Spring naar bijdragen

Jeugdsentiment....


Eelco

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ff kort voorstellen;

 

De naam is Eelco en momenteel ontzettend verwikkeld in een grote verzamelwoede aangaande alles uit mijn jeugd wat prettige herinneringen oplevert. Dwz, de jaren zeventig en jaren tachtig. Mbt tot die jaren, verzamel ik alles wat mij aan vroeger doet herinneren, van een simpel Matchbox autootje die ik ooit kreeg of kocht als klein jongetje tot allerlei woonaccessoires, van een Renault 4 uit 1968 die mijn ouders ook ooit gehad hebben en waar we mee naar Zuid Frankrijk kachelde over de franse autowegen alsook een vouwwagen uit 1979 tot en met een complete verkeerszuil Type 66 die vanaf 1966 tot en met medio jaren tachtig het straatbeeld bepaalde, inclusief werkende velichting en die nu onze woonkamer siert. Met name de jaren tachtig, en ook zelfs de jaren negentig begon ik steeds meer naar muziek te luisteren en heb inmiddels ook weer een uitgebreide platen collectie opgebouwd.

Het enige wat nog ontbreekt, is de juiste radiouitzending in mijn auto. Ik ben al geheel Youtube afgestruind, maar daar zijn enkel hoogte punten van mijn favoriete programmas van toen te vinden.

Ik zoek nu dus bijvoorbeeld een Rob Stenders en de verschillende shows die hij maakte waarvan sommige ook met Fred Siebelink alsook met Jeroen van Inkel. Ook Curry en van Inkel waren mijn favoriet. Weeshuis van de Hits was ook vaak ingeschakeld op mijn autoradio.

 

Ik ben recent via google op dit forum uitgekomen en hoop hier de juiste hulp te vinden in mijn zoektocht.

Is er ergens een archief, of heeft iemand radiouitzendingen uit de jaren tachtig en negentig zoals hierboven vermeld? Wellicht ben ik nog een paar programmas vergeten.
Zou ze dolgraag weer in mijn auto willen spelen. Dat kneuterige, imporviserende en soms ook amateuristische opezet vind ik helemaal van die tijd.

Wil ook absoluut wel betalen voor een leuke collectie MP3 uit die tijd. Wil gewoon dat complete plaatje hebben uit die tijd.
Bedankt alvast. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, jouw verhaal en het met weemoed terug denken aan je jeugd. Ik ben wat dat betreft ook blijven 'hangen' in de jaren tachtig door o.a. nogsteeds muziek van vinyl te luisteren of Pacman te spelen in de arcadehal :)

Wat betreft radio heb ik vooral herinneringen aan de radiopiraten uit de buurt, maar eenmaal besmet met het ontvangstvirus (en grotere antenne op het dak) vooral de landpiraten door het hele land. Prachtige jingles en veelal gezongen commercials. 

Jij noemt als herinnering aan je radioverleden vooral de programma's die op de landelijke Hilversumse zenders te horen waren, maar heb je toevallig ook nog herinneringen aan lokale zenders uit je buurt ? In dat laatste geval kan ik je vast en zeker helpen aan oude opnames.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On ‎6‎/‎17‎/‎2018 at 10:42 AM, Richard079 said:

Heel herkenbaar, jouw verhaal en het met weemoed terug denken aan je jeugd. Ik ben wat dat betreft ook blijven 'hangen' in de jaren tachtig door o.a. nogsteeds muziek van vinyl te luisteren of Pacman te spelen in de arcadehal :)

Wat betreft radio heb ik vooral herinneringen aan de radiopiraten uit de buurt, maar eenmaal besmet met het ontvangstvirus (en grotere antenne op het dak) vooral de landpiraten door het hele land. Prachtige jingles en veelal gezongen commercials. 

Jij noemt als herinnering aan je radioverleden vooral de programma's die op de landelijke Hilversumse zenders te horen waren, maar heb je toevallig ook nog herinneringen aan lokale zenders uit je buurt ? In dat laatste geval kan ik je vast en zeker helpen aan oude opnames.  

Bedankt voor je aanbod. Ik luisterde destijds idd enkel naar de landelijke Hilversum zenders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.