Spring naar bijdragen

Radio5 op FM


Juul

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Juul:

Ik heb gewoon het geld niet………….( mag ik dat dan wel schrijven?)

 

De reden dat ik zeg dat we die pensioendiscussie hier niet gaan voor heeft voornamelijk te maken dat die off topic is. Daar komt bij dat ik persoonlijk dat doorlopende geklaag over niet indexeren zat ben Jij bent eerder gestopt met werken, mijn generatie mag doorgaan tot 68 jaar. Jou pensioen wordt op dit moment niet geindexeerd? De groei van mijn pensioenopbouw staat al het zelfde aantal jaren stil en mag daarbij ook nog eens extra premie betalen om ervoor te zorgen dat de huidige pensionada's niet gekort hoeven te worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een aantal jaren geleden een sangean wekkerradio gekocht FM en DAB+, nou Fm komt binnen hier in Amstelveen op het antenne draadje dat eraan zit, maar niet bijster best, en DAB+ kan ik vergeten tenzij ik hem in het raam zet, een beetje lastig als wekkerradio.

Het signaal is gewoon zwakker dan FM.

Dus daar moet nog wel wat aan gebeuren lijkt mij.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei ruudam:

Met het kopen van 1 dabdoosje ben ik dus nergens, ik moet er minstens 4 kopen.

 

 

Met één draagbare radio zou je een eind komen.

 

Maar ik wil natuurlijk niemand iets aansmeren. Vrijheid blijheid. Ik denk ook eigenlijk dat de meeste luisteraars van radio 5 dat nu nog via de analoge kabel of de settopbox doen.

 

Mijn dab-radio's hebben hier een goede ontvangst, al merk ik wel dat ik de antenne heel precies moet uitrichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geluid niet mooi rond klinken, erg kaal.

Hoe moet ik het zeggen?

En als ik ontvangst heb van de commerciële tak, dan is mijn middengolf geluid vele malen beter.

Dat het nieuw is, prima ik ben meestal voorloper, met de invoering van de CD was ik snel om.

Was gewoon beter dan vinyl, maar dit is gewoon slechter dan de analoge uitvoering.

En dat kan nooit de bedoeling zijn!

 

Theo

bewerkt door radio tpot
woord vergeten te tikken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vincent:

 

De reden dat ik zeg dat we die pensioendiscussie hier niet gaan voor heeft voornamelijk te maken dat die off topic is. Daar komt bij dat ik persoonlijk dat doorlopende geklaag over niet indexeren zat ben Jij bent eerder gestopt met werken, mijn generatie mag doorgaan tot 68 jaar. Jou pensioen wordt op dit moment niet geindexeerd? De groei van mijn pensioenopbouw staat al het zelfde aantal jaren stil en mag daarbij ook nog eens extra premie betalen om ervoor te zorgen dat de huidige pensionada's niet gekort hoeven te worden. 

 

 

Klopt niet veel van bovenstaande.. de derde regel tot aan de komma klopt al niet. Heeft er niks mee te maken.

 

Maar ik stop d'r mee.

Juul ( zat in het bestuur van het pensioenfonds dus weet er alles van).

 

 

Maar inmiddels zijn een aantal mensen een "stille actie" begonnen om R5 op FM te krijgen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na jarenlang (want gierig) treuzelen dan toch maar een internetradiootje gekocht voor vier tientjes. Staat in de keuken, en geeft me toegang tot BBC World Service die ik zo miste, en ontelbare andere fijne stations zoals Caroline, LXclassics en NPO Radio 1. Tevreden mee.

DAB hoef ik niet, ik heb geen auto. Dat geschreeuw van de familie Van der Goot in die spotjes (op de FM!) over DAB vind ik helaas niet overtuigend. Kan ik Klara of WDR3 wel ontvangen op DAB, hier in in Limburg? Het is allemaal erg binnenlands georganiseerd, dat DAB, naar mijn smaak. 

Geluidskwaliteit is minder relevant voor de Radio 5-leeftijdsgroep, trouwens. Bij mij houdt het boven de 11 kHz wel op, en ik ben nog geeneens 70'er. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn drie toestellen (in de loop der jaren vergaard) zijn allemaal 'hybride'.

 

De fm/dab-radio op mijn werkkamer heeft ingebouwde bluetooth, zodat ik met gebruikmaking van mijn telefoon of laptop ook Internetradio en Spotify kan afspelen.

 

De fm-dab wekkerradio op onze slaapkamer is een wat ouder model, zonder bluetooth maar met een docking station voor mijn oude iPod Classic. Via die iPod kan ik mijn oude zeezenderopnames afspelen. Zo word ik dus weleens wakker met Klaas Vaak en een oude 'Ook Goeiemorgen', of een van die andere honderden programma's... Wat ik allemaal te danken heb aan degenen die ze hier en elders hebben aangeboden.

 

In de woonkamer ben ik ook van alles voorzien, maar als ik al dat digitale gedoe zat ben, kan ik daar ook ouderwets een elpee of singletje draaien... Alles bij elkaar voelt het als een grote rijkdom.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-6-2018 om 00:20 zei RobKi:

Kan ik Klara of WDR3 wel ontvangen op DAB, hier in in Limburg?

 

Beetje afhankelijk waar in Limburg natuurlijk.

WDR3 gaat bij mij gemakkelijk, Klara is voor mij een beetje lastiger,  maar met wat hekwerk op het dak wel. 

 

Terug on topic. Ik denk R1  op 1008 i.c.m. dab en 4G/5G,  dan is er ruimte voor R5 op fm.

 

bewerkt door peellandfm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo'n goed idee.

Voor 1008 is geen opstelplaats als Zeewolde wordt gesloopt, en je krijgt R 1 echt niet meer op AM only (Nou ja naast DAB etc dan) Bovendien is 1008 in handen van Groot N R tot 2022 en heeft een commerciële status.

Met een efficiënter indeling van de publieke FM kanalen is nog wel een extra net mogelijk, maar dat gaat zo voor de afschakeling van FM niet meer gebeuren denk ik. Bovendien is de NPO tegen een meer NSF (Near Single frequency) gebruik van FM voor hun distributie.

 

3 FM digital only (naast altijd nog kabel FM) is de beste oplossing vanwege de publieksgroep die niet meer naar de radio luistert en zo ja geen moeite heeft met digitale meuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei ruudam:

Niet zo'n goed idee.

Voor 1008 is geen opstelplaats als Zeewolde wordt gesloopt, en je krijgt R 1 echt niet meer op AM only (Nou ja naast DAB etc dan) Bovendien is 1008 in handen van Groot N R tot 2022 en heeft een commerciële status.

Met een efficiënter indeling van de publieke FM kanalen is nog wel een extra net mogelijk, maar dat gaat zo voor de afschakeling van FM niet meer gebeuren denk ik. Bovendien is de NPO tegen een meer NSF (Near Single frequency) gebruik van FM voor hun distributie.

 

3 FM digital only (naast altijd nog kabel FM) is de beste oplossing vanwege de publieksgroep die niet meer naar de radio luistert en zo ja geen moeite heeft met digitale meuk.

 

 

Grootnieuws zegt in z'n uitzendingen dat ze er op 1 jan. 2019 mee stoppen op 1008. Ik luister wel eens omdat zo'n streke zender in de buurt wel eens handig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

 

 

Grootnieuws zegt in z'n uitzendingen dat ze er op 1 jan. 2019 mee stoppen op 1008. Ik luister wel eens omdat zo'n streke zender in de buurt wel eens handig is.

Klopt, maar de vergunning loopt tot 1-9-2022 vraag is dus wat daar mee gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.