Spring naar bijdragen

De opmars van Netflix in de USA


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

"Netflix Is No. 1 Choice for TV Viewing, Beating Broadcast, Cable and YouTube"

 

"For the survey of 2,500 U.S. adults conducted in May, Cowen & Co. asked, “Which platforms do you use most often to view video content on TV?” Overall, Netflix captured the No. 1 with 27% of total respondents, followed by basic cable at 20%, broadcast at 18% and YouTube at 11%."

 

" When looking at adults 18-34, Netflix’s lead is even more dramatic: Nearly 40% of those in the younger demo said Netflix is the platform they use most often to view video content on their TVs — well ahead of YouTube (17%), basic cable (12.6%), Hulu (7.6%) and broadcast TV (7.5%)."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben jaren geleden al gestopt met tv kijken. Netflix is echter nog enger, maar past goed bij de tegenwoordige maatschappij, na de hele dag slaafje  gespeeld te hebben en de wekelijkse aanbiedingen van de supermarkt naar binnen te hebben gekieperd in je grijze bankstel met je Action kussentjes neer te ploffen om alle filmpjes die Netflix speciaal voor jou heeft geselecteerd  te gaan bekijken.  De zender is gebaseerd op een tag-systeem dat in de praktijk vooral dienst doet om mensen maar vooral niet meer zelf te laten denken.

 

Grt. June

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Junebug:

De zender is gebaseerd op een tag-systeem dat in de praktijk vooral dienst doet om mensen maar vooral niet meer zelf te laten denken.

 

Voor de mensen die nog (wel) in staat zijn (om) zelf (na) te denken zijn er ook nog plannen.

 

"While Netflix won’t be setting up a news service anytime soon, the streaming service is in the early stages of developing what it hopes will be a “sharp, balanced” news show.

 

A TV executive, who recently collaborated with Netflix on a documentary series, said the streaming giant is planning a weekly news magazine show to rival longstanding network shows CBS’s ”60 Minutes” and ABC’s “20/20.”

 

“Netflix have spotted a hole in the market for a current affairs TV show encompassing both sides of the political divide and are seeking to fill it,” "

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Junebug:

Ik ben jaren geleden al gestopt met tv kijken. Netflix is echter nog enger, maar past goed bij de tegenwoordige maatschappij, na de hele dag slaafje  gespeeld te hebben en de wekelijkse aanbiedingen van de supermarkt naar binnen te hebben gekieperd in je grijze bankstel met je Action kussentjes neer te ploffen om alle filmpjes die Netflix speciaal voor jou heeft geselecteerd  te gaan bekijken.  De zender is gebaseerd op een tag-systeem dat in de praktijk vooral dienst doet om mensen maar vooral niet meer zelf te laten denken.

 

Grt. June

Ik heb Netflix, JB, maar laat me niet leiden door aanbevelingen. Sommige Netflix films zijn zeer goed trouwens (zelfgemaakte Netflix bedoel ik dus): Beasts of No Nation is er zo een ( Please login or register to see this link.   )  Op dit moment ben ik alle Monty Python uitzendingen aan het bekijken. Star trek TOS  staat er nu ook op en ik geloof zelfs ''The Next Generation''

Amazon Prime is ook wel aardig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik betrap mezelf er steeds op dat ik eigenlijk niets met beeld heb. Ook kijk ik daardoor weinig tv, ja het 8  uur Journaal is een must, maar verder............
Ik verbaas me vaak over mensen die nonstop series zitten te kijken op Netflix. Dus voor mij is het geluid van radio of cd/lp het belangrijkst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei wim1958:

het 8  uur Journaal is een must, maar verder............

 

Ik verbaas me vaak over mensen die nonstop series zitten te kijken op Netflix.

 

Ik verbaas mij over mensen die het 8 uur Journaal een must vinden.

 

En waarom bingewatchen zoveel mensen tegenwoordig de series op b.v. Netflix?

 

"Het bingewatchen van series is de afgelopen jaren een wijdverbreide verslaving geworden. Tegelijkertijd is het een geaccepteerd mainstream tijdverdrijf en een nieuwe culturele vorm.

 

"Maar ik hoor ook tot het kamp van gelovers die menen dat het beste tv-drama van tegenwoordig (of je dat nu kijkt op je tv, computer of tablet) zich kan meten met de beste literatuur."

 

"Tv-kijken is weer oké in deze golden age of television, die ons een overvloed aan kwaliteitsdrama heeft gebracht – opscheppen dat je nooit tv-kijkt, heeft niet meer de verheven klank die het ooit had."

 

"Je verliezen in een serie mag nog niet het aanzien hebben van je verliezen in een roman; in een haastige tijd biedt bingewatchen toch een vergelijkbare immersieve en contemplatieve bezigheid."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Ik verbaas mij over mensen die het 8 uur Journaal een must vinden.

 

 

Ik weet dat jij je daar als rechtsmens over verbaast, maar het is een feit: op vrijwel de meeste avonden is het NOS-journaal het best bekeken tv-programma van Nederland, met soms wel 2 tot 2,5 miljoen kijkers. Ook het zes-uur-journaal en het nieuws van RTL doen het steevast goed. Voor veel mensen blijft dat een belangrijke informatiebron.

 

En kijk naar de radio: jij mag je nieuws dan het liefst van het internet halen, maar NPO radio 1 behoort steevast tot de top van de best beluisterde radiozenders. De verklaring is eenvoudig: Lineaire radio en tv zijn nog steeds bij uitstek geschikt voor actueel nieuws, sport ('alsof je er bij bent') en live discussieprogramma's. Ik zie dat niet zo snel veranderen.

 

Het film- en serieaanbod van Netflix is een stuk beter geworden, en het grote voordeel is natuurlijk dat je kunt kijken wanneer het jou uitkomt. Maar ik maak me wel enige zorgen dat het wereldwijde media-aanbod steeds meer in handen komt van een paar grote, machtige, kapitaalkrachtige concerns als Netflix en Amazon. Ik heb het idee dat series uit verschillende landen ook steeds meer op elkaar gaan lijken.

 

Dat is dan weer het voordeel van boeken lezen, wat ik graag doe. Je kunt kiezen uit een veel groter aanbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder jongeren zie je inderdaad het mediagedrag veranderen. Maar ouderen (de gemiddeld een steeds hogere leeftijd halen) blijven vaak hun oude gewoontes trouw. Daarom zie ik die cijfers niet zo heel snel kelderen. Maar we zullen zien.

 

Die uitspraak van Charles Groenhuijsen komt van Twitter? Dat vind ik dan wel weer ironisch, want ik las dit weekend in de krant (!) dat de beurskoers van Twitter onderuit is gegaan:

'Het aantal gebruikers dat maandelijks actief is op Twitter is het afgelopen jaar met 1 miljoen gedaald. Het socialemediabedrijf verwacht dat de daling volgend kwartaal doorzet.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei wim1958:

Ik betrap mezelf er steeds op dat ik eigenlijk niets met beeld heb. Ook kijk ik daardoor weinig tv, ja het 8  uur Journaal is een must, maar verder............
Ik verbaas me vaak over mensen die nonstop series zitten te kijken op Netflix. Dus voor mij is het geluid van radio of cd/lp het belangrijkst. 

Hier idem, het acht uur journaal is een must, en ik kijk wel veel sport. Jammer dat de champions league niet meer door de NOS wordt uitgezonden, maar je nu naar het gegil van die overdreven Wytse van de Goot moet luisteren. 

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Paul:

Die uitspraak van Charles Groenhuijsen komt van Twitter? Dat vind ik dan wel weer ironisch, want ik las dit weekend in de krant (!) dat de beurskoers van Twitter onderuit is gegaan:

 

Ik had natuurlijk ook de directe link(s) kunnen geven naar het Reuters Digital News report.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Maar ik dacht Charles Groenhuijsen is onverdacht voor linksmensen.

 

49 minuten geleden zei Juul:

Ik kijk naar RTL nieuws en NOS nieuws. En in mijn geval ook nieuws van de regio. En dan ook veel naar BBC en CNN.

Nieuws freak hé.

 

Ik ben ook een nieuws freak, maar kijk er al bijna 15 jaar vrijwel nooit meer naar, vooral CNN vind ik vergeleken met vroeger een regelrechte afknapper.

 

"Voor wie nog wel eens naar CNN kijkt moet voor de grap 'ns letten op wie er mogen uitpraten en wie niet. Trump-bashing is bij CNN een 24/7 tv-format."

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Ik had natuurlijk ook de directe link(s) kunnen geven naar het Reuters Digital News report.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Maar ik dacht Charles Groenhuijsen is onverdacht voor linksmensen.

 

 

Ik ben ook een nieuws freak, maar kijk er al bijna 15 jaar vrijwel nooit meer naar, vooral CNN vind ik vergeleken met vroeger een regelrechte afknapper.

 

"Voor wie nog wel eens naar CNN kijkt moet voor de grap 'ns letten op wie er mogen uitpraten en wie niet. Trump-bashing is bij CNN een 24/7 tv-format."

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

 

 

En dus, je kijkt wel begrijp ik, FOX news is jou favoriete zender ? De "Trump zender?"

Trump mag daar vrij uit liegen en bedriegen……En z'n eigen nieuws zonder dat ie het beseft  weer tot "fake-nieuws" bestempelen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan maar weer eens ontopic verder

 

Netflix biedt enorm veel goede Europeese producties die de Nederlandse TV zenders links laten liggen. Met name bij de commercielen zie je hier bijna alleen maar Amerikaanse series. Je kan Netgflix 'eng vinden', maar ik mag er om die reden graag naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuws volg ik sinds november 2015 al niet meer, het is slechts negatieve input voor het brein.

Als je wil kan je de hele dag nieuws kijken en het is het ene nare bericht na het andere. Het voegt niets toe, je kan er niets mee. Het is heel ontspannend om gewoon niets van al die dingen binnen te krijgen.

 

Grt. June

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja June ik kijk weer geen films die nergens over gaan. Dus ik kijk geen Netflix. Zonde van m'n tijd.

Maar mijn nieuws "gekte" is al sinds m'n jeugd. En daar heb ik later in m'n vak toen ik actualiteiten moest regisseren erg veel aan gehad.

En…….ik vind het ook een stuk algemene ontwikkeling. Kijken en luisteren wat er in de wereld om je heen gebeurd.

 

Ik vergelijk het wel eens met de Top 40, daar moest ik vroeger ook niks van hebben. Zo oninteressant………..Maar wel programma's die de achtergronden van de hits beschrijven.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Maar ja June ik kijk weer geen films die nergens over gaan. Dus ik kijk geen Netflix.

 

Ik vermoed ook geen series?

 

Mis je toch wel het een en ander.

 

De volgende series ( uit het recente verleden) had ik toch niet (echt) willen missen:

(Via BitTorrent)

 

Fargo  

Please login or register to see this link.

 

Breaking Bad

Please login or register to see this link.

 

Mad Men

Please login or register to see this link.

 

Deadwood

Please login or register to see this link.

 

The Wire

Please login or register to see this link.

 

 

 

Of tegenwoordige series.

( Ook via BitTorrent)

 

Narcos

Please login or register to see this link.

 

Westworld

Please login or register to see this link.

 

Ozark

Please login or register to see this link.

 

Better Call Saul

Please login or register to see this link.

 

The Handmaid's Tale

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.