Spring naar bijdragen

Radio Veronica 1968


Sapuripong

Aanbevolen berichten

Bedankt! Ik hoor twee keer de Top 40 met Joost den Draaijer. Koffietijd met Tineke, Muziek terwijl u werkt met Jan van Veen, stukje Gerard de Vries, programma met Chiel Montagne, nog een programma (woensdagavond?) met Jan van Veen en een buitengewoon opgefokte presentator in Veronica's Teenager Muziek Expres.

Top 40 is van top 40 - 1967 - wk 08.pdf 25 februari 1967.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo heel bijzonder, wel het tweede uur van de Top 40 door Joost.  25 feb.1967.

 

Grappig is wel  de tips voor de top van Rob Out van  25 feb 1967

Een aantal stukken heb ik niet gearchiveerd omdat die niks toevoegen of wel alleen muziek stukjes zijn.  Jan van Veen heb ik niet bewaard, voegt niet echt iets toe.

 

dit heb ik niet gehoord:

 

"en een buitengewoon opgefokte presentator in Veronica's Teenager Muziek Expres."

 

Stukje MTUW en stukje Koffietijd is van 23dec.1967. ( niet compleet dus. )

 

Het jaar 1968 is dubieus, schreef Erwin mij vanochtend. Z'n oom is nu op zeer hoge leeftijd dus………...

 

Juul

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet maandag 23 december 1968 ipv 23 december 1967, Juul? Gerard de Vries heeft het na Tineke in Kookpunt over maandag 23 december en in MTUW wordt Rainbow Valley van Love Affair gedraaid. Een plaat uit 1968. Aan de ontvangstkwaliteit te horen zijn MTUW, Koffietijd en Kookpunt op dezelfde dag opgenomen.

 

Overigens begrijp ik dat niet alle incomplete programma's even interessant zijn voor de archivarissen van de stichting Nordeney, maar ik ben altijd weer blij verrast als iets nieuws opduikt uit de jaren zestig. Mij gaat het ook om de sfeer van die opnames.

 

Hans

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Inderdaad, deze opname (de eerste van de reeks) is van 23 december 1968. Een jaartje later dus.

 

Ik ga hem ongeveer als volgt in mijn verzameling opnemen:

 

19681223-0920-1058-MTUW-Jan van Veen-Koffietijd-Tineke(met een knip van 20 m) + Kookpunt-Gerard de Vries(16m)

 

Gerard de Vries geeft geen tijdmelding, maar wel de datum, en het is dus van dezelfde dag, ergens tussen 11 en 12.

 

Ik was toen 10 jaar en geen actieve luisteraar, maar omdat mijn oudere broer weleens Veronica had opstaan, kreeg ik onbewust toch veel mee. Verschillende plaatjes (zoals Bimbo van Jim Reeves) herkende ik nu meteen, hoewel ik ze al in geen jaren meer had gehoord.

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei radio tpot:

Wat ik zo mooi vind aan de opnamen, is dat het geluid zo helder en vol klinkt.

In die tijd waren er geen optimods en ander sound processing kastjes.

Hoe deden ze dat toen in die tijd?

Ik hoor het wel pompen maar ga er van uit dat dit door de cassette recorder komt?

 

Theo

Cassetterecorder met automatisch opnameniveau?

 

Overigens prachtig dat bijna de complete Veronica Top 40 van 25 februari 1967 boven water komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei grundigradio:

Is het niet maandag 23 december 1968 ipv 23 december 1967, Juul? Gerard de Vries heeft het na Tineke in Kookpunt over maandag 23 december en in MTUW wordt Rainbow Valley van Love Affair gedraaid. Een plaat uit 1968. Aan de ontvangstkwaliteit te horen zijn MTUW, Koffietijd en Kookpunt op dezelfde dag opgenomen.

 

Overigens begrijp ik dat niet alle incomplete programma's even interessant zijn voor de archivarissen van de stichting Nordeney, maar ik ben altijd weer blij verrast als iets nieuws opduikt uit de jaren zestig. Mij gaat het ook om de sfeer van die opnames.

 

Hans

 

 

Ja, Hans je hebt gelijk inzake Gerard, mijn file is goed maar hier verkeerd nee geschreven.

6 uur geleden zei grundigradio:

'opgefokte presentator' zit aan het begin van 'd4'. Wim Croupier? Ook van maart 1967.

 

 

Ja, ik heb "d4" niet dus…………………iemand hier ?

 

Ik heb de anderen  gekregen van iemand

 

 

 

48 minuten geleden zei radio tpot:

Wat ik zo mooi vind aan de opnamen, is dat het geluid zo helder en vol klinkt.

In die tijd waren er geen optimods en ander sound processing kastjes.

Hoe deden ze dat toen in die tijd?

Ik hoor het wel pompen maar ga er van uit dat dit door de cassette recorder komt?

 

Theo

 

 

we hadden in '68 geen "gelijkmakers" in de studio en aan boord een simpele begrenzer.

Later, in '69 kregen we in de nieuwe studio de Pye in iedere mixer en ook aan boord kregen ze een mooie limiter die ze ook bij de BRT hadden.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Omnivoor:

Alles in een ''Em Pee Drie'' mapje voor de liefhebbers:

( Credits zoals altijd naar Sapuri Wim en Westerbeek Erwin 😄 )

 

Please login or register to see this link.

 

 

Kijk da's handig, want ik heb nl niet alles.

 

Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Paul:

 

Inderdaad, deze opname (de eerste van de reeks) is van 23 december 1968. Een jaartje later dus.

 

Ik ga hem ongeveer als volgt in mijn verzameling opnemen:

 

19681223-0920-1058-MTUW-Jan van Veen-Koffietijd-Tineke(met een knip van 20 m) + Kookpunt-Gerard de Vries(16m)

 

Gerard de Vries geeft geen tijdmelding, maar wel de datum, en het is dus van dezelfde dag, ergens tussen 11 en 12.

 

Ik was toen 10 jaar en geen actieve luisteraar, maar omdat mijn oudere broer weleens Veronica had opstaan, kreeg ik onbewust toch veel mee. Verschillende plaatjes (zoals Bimbo van Jim Reeves) herkende ik nu meteen, hoewel ik ze al in geen jaren meer had gehoord.

 

 

Bij MTUW en Koffietijd wordt het nieuws gelezen door Freek Simon. † 2002.

 

Waarom worden deze mensen nooit genoemd-vergeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

 

Bij MTUW en Koffietijd wordt het nieuws gelezen door Freek Simon. † 2002.

 

Waarom worden deze mensen nooit genoemd-vergeten?

 

Ik noem de nieuwslezers inderdaad niet in de namen van mijn bestanden. Maar ik ben ze heus niet vergeten, hoor... Het is ook maar voor eigen gebruik.

 

Muziek Expres werd indertijd uitgezonden om zaterdag tussen 1 en 2, voor de top 40. Dus het lijkt me niet ondenkbaar dat deze opname ook van 25 februari 1967 is. Het gaat eraan vooraf, nietwaar.

 

Geen idee wie de deejay is; iemand die zich duidelijk heeft laten beïnvloeden door Joost den Draaijer. Goeie muziek wel, met een paar leuke nederbeatplaatjes. Best wel 'heavy' voor dat moment van de dag.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Waarom worden deze mensen nooit genoemd-vergeten?

Omdat iedereen enorm gefocust is op muziek/DJ's.

Het is niet voor niks dat ik al vaker heb gevraagd naar namen van nieuwslezers.

Wat mij betreft zijn deze mensen zeker belangrijk in de radio-historie.

 

Please login or register to see this link.

 

Aanvullingen zijn welkom.

 

Misschien een goed idee om een aparte pagina te maken voor nieuwslezers op Veronica (-1974).

Enige gegevens Juul?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Paul:

 

Ik noem de nieuwslezers inderdaad niet in de namen van mijn bestanden. Maar ik ben ze heus niet vergeten, hoor... Het is ook maar voor eigen gebruik.

 

Muziek Expres werd indertijd uitgezonden om zaterdag tussen 1 en 2, voor de top 40. Dus het lijkt me niet ondenkbaar dat deze opname ook van 25 februari 1967 is. Het gaat eraan vooraf, nietwaar.

 

Geen idee wie de deejay is; iemand die zich duidelijk heeft laten beïnvloeden door Joost den Draaijer. Goeie muziek wel, met een paar leuke nederbeatplaatjes. Best wel 'heavy' voor dat moment van de dag.

 

 

Hier de uitzendtijd. Ik zal later vandaag luisteren wie de dj is.

 

 

Ik heb zitten luisteren, de opname is nogal dof maar de freq. wat beter maken en zie daar Wim Jaap van der Laan kwam te voorschijn.

 

Jonge wat doet ie druk………...

De datum daar ben ik nog niet helemaal uit.

 

 

ME.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26 juli 2018 om 00:20 zei Martin1968:

Voor de liefhebbers heb ik de twee stukken Top 40 aan elkaar geplakt.

 

Please login or register to see this link.
 

 

 

Martin, waar zit "de las" ?????  Op hoeveel minuten?

 

Is dat hier ?  dan zit het niet aan elkaar.

 

 

 

 

 

 

En hier ook Ik ga het nog wel nalopen en dan proberen te bewerken.

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels maar aan de slag gegaan.

Ik ben uitgegaan van de file van Martin.

Mijn edits zal ik later vanmiddag uploaden Er zitten enkele onhoorbare edits in en een aantal omdat er wat platen missen edits gescheiden door een 1Khz. toontje. Zo deden we dat bij de radio als we Poster voormonteerden.

Wil je de toon die erg kort is niet dan zul je ze zelf  moeten verwijderen.

 

Enfin een mooi bijna complete top 40. Maar degene die het opnam was eigenlijk alleen maar geinteresseerd in de platen vandaar dat er ook geen nieuws inzat, helaas.

 

hier de prints waar de 1Khz .toontjes zitten.

Dus later de complete file, in mono.

Best wel veel werk, maar dan hebben een mooie vroege bewaarde top 40.

 

Is er nu nog iemand die "even" kijkt welke platen missen, zodat we dat bij de file kunnen noteren.

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Juul
plaatjes verwijderd na commentaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.