Spring naar bijdragen

TROS Nachtwacht 12/13 april 1992


sydney11

Aanbevolen berichten

Weet iemand of er nog opnames zijn van TROS Nachtwacht gepresenteerd door Daniel Dekker, waarin hij de beroemde uitspraken deed over Ien Dales?

Dit betreft de uitzending van 12 op 13 april 1992.

 

Veel Limburgers hebben toen de radio aangezet net na de aardbeving en hoorden Daniel Dekker deze uitspraak doen.

 

 

bewerkt door sydney11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Heb je wel eens een enorme blunder gemaakt in je carrière?

Ja, natuurlijk. Er zijn veel momenten waar ik achteraf spijt van heb, maar dat komt omdat ik live radio maak en dus zal iedere radiomaker die momenten wel hebben.

Maar zo ongeveer de ergste blunder was in een nacht op Radio 1 en 2. Die zenders zonden toen nog gezamenlijk uit en Radio 1 is de rampenzender van Nederland. In een nacht was er een zware aardbeving in Nederland die vooral Limburg trof. Ik zat die nacht samen met Van Someren en we waren ontzettend melig.

In Hilversum speelde die aardbeving helemaal niet, dus ik kon niet goed inschatten hoe de situatie in Limburg was. Ik heb toen op de zender geroepen dat Ien Dales uit haar bed was gevallen. Het bleek dus achteraf dat mensen huilend over straat liepen met  kinderen in hun armen. Die mensen zetten de radio aan en op het moment dat ze inschakelden, hoorden ze mij die grap maken. Heel erg pijnlijk en daar heb ik echt wel spijt van.

Heel veel journalisten in het zuiden van Nederland hebben toen ook mijn kop geëist. De week erna heb ik in de nachtuitzending van de Tros mijn excuses mogen maken. Ik had er niet aan moeten denken om dat op donderdag te moeten doen aan het begin van de hitparade. Twee weken later maakte André van Duin trouwens dezelfde grap op tv en kon iedereen er om lachen. Het ligt dus ook heel erg aan het moment waarop je iets doet.

Radiomaken is vooral timing en de momenten goed kiezen. Je kunt ontzettend grof zijn op de radio, maar dan moet je wel goed weten wanneer. Ik weet niet of ik dat goed beheers, vroeger in elk geval niet. Ik zeg nog steeds wel eens dingen waarvan anderen vinden dat ik met die opmerkingen niet op Radio 2 hoor. Het zij zo, ik wil graag mezelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Omnivoor:

De week erna heb ik in de nachtuitzending van de Tros mijn excuses mogen maken. Ik had er niet aan moeten denken om dat op donderdag te moeten doen aan het begin van de hitparade.

 

Bedankt Omnivoor. Bovenstaande uitspraak begrijp ik niet. Waarom niet voor het begin van de hitparade? Was dit te pijnlijk voor hem ofzo?

 

De volgende ochtend na de aardbeving had ik Engels examen, overigens wel een goed cijfers, maar iedereen op school had het over Daniel Dekker. Hij werd wel in één keer beroemd, al was het niet op een hele positieve manier...

 

 

bewerkt door sydney11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in Limburg dus ik kan me die dag nog herinneren als was het gisteren.

Een vreemde gewaarwording, de hele familie plotsklaps wakker, 3e wereldoorlog? (Geeft aan hoe heftig het gevoel was).

Ik had een hele wand vol met cassettes en die lagen dus allemaal op de grond.

Heb trouwens geen enkele aanstoot genomen aan de grap van Daniël.

Henk, het is je vergeven...

 

Ben wel benieuwd naar de luistercijfers van die nacht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.