Spring naar bijdragen

Het Demis Roussos Museum gaat verhuizen van Nijkerk naar Athene


Juul

Aanbevolen berichten

 

 

 

 

Het Veronica museum blijft vooralsnog gewoon open. Beneden komt een expositie van "Dutch Pop Music". 

Het bezoek loopt echter terug en de verwachting is dat het over een jaar wel op is.

 

 

 

 

demiss.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei wim1958:

Rock Art hoort inderdaad in Den Haag. Nijkerk is geen aantrekkelijke lokatie.

 

 

Voor mij wel, zo'n 30 minuten…………..Maar dat is lekker makkelijk van mij geredeneerd, ik weet het. Maar het is (was) wel zo'n beetje in het midden van het land. Maar ik denk op de lange termijn dat RockArt een betere optie is.

Ik schat dat volgend jaar 1 sept. Veronica kwa museum ( weer ) uit de lucht gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

 

 

Voor mij wel, zo'n 30 minuten…………..Maar dat is lekker makkelijk van mij geredeneerd, ik weet het. Maar het is (was) wel zo'n beetje in het midden van het land. Maar ik denk op de lange termijn dat RockArt een betere optie is.

Ik schat dat volgend jaar 1 sept. Veronica kwa museum ( weer ) uit de lucht gaat.

 

Ik zou dan 19 oktober doen...………….60 jaar na het "rokerig zaaltje". Dan is de cirkel weer rond...………...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Albatrosstudio:

Ik zou dan 19 oktober doen...………….60 jaar na het "rokerig zaaltje". Dan is de cirkel weer rond...………...

 

 

Ik ga daar niet over Douwe.

 

Zal ik dan ook maar weer een sigaar opsteken , dan is de cirkel weer echt rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 1-8-2018 om 21:43 zei Albatrosstudio:

Ik zou dan 19 oktober doen...………….60 jaar na het "rokerig zaaltje". Dan is de cirkel weer rond...………...

 

Ik lees in het boek  ' de Veronica sage' op bladzijde 7 dat de vergadering van 15 oktober 1959 plaats  vond in een 'benauwd en rokerig bovenzaaltje van Krasnapolsky.

 

Over de vergadering van 19 oktober wordt geschreven dat het een gure, regenachtige avond was maar binnen  de temperatuur naar ongekende hoogte steeg.

 

Het rokerige zaaltje was dus 15 oktober en niet 19 oktober.  Het zijn maar vier dagen. Ik weet  het....

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ik lees in het boek  ' de Veronica sage' op bladzijde 7 dat de vergadering van 15 oktober 1959 plaats  vond in een 'benauwd en rokerig bovenzaaltje van Krasnapolsky.

 

Over de vergadering van 19 oktober wordt geschreven dat het een gure, regenachtige avond was maar binnen  de temperatuur naar ongekende hoogte steeg.

 

Het rokerige zaaltje was dus 15 oktober en niet 19 oktober.  Het zijn maar vier dagen. Ik weet  het....

 

Salut

Leendert

 

 

Je bent de eerste die het opvalt. Was een omissie mijnerzijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien hebben ze wel 2x vergaderd.  Was toch steeds "gedoe", dus zou zo maar kunnen.

 

Vrije volk  24 okt.'59

 

 

 

 

Conflict 24okt59 Vrije Volk.jpg

 

 

 

En dit is uit het Parool van 15 oktober. (scan Hans Knot )

 

 

Parool 15okt59.jpg

 

 

Wat ik nog wel vond in de krantenknipsel uit het archief van aandeelhouder van het eerst uur Flip Krant uit Bussum een stukje dd 2 dec. ( Krant kennen wij als eigenaar van RTV winkel "Splendid" in Bussum.)

Er bleek dat er op 30 november nog een vergadering was in Hilversum.

 

 

 

19591202_aandeelhouders_kapitaal_verdubbeld kopie.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Juul:

Misschien hebben ze wel 2x vergaderd.  Was toch steeds "gedoe", dus zou zo maar kunnen.

 

Ze hebben volgens het boek 'de Veronica Sage'  in ieder geval drie keer vergaderd in Krasnapolsky.

 

1) 15 oktober in een rokerig en benauwd zaaltje...

 

2) 19 oktober(guur en regen)

 

3) 16 november met eerste' testuitzending' van de Vrije Radio Omroep Nederland uit  Oswald's kantoor Beursstraat 15

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige die  nog iets zou kunnen weten en er als tiener bij was ( heeft zei mij verteld en de scretaresse van oom Bull maar die is twee jaar terug overleden )  is de dochter van oom Dirk.

Ik zal haar bij gelegenheid vragen.

 

Maar zoals ik eerder al schreef ze hebben kennelijk meerdere keren vergaderd. Maar de 15e was de eerste. (ik was toen 12 ).

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.