Spring naar bijdragen

Radio Marina - Westpoint - Oostduinkerke - 1981


martinja

Aanbevolen berichten

Westpoint radio de enigste echte vrije locale radio en de 1e ook die vanuit Frankrijk uitzond met Radio Marina djs uit Koksijde en Oosrduinkerke

en met Peter Petersen uit Den Haag die we ook draaiden bij Marina Radio. Een stuk unieke geschiedenis die nooit nog terugkomt.

De Fransen waren dat toen niet gewoon en luisterden ook.

Vanuit de camping bij de grens uit een chalet Le Perroquet. bestaat nog steeds.

De politie en parket kon de radio niet meer oppakken

De Fransen deden het niet

Dus er werd gelachen daar net over de grens toen in 1981 en 1982.

De tip kwam ooit van mij om het te proberen.

Gelukkig liet men de radio na een maand van bijna dagelijks douane en Franse gendarmes te zien  het uiteindelijk rusten.

Gelukkig werd snachts aan de douanepost toen niet de oude legertruck vol met platen,zender , antennes tegengehouden toen het werd overgesmokkeld snachts!

november 1981 ging men de lucht in in het daglicht

de 1e bezoekers waren de douane en de Franse gendarmes

een Vlaamse illegale radio in een oude legertruck dat was even met ongeloof kijken door de Franse bevolking aldaar

Dan nog Vlaamse Belgen

In feite een stukje unieke radio geschiedenis

echte vlaamse vrije illegale radio

zonder geldstromen,  niet met een Franse organisatie of radio samenwerkten in een constructie. of grote zendkracht

Echte vrije illegale locale radio ! vanaf de grensstreek!

voorjaar 1982  keerde het station naar Belgie terug

De camping baas besloot dan te beginnen aldaar met franstalige Radio Neptunus

het leuke is dat 2 ex Westpoint djs  Belgische Nederlanders  er programma's presenteerden in het frans !

Ton Bakker en de latere ex baas van Radio Extra Gold Koksijde die na de Neptunus periode ook nog bij WMR Radio pesenteerden een tijd in Koksijde.in de 80s..

 

Opnames die je hier vind af en toe zijn opgenomen te Oostduinkerke 2,5 km van de zee en 15 km ofzo van Bray-dunes Frankrijk.

 

Helaas alleen ik nam wat radioprogramma's op toen ik als visser-schipper af en toe thuis was van de noordzee  na het vissen.

Gelukkig anders was er niks bewaard.

 

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-6-2018 om 10:42 zei martinja:

Marina-Westpoint Oostduinkerke - 09071981 - 1650-1800 Uur - Dominique Pollux -- Eric Ruiter

Please login or register to see this link.

 

Marina-Westpoint Oostduinkerke - 15071981 - 1200-1310 Uur - Jordi-Tussen Duin En Polder

Please login or register to see this link.

in het programma van 9 juli hoor ik radio Marina op 102

die van 15 juli radio Westpoint op 101.8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dominique Pollux was op tape dacht ik,  op verzoek van Werner Gerry Westpoint (Jordi) aan een dj van een dicobar gevraagd .  Werner wilde pe sé Radio Westpoint.

Kortom hij had geen djs, Jonathan, (Norbert)  werkte op het gemeentehuis en hij was de man van de allereerste originele Radio Marina van de 70s die af en toe wat uren uitzonden in vakanties of weekends. Jonathan zaagde mijn oren af toen ik met Marina begon , westpoint met djs van Radio Gemini enz. hij bleef de leugens geloven van Werner. ik mocht zeggen wat ik wilde, hij bleef koppig.  Zelf toen ik vroeg Radiovisie JL.Bostyn op te bellen deed hij niet. Het was nog geheim en die grote ploeg djs zou er komen met veel talent zei Jonathan. Hij bleef Werner geloven,! . Nooit was er 1 dj van Gemini of ander station. Ik ken JL.B al zeer lang, nog voor de vrije radio periode, dus ik wist dat het leugens waren. Maar ja Jonathan en zelfs sommige Marina djs geloofden het nog altijd!  helaas...

 

Hier hoor je duidelijk wat Westpoint was in het begin, niks in feite, Gerry deed zelf enkele uren, een bandje van een discobar dj

En tja Jonathan die werkte ook op het gemeentehuis. Was ik er niet geweest of de Marina djs, nooit zou er een Westpoint zijn geweest.  zo is het ook te verklaren dat de frequentie vermelding  te horen was 102 of 101.8 fm . fout vermeld en zo nam bv een marina dj het dan over. Eric Ruiter. ik zuchte. De studio was ons eigendom.

Kortom zo werken politiekers die het niet nauw nemen. liegen en vuile truken. veel beloven.  En geen enkele euro in een station steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.