Spring naar bijdragen

Radio London {RSL} 02-08-1997 Ray Anderson-Ian Damon {Recorded Oostduinkerke, Belgium}1008-1045


martinja

Aanbevolen berichten

Dank, Martin.

Ik heb toen een 26 cm spoel vol opgenomen, op het ene spoor het signaal via een Icom  720 zendontvanger met 2x20 meter dipool, op het andere spoor het signaal via een Grundig Satellit en een afgestemde raamantenne.

De ontvangst was wonderbaarlijk goed voor zo weinig vermogen. Ik vroeg mij af of er niet ergens in de lijn tussen zender en antenne toevallig een booster verzeild was geraakt....

Maar deze opname is veel beter dan wat bij mij op tape staat!

Groet, Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan

 

Dit was een huzarenstukje

Ik liep aan de Vlaamse westkust de winkels af. en kwam erachter hoe slecht de te koop zijnde radio's opeens waren.  Een grundig gehaald wereldontvanger dure radio van bij mijn schoonbroer.

Uiieindelijk bleek mijn oude draagbare radio het beter te doen !

GX400M National Panasonic  lijkt wel op een zwarte legerradio. ooit gekocht voor de Marinaband o.a. ik was Noorzeevisser - schipper en soms 5 7 8 10 dagen op zee. Maar toen in 1998 werkte ik bij de Fast Ferries van Holyman - Hoverspeed  o.a vanuit Oostende naar Ramsgate en Dover. ik was visser uit na 29 jaar vanaf mijn 15  jaar.

Ik denk dat ik thuis was die radiodagen of werkte in de landploeg in 1998

maar goed

 

Opgenomen met ik denk een Akai recorder ofwel een Philips.

Het was flink testen en zoeken

Alles boven in de badkamer gezet , denk radio ,op centrale verwarming element, recorder op de grond of eens de radio in de lavabo!

hier had ik het beste en mogelijke ontvangst.

beneden was het meer een ramp

mijn vrouw vroeg me of ik nog niet op was van trap op en eraf enzz..

, dak opgaan , rond het huis draad hier en daar proberen, en mijn vrouw dacht  hij is een beetje radiogek  aan het worden

de draad verbinding was vast aan antenne radio dat ik kon uitschuiven, dan door achterraampje naar buiten naar omhoog naar mijn plat dak. bevestigd  bij aan cb antenne bij de schouw. met dat eind de rest teste ik rondom het huis (toen nog vrijstaand)

uiteindelijk vooraan de draad naar een boom van de gemeente erin met een baksteen...

was dus een gedoe voor de ontvangst te testen,zoeken enz...

 

op het laatst toevallig werken einde straat en de groendienst gemeente mannen . tring tring.

Hele uitleg verschaft aan die mannen

de baas begreep het, het was de laatste of voorlaatste dag van uitzending. vroeg me het dan weg te doen, verwijderen als de uitzendingen stopten.

Maar kijk hoe dan ook de antenne met baksteen ging niet weg gaan uit de boom ftttt.

 

Toch kwamen ze na de laatste dag kijken voor controle.

zelf de milieu politie kwam kijken, ja die was er al

Dit is in het kort verteld.

S'avonds begon dan helaas de storing tot...het niet meer te doen was.

 

Zonder die goede radio was het niet mogelijk geweest

Petje af voor de oudjes van toen, in 1998 erond was ne nieuwe radio kopen een ramp

 

nog erna ofzo geweten dat mijn zoon een radio had gekocht cassettedeck erin goedkoop. ik zei hem nog  ftt wat heb jij gekocht onbekend merk   het geluid ftt enz Gundig die ik meekreeg van een winkel  om te testen thuis bleek echte brol te zijn! die goedkope van ik dacht 78 euro was veel beter voor ontvangst.

ik was verbaasd ! hoe was dat mogelijk! Grundig zo'n goede naam vroeger als wereldontvanger, bleek modern een miskleun..  in andere winkel bleek een radio die men wilde verkopen aan mijn als de beste een soort ronk geluid te horen, brom toon

zei de winkelier, is van bedrijf dat stoord in de buurt

Thuis bleek dat geronk luid nog te horen

Weer  weg ermee

Was het toen flink beu dat weg en weer geloop

1998 ik was triestig met de toestanden

ik kon hier geen goede radio kopen voor FM en AM

 

Dus werd toch mijn oude National gebruikt uit armoe.

 

Toch heel blij dat ik alles deed om te kunnen goed  of redelijk op te nemen.

had geen internet toen dus was luisteren om te weten voor de programmering, boekskes haha

denk op tape opgenomen van 9,5 per sec

toch mooie tijd

mensen van nu kunnen zich niet voorstellen hoe het eraan toe ging.

 

Mooi dat jij ook hebt opgenomen

Waar heb jij de opnames gedaan,?

Och ja het kon nog beter

Wat moeten weggooien of ruis

Bleek de rottape van Basf uit die groen-zwarte kartonnen dozen weer eens bruine stof te doen plakken aan mijn recorder koppen en eerder dan gewoonte

Als bv de laatste dag en eraan komen of speciaal programma daardoor mislukt of plotseling opname minder word dan baal je. je kunt geen 24 uur bij de recorder blijven.

kortom zoals ik,zei de jongere mensen van het digitale tijdperk kunnen het zich niet voorstellen.

 

Ben dus wel heel blij  geweest nadien dat ik de opnames had gemaakt. Iets dat ik nooit vergeet.

Ook de buren verder, de vuilnisdienst, postbediende enz stelden vragen wat die draad die schuin naar beneden liep van het dak naar de boom  met de baksteen, wat de bedoeling was. Die baksteen die deed hun wenkbrauwen fronsen. de baksteen moest meewiegen en de draad strak houden.

 

Ik vergeet dit nooit haha

Hoe opnames soms gemaakt werden

Anders was het hier niet mogelijk, geweest!

 

Vriendelijke groeten van deze zeerover, Jean-Pierre

 

 

NOTA

het werd opgenomen 2,5 km van de Noordzee achter de duinen, overgang naar poldergrond .

Ik woon niet ver van het Nationaal Visserijmuseum.

Helaas voor FM ontvangst een ramp hier deze plaats.

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
onderbroken
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met mijn partner toen een weekend naar Walton on the Naze geweest en heb er een hotelletje geboekt. Het was zo geweldig om daar op de pier rond te lopen en op de 266 meter het Radio London geluid te horen alsof het echt uit die tijd kwam. Mooie gesprekken gevoerd met Ray Anderson en een t shirt gekocht. Het beroemde sixties style Radio London shirt wat ik trouwens vandaag ook aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim ik begrijp je volkomen

ik was in 1966-1967  rond de 16 jaar

luisterde met een zwarte klein transistor radio Philips, zelfs op mijn fiets

Naar Radio London

en dan Ray Anderson  de Engelse,service van Radio Atlantis

het kon kan niet stuk Wim

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaren geleden op de zeezenderdag nog een Radio London t-shirt gekocht

helaas dit jaar vond de vrouw hem nog goed voor bij de oude versleten kledij om nog wat te werken ermee.

door mijn ziekte die dag wat verward geweest op een bepaald ogenblik

ik liet mijn gekocht boek ik dacht van Ray Clark door hem signeren.

zag toen dat zijn video's vervangen zijn door DVD's op zijn stand

 

morgen 14 augustus , wat gaat de tijd snel

ik weet niet of er ergens wat speciaals word uitgezonden

volgende stations geprogrammeerd Extra Gold vooral  1600-1900 de zeezender top

192 Radio - BigL - Caroline - Caroline Flashback

voor alle zekerheid.

Groeten ....tot..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

jaren geleden op de zeezenderdag nog een Radio London t-shirt gekocht

helaas dit jaar vond de vrouw hem nog goed voor bij de oude versleten kledij om nog wat te werken ermee.

door mijn ziekte die dag wat verward geweest op een bepaald ogenblik

ik liet mijn gekocht boek ik dacht van Ray Clark door hem signeren.

zag toen dat zijn video's vervangen zijn door DVD's op zijn stand

 

morgen 14 augustus , wat gaat de tijd snel

ik weet niet of er ergens wat speciaals word uitgezonden

volgende stations geprogrammeerd Extra Gold vooral  1600-1900 de zeezender top

192 Radio - BigL - Caroline - Caroline Flashback

voor alle zekerheid.

Groeten ....tot..

Zou het kunnen dat er op Tatras International iets rond 14 aug wordt gedaan? Ik ben het niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Bert

Tatras rond 0500 aan maar toen ik opstond voor 11.00 uur lag die aparte offshore player van hen af. geen geluid

moeten herklikken

Nog geen url steamlink gevonden

1100 uur hoor Lazer terug

 

uw ander bericht

aug.14th 06.00 - 15.00 uur:
British Offshore 60's Radioday on Vintage Music Radio 1485 khz AM from Vlissingen 

www.vintagemusicradio1485nl

zie radiotje op hun site

werkt niet de play knop ,bij ,mij

vind nergens iets  buiten dit beeld

dus kan niet opnemen!

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-8-2018 om 11:21 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Bedankt Bert

Tatras rond 0500 aan maar toen ik opstond voor 11.00 uur lag die aparte offshore player van hen af. geen geluid

moeten herklikken

Nog geen url steamlink gevonden

Ik moet nog een aantal dingen checken en dan plaats ik de opnames als er tenminste niet te veel gaten in zitten.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.