Spring naar bijdragen

Radio Caroline - augustus 1979


Vincent

Aanbevolen berichten

Op 5-9-2018 om 23:13 zei Albatrosstudio:

Mijn contactpersoon gesproken. Hier is 14.00 - 14.40 uur van de betreffende middag dus helaas niet het nieuws van 15 en 16 uur maar wel merkwaardige pips in het nieuws van 14 uur.

 

Mooie aanvulling, bedankt hiervoor. Johan Visser zijn programma's tussen 12:00 en 14:00 zijn komen te vervallen omdat de banden niet zijn aangekomen en de Ad Roberts hittip van de afgelopen week: Xandra - It Hurts to Be in Love.

 

En de merkwaardige pips? Ad Roberts deed de techniek, Herman de Graaf las het nieuws. De heren vonden het blijkbaar nodig om af te wijken van de vaste vormgeving. Als je dan om 15:00 het ANP nieuws en om 16:00 het Mi Amigo nieuws uitzend kan ik me voorstellen dat de leiding hier niet zo blij  mee was. Maar waarom dan alleen Herman hier op afrekenen en niet ook Ad? Was er meer gebeurd? De wissel Marc Jacobs/Herman de Graaf betekende ook dat Baken 16 opeens weer Schoonschip werd. Was dit afgesproken? Toen Rob Hudson Herman verving veranderde de naam weer in Baken 16. 

 

Maar goed, we speculeren nu. Ik hoop dat de nieuwsuitzendingen van 15:00 en 16:00 ooit nog bovenwater komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op ‎16‎-‎8‎-‎2018 om 15:39 zei Albatrosstudio:

Waarom werd de naam van het middagprogramma met de komst van Herman de Graaf "schoon schip" in plaats van Baken 16 (eind van de maand was het weer Baken 16)

 

De nieuwe ploeg die vanaf april Caroline bestierde wilde geen connectie met het verdwenen Mi Amigo/Belgische karakter ervan. Nieuwe naam dus: Schoon Schip. Bij de terugkomst van Marc Jacobs was Baken 16 natuurlijk ook weer terug. Herman de Graaf vertrok half augustus.
Fons Winteraeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2019 om 09:46 zei Fons:

De nieuwe ploeg die vanaf april Caroline bestierde wilde geen connectie met het verdwenen Mi Amigo/Belgische karakter ervan. Nieuwe naam dus: Schoon Schip. Bij de terugkomst van Marc Jacobs was Baken 16 natuurlijk ook weer terug. Herman de Graaf vertrok half augustus.
Fons Winteraeken

 

Een theorie: Het station mocht niet klinken als Radio Mi Amigo, het moest een muziekstation worden. Om die reden wilde men Marc er niet bij hebben. Omdat de inkomsten tegenvielen werd Marc benaderd door Ronan en uiteindelijk gaf hij toe. Dit dus buiten de iedereen om, met name Herman die programmaleider was. Herman ging van boord, Marc loste hem af en Baken 16 was er weer. Het ging tussen 12-2 weer een beetje klinken als Mi Amigo. Toen Marc werd afgelost door Herman ging die gelijk over op Schooschip. Was dit de bedoeling? Was dit een actie van hem van zo, ik bepaal wat er gebeurd? Of was hij in de veronderstelling dat Baken 16 en Marc eenmalig was? Na deze shift vertrok hij definitief van de MV: onslagen ivm uitzenden nieuwsbulletins andere zenders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.