Klaas & Prijzen' en de presentator zegt ,,Welkom bij Boter, Klaas & Prijzen'', moet je dan 'Drie Draait Tussen de Middag' opschrijven omdat dit in een omroepblad staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Martin1968:

Als een programma begint met de jingle 'Boter, Klaas & Prijzen' en de presentator zegt ,,Welkom bij Boter, Klaas & Prijzen'', moet je dan 'Drie Draait Tussen de Middag' opschrijven omdat dit in een omroepblad staat?

 

Nee.

Om 16.03 en 20.02 is het b.v. ook gewoon de Nederlandse Top 40 en de Soulshow.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De namen zoals 'Drie Draait tussen de middag' was een manier om iets van horizontale programmering op Hilversum 3 in te voeren. Blijkbaar hielden de verschillende omroepen hier zich niet aan en werd dat later weer losgelaten. In de  beginperiode van de VOO was dat ook zo verwarrend. De ene keer werd de algemene Hilversum 3 naam en de andere keer de eigen VOO naam gebruikt. Bij het archiveren van VOO programma's gebruik ik beide namen.

 

Hugo van Gelderen vertelde in een Nationale Hitparade als ZIP dat de Troetelschijf als centrale hitschijf op Hilversum 3 ook stopte omdat steeds minder omroepen op de wekelijkse vergadering kwamen opdagen en toen besloot de TROS een eigen hitschijf (TROS Paradeplaat) in te voeren. Dat was volgens mij toen het einde van de samenwerking en horizontale programmering op Hilversum 3.

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om deze zeldzame gebeurtenissen te horen. Voor mij voor 't eerst, bedankt Jan-Fré en Martin. 

 

Ik was in juni 1975 druk bezig met mijn eindexamen en de feesten daarna, en dit gebeuren bij de TROS is me indertijd totaal ontgaan. Na augustus 1974 had ik me helemaal op het schoolwerk gestort, omdat er niks meer op de radio was. Pas in 1976 ging ik weer naar de radio luisteren, voor de VOO-uurtjes. 

 

Is er ergens beschreven hoe dit optreden van de Veronica-stemmen in TROS-zendtijd tot stand kwam? Klaas Vaak was op vakantie, hoorde ik, maar ik ben benieuwd hoe het verder zat. 

 

bewerkt door RobKi
Betere formulering.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, dank, voor het herinneren aan die stations; natuurlijk was er niet "niks meer op de radio" zoals ik losjes schreef. Ik bedoel alleen maar dat ik toen even wat anders te doen had. 

 

Maar mijn vraag was: hoe is dat Veronica-optreden op de TROS-donderdag indertijd tot stand gekomen, en waarom? Er zal toch wel iemand zijn op dit forum die daar iets over kan vertellen. Hoop ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-6-2018 om 20:23 zei RobKi:

Na augustus 1974 had ik me helemaal op het schoolwerk gestort, omdat er niks meer op de radio was.

 

Grappig, dit. Dat was aanvankelijk ook mijn reactie toen Veronica verdween. Het gevolg was dat ik ineens veel hogere cijfers begon te halen, eenvoudig omdat ik 's middags na thuiskomst niet meer meteen de radio aanzette.

 

Het is een lesje dat ik voor de rest van mijn leven goed in mijn oren heb geknoopt: als je je wilt ontwikkelen en je wilt je echt ergens op concentreren, dan moet de muziek uit. En zeker de radio. (En voor de jongeren van nu: het mobieltje.) 🤨

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.