Spring naar bijdragen

npo-radio-1-stopt-na-70-jaar-met-pips


Juul

Aanbevolen berichten

In deze digitale wereld loopt er bijna niets meer op tijd (eigenlijk gek hé), gelukkig is er nog die analoge DCF-77 klok in Mainflingen die zet mijn dcf klokje en mijn stream pc,s er mee op tijd, en daar weer aan gekoppeld de pips, dus die blijf ik horen.

Please login or register to see this link.

 

En wat er voor terug komt, in muzak verpakte piepjes, we leven in veranderden tijden, de zonnewijzer dan maar weer, moet het wel zonnig blijven.

 

Groet Nico.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Tja, wel jammer.

 

Weer iets weg.

 

Please login or register to see this link.

Vooruitgang?

DAB luisteraars lopen achter, zij horen alles iets later, dus die pips sloegen nergens op, nog los van on line luisteren wat soms nog meer vertraging heeft.

 

Het was al twijfelachtig bij satelliet aanvoer van signalen zoals bij de Wereldomroep waarbij je jezelf soms meer dan een seconde later terug hoorde. Ging het via Rusland, (zenders R Moskou) dan waren het meerdere satelliet hubs en duurde het nog langer.

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel de tijd op mijn computer gesynchroniseerd wordt, constateerde ik net dat het op de PC 22:09 was, en op m'n DCF-klok (links van de PC) 22:10. Er zit ongeveer 30 seconden verschil in.

Ik denk dat de exacte tijd ook een "tik" is van radiomakers. Ik ben ook nog steeds blij met m'n klokje, maar als ik erover nadenk: wat zijn 30 seconden? (En nu niet antwoorden met: een halve minuut).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ik gebruik om nostalgische redenen nog steeds de pips van Radio Veronica C.V.

Dat de zender en stream niet synchroon lopen, geen haan die er naar kraait...

 

 

Zo is het.

 

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.