Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 16-06-1978


Vincent

Aanbevolen berichten

Naar verhouding is er meer Mi Amigo overgebleven. Ik heb ruim tweeduizend opnames van Radio Veronica verzameld dat ruim veertien jaar uitzond, tegen dik 2500 van Mi Amigo dat een kleine vijf jaar in de lucht was. De toenemende welvaart en de komst van de cassette spelen daarbij waarschijnlijk een belangrijke rol. Bewaren was best duur, zeker waar het om bandrecorderbanden ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Martin1968:

Naar verhouding is er meer Mi Amigo overgebleven. Ik heb ruim tweeduizend opnames van Radio Veronica verzameld dat ruim veertien jaar uitzond, tegen dik 2500 van Mi Amigo dat een kleine vijf jaar in de lucht was.

De toenemende welvaart en de komst van de cassette spelen daarbij waarschijnlijk een belangrijke rol. Bewaren was best duur, zeker waar het om bandrecorderbanden ging.

 

Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit, dat Radio Veronica  de eerste helft van de jaren 70, behoorlijk wat concurrentie kreeg vanaf de Noordzee en vooral de anoraks ook veel hebben opgenomen van Atlantis, Caroline en RNI en dat ging dan ten koste van ( het opnemen van) Veronica.

 

Bij Mi Amigo na 08 1974 was de (Nederlandstalige) concurrentie vanaf zee minimaal, dus wat moest je anders opnemen als zeezender freak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Martin1968:

De toenemende welvaart en de komst van de cassette spelen daarbij waarschijnlijk een belangrijke rol.

 

Dat denk ik zeker. Het cassettebandje is al in 1963 uitgevonden, maar in mijn herinnering werd het pas in de loop van de jaren zeventig een veel voorkomend gebruiksartikel. Met de jaren tachtig (tot aan de introductie van de cd) als hoogtepunt.

 

Ik zie ook dat ik veel meer Veronica-opnames heb uit 1973 en 1974 dan uit eerdere jaren. Dat zal deels ook komen omdat het iedereen toen wel duidelijk was dat het niet lang meer zou duren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.