Spring naar bijdragen

Sieb Kroeske 1974


Tino

Aanbevolen berichten

Is deze lijst ook ergens gepubliceerd?
Ik kon 'm aanvankelijk niet vinden omdat ik deze verwachte aan te treffen in de afdeling Hitnoteringen.

Antwoord: ja, in het Veronicablad, een foto hiervan staat op norderney.nl

Overigens bijzonder fijn om naar te luisteren! Super goede muziek met rustige presentatie.

Ik wacht, pak 'm beet al ruim 30 jaar, op een soort "V.P.ronica": overdag overwegend populair, ' s avonds progressief met een journalistieke, soms humoristische aanpak. Ik bedoel zo'n beetje het Veronica van toen en VPRO op H3 in de jaren 1969-1974.

 

Tsja, tegenwoordig kun je dat zelf allemaal samenstellen, streaming of met eigen files maar dat maakt het nog geen "radio" met gepaste jingles, presentatie en ter zake doende (achtergrond-) informatie.

bewerkt door Gerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-7-2018 om 22:06 zei Gerrit:

Is deze lijst ook ergens gepubliceerd?
Ik kon 'm aanvankelijk niet vinden omdat ik deze verwachte aan te treffen in de afdeling Hitnoteringen.

Antwoord: ja, in het Veronicablad, een foto hiervan staat op norderney.nl

Overigens bijzonder fijn om naar te luisteren! Super goede muziek met rustige presentatie.

Ik wacht, pak 'm beet al ruim 30 jaar, op een soort "V.P.ronica": overdag overwegend populair, ' s avonds progressief met een journalistieke, soms humoristische aanpak. Ik bedoel zo'n beetje het Veronica van toen en VPRO op H3 in de jaren 1969-1974.

 

Tsja, tegenwoordig kun je dat zelf allemaal samenstellen, streaming of met eigen files maar dat maakt het nog geen "radio" met gepaste jingles, presentatie en ter zake doende (achtergrond-) informatie.

 

Helemaal mee eens Gerrit. De manier waarop Radio 4 muziek behandelt, maar dan met pop lijkt me ook fijn.

bewerkt door wim1958
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er iemand die alle files in 1 file zou kunnen plaatsten?  Kan ik downloaden en effe iets anders doen.

Ik heb nl niet zo'n snelle verbinding. Ik heb deze opnamen wel maar van een bandje dat ik van Sieb zelf kreeg op 4,75 cm/sec.

Kan ik het verschil horen.

 

Maar vast erg veel dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Gerrit:

Af en toe heb ik 40up weleens aan staan. Het lijkt aardig op wat ik bedoel, maar ja, overdag nonstop.....😕

Bij deze Juul.

Please login or register to see this link.

 

 

Gerrit, dank.  "je bent een vriend"…………..

Nu kan ik ondertussen wat anders doen. Want mijn "snelheid"  hier in het buitengebied is niet hoog. Hij doet er toch zo'n 30 min. over…….

 

Juul

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van 13 april is er een opname van 11 minuten in het archief van Douwe Dijkstra, dus die komt nog voorbij.

De opname van 23 april is volledig, maar staat op een zeer slechte band. Het is dus maar de vraag of die opname nog te redden is, maar hoop doet leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 7 juli 2018 om 17:41 zei RobMesander:

Jammer dat de uren van 12, 13 en 23 april ontbreken. Dan was de lp top 50 aller tijden compleet geweest.

 

Rob

 

 

 

12 en 13 heb ik, van Sieb gehad

de opname is matig van kwaliteit en komt van een 4 sporentape op 4,75 cm/sec.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 17-7-2018 om 22:41 zei Albatrosstudio:

Mijn klasgenoot op de HAVO in Harderwijk Sieb Kroeske. Lang geleden.

 

Ik heb begrepen dat Sieb vroeger  alle programma's van Veronica opnam en met name geïnteresseerd was in hitparade's, waaronder ook de ABTT. Ze belden hem wel eens op als ze de hitlijst van de vorige uitzending kwijt waren.  Sieb kon het allemaal 'oplepelen'. Door zijn  permanente 'aanwezigheid' als briefschrijver en telefoongast in de ABTT,  heeft Tineke  hem gevraagd een keer te vervangen voor haar programma. En zo is het voor Sieb begonnen. De rest kennen we.

 

 Zijn dochter Maricha heeft ooit nog stage gelopen bij Radio 192.   

 

Sieb is waarschijnlijk het voorbeeld van iemand die op het juiste moment op de juiste tijd op de juiste plek was. Ze hadden ook Douwe kunnen bellen...

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had misschien gekund. Sieb gaf samen met nog wat mensen een krantje uit met veel over tekst hitparade's.

En ik denk dat hij zo vanuit Harderwijk bij ons terecht kwam. Hij was nogal administratieg "aangelegd". En zoals dat met zoveel van dat soort jongens en fans ging, ze waren niet meer uit de studio weg te slaan.

Later werd hij chef ABTT, maar er was mbt de ABTT nog een grote chef, dat was onze Pieter Jan Vink, P.J. voor intimi.

P.J. is nog steeds "alive and kicking" en reist de hele wereld over voor z'n baas.

 

Sieb heeft zich later ingespannen voor de leden adm. VOS-VOO en daarna de Top40. Daar kreeg hij een "verschil van inzicht" met Lex en is naar een platenmij gegaan (ARIOLA). En ook nog de MEGA enz. maar dat weet ik niet precies meer.

Tegenwoordig geeft o.a. media les op een school.

 

 

 

 

Leden adm Tilly en Sieb deur.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.