Spring naar bijdragen

Programmamaakster en seksuologe Maria Schopman (75) overleden


Vincent

Aanbevolen berichten

Jarenlang presenteerde ze Radio Romantica, samen met de legendarische Alfred Lagarde die bijgestaan werd door o.a. Maya Eksteen en Leontien Ceulemans.  Uiteindelijk presenteerde Alfred het programma met Mària Schopman zonder vrouwelijke presentatrice.  Eind 1994 viel het doek voor Radio Romantica.  Het programma zat jarenlang op de zondagmiddag op Radio 5 en uiteindelijk werd het zondagavond laat uitgezonden.

De tune van Radio Romantica was van the Beach Boys met Let's go away for awhile.  Dit is een instrumentale plaat.

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei arno:

Goh....destijds veel van haar opgestoken....bij gebrek van seksuele voorlichting door m'n eigen ouders.....

Ik luisterde op zondagmiddag altijd met koptelefoon naar de krakende middengolf, want de familie was 's zondags altijd op bezoek.

We konden nog niks op internet opzoeken.

Overigens ook muzikaal veel van opgestoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs op de kabel werd het middengolfsignaal doorgegeven. Een geluk was dat het geluid van Ned. 1 en van Ned. 2 ook via de kabel werd doorgeven. Één (of allebei) van de zenders gaf tijdens het testbeeld het geluid van Hilversum 5 in studio-kwaliteit door. Op zondag begon de tv om een uur of 4 zodat ik de eerste tijd wel goed geluid had. Ik nam meestal het hele programma op een grote bandrecorder op en copieerde leuke gesprekken op een cassettebandje. Toen het naar de avond verbannen werd waren er weinig tot geen gesprekken meer. Maria probeerde nog wel om de weinige luisteraars te laten bellen, maar dat had vaak geen succes. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.