Spring naar bijdragen

Jingle


pvanklei

Aanbevolen berichten

Nee, een neerlandicus kun je Joost beslist niet noemen. Maar creatief met taal was hij zeker.

 

3 uur geleden zei rauhfaser:

'Ook goeiemorgen' was in de sixties een  welkome modernisering van  het te vormelijke 'goedemorgen' dat nog uit de stijve jaren vijftig stamde.

 

Grappig dat je dit zegt, Edwin, want eerder complimenteerde je Jan de Hoop omdat hij ons zo netjes een 'zeer goedemorgen' wenst... 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rauhfaser:

Hem heb je nooit kunnen betrappen op taalslordigheden als de 'twee halve goeiemorgens', waaraan Ekdom zich in zijn jingle schuldig maakte.

Ik begrijp nu pas je taalkundig punt. Ben het wel met je eens. Hij bedoelt er waarschijnlijk een "ontzettend" goeiemorgen mee. Of is dat ook fout?

[Oenga]

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Albatrosstudio:

Het ging nergens over.

 

Een HELE, HELE, HELE, HELE goeiemorgen...
Een taalfout die tot vier keer toe wordt herhaald. Dat is niet fijn om tien over zeven 's morgens.

 

Waar maak je je nu druk over? Echt niets te doen?

 

 

 

Zat, maar ik hou hier nu over op. Ben het ook wel met de moderator eens (zie boven).

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.